Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا پیر پیران روز سه شنبه  در حاشیه سفر خود به استان خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ابتدا با هدف ارائه خدمات کنسولی به مردم کشور در شهرهایی از کشور شروع به کار کردند.

وی با اشاره به اینکه اولین دفتر نمایندگی این وزارتخانه در سال ۱۳۶۰ در شهر شیراز تاسیس شد گفت: به‌مرور زمان با اهمیت پیدا کردن بیش از پیش بحث دیپلماسی اقتصادی و ضرورت استفاده از ظرفیت استان‌ها در توسعه تعاملات اقتصادی ، استفاده از ظرفیت اینگونه دفاتر در تعاملات اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور نمایندگی های وزارت امور خارجه هدف عمده از تاسیس این دفاتر در استان‌های کشور را کمک به توسعه تعاملات اقتصادی عنوان‌کرد و افزود: نزدیک به سه دهه از فعالیت دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌های کشور گذشته است و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد دستاوردهای مناسبی در حوزه دیپلماسی اقتصادی هستیم.

پیرپیران ادامه‌داد: با راه‌اندازی این دفاتر ارتباط مستقیمی بین استان‌های کشور و وزارت امور خارجه برقرار شده و برهمین اساس استان‌های مختلف کشور می‌توانند خیلی از ارتباطات خود را با بیش از ۱۳۰ نمایندگی ایران در خارج از کشور از طریق این دفاتر برقرار کنند.

وی یادآورشد: این دفاتر تاکنون ارتباطات خوبی بین تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی ایجاد کرده اند.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه خاطرنشان‌کرد: فعال‌تر شدن این دفاتر در استان‌های کشور مستلزم حمایت مقامات استانی است تا بیش از پیش شاهد افزایش تعاملات تجارت خارجی در استان‌های کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه استراتژیک استان خوزستان در زمینه تجارت خارجی بیان داشت: خوزستان از جمله استانهای مهم کشور در زمینه توسعه مناسبات تجاری بخصوص با کشور عراق محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان و فعالان بخش خصوصی می تواند زمینه تعاملات تجارت خارجی را تسهیل کند.

بر اساس این گزارش، ۲۴ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سراسر کشور (۱۸ استان) فعال هستند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا وزارت امور خارجه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا وزارت امور خارجه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اختصاصی ایرنا وزارت امور خارجه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اهواز اخبار کنکور استان های کشور وزارت امور خارجه نمایندگی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم