Web Analytics Made Easy - Statcounter

برق و نیروی الکتریسیته در تار و پود زندگی بشر نفوذ کرده. هر جا که بشر توانسته از برق نیروگاه ها استفاده کرده و هر جا هم این امر امکان پذیر نبوده، دیزل ژنراتور را به کار گرفته است.

به گزارش برنا، با فراگیری استفاده از برق در سراسر دنیا دیگر نمی توان خانه ای را متصور شد که در آن به صورت دائمی برق وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا هیچ صنعت کوچک یا بزرگی را نمی توانید پیدا کنید که در آن از برق استفاده نشود. برق و نیروی الکتریسیته در تار و پود زندگی بشر نفوذ کرده. هر جا که بشر توانسته از برق نیروگاه ها استفاده کرده و هر جا هم این امر امکان پذیر نبوده، دیزل ژنراتور را به کار گرفته است.

و اما دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

موتور دیزل ژنراتور مولد برق

موتور دیزل وظیفه دارد تا انرژی حرکتی را تولید نماید. انرژی حرکتی در موتور های دیزل از سوخت گازوئیل به دست می آید. البته ژنراتور های گاز سوز هم طراحی و ساخته شده اند که از گاز شهری برای تولید برق استفاده میکنند ولی نهایتا این دیزل ژنراتور است که از نظر قدرت و راند مان حرف اول را می زند.

موتور دیزل شباهت بسیار زیادی با موتور ماشین های سنگین دارد. تقریبا همان اجزا را دارد و برای نگهداری از آن ها باید همان اصولی را رعایت کرد که برای نگهداری و سرویس موتور ماشین های سنگین انجام می شود. حتی بسیاری از این موتور های دیزل را کارخانه های تولید کننده ی اتومبیل های سنگین تولید میکنند. که از آن ها میتوان به موتور موجود در دیزل ژنراتور بنز اشاره کرد.

برخی از اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل عبارت اند از، رادیاتور یا همان سیستم خنک کننده، سیستم روغن رسان، سیستم سوخت رسان دیزل ژنراتور که خود شامل مواردی مثل پمپ سوخت، صافی های اولیه و ثانویه سوخت هست. همانطور که مشاهده می کنید، تمام این قطعات در موتور دیزل ماشین های سنگین هم موجود است.

ژنراتور یا همان مولد برق هم حتما برای تان آشنا است. در واقع این دستگاه همان دینام است که در سایز بسیار بزرگتر اقدام به تولید برق میکند. به همین نسبت برق تولیدی آن هم بسیار پرقدرت تر است. حتی میتوانید از این دینام عظیم الجثه توقع تولید برق سه فاز هم داشته باشید. برقی که در صنایع کاربرد بسیار زیادی دارد.

شرکت های سازنده ژنراتور معمولا به صورت مجزا اقدام به تولید ژنراتور میکنند. پس برای خرید دیزل ژنراتور باید موتور دیزل و ژنراتور را به صورت مجزا انتخاب کنید. پس از آن شرکت های مربوطه اقدام به متصل کردن این دو به هم میکنند که این عمل اصطلاحا کوپله کردن نام دارد. پس از آن، گاها همان شرکت ها خدمات پس از فروش را هم ارائه می دهند که شامل خدماتی مثل سرویس های دوره ای و تعمیرات احتمالی و تامین قطعات می باشد. از آنجایی که دیزل ژنراتور قیمت تقریبا بالایی دارد بهتر است برای حفاظت از سرمایه خود، از شرکت های معتبر اقدام به خرید دیزل ژنراتور کنید. شرکت هایی که علاوه بر ارائه محصول با کیفیت، خدمات مناسبی را هم ارائه میکنند. به طور مثال شرکت رویان صنعت در این زمینه از سابقه بالایی برخوردار است و می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

از سایر تجهیزاتی که در یک دیزل ژنراتور وجود دارد، می توان به شاسی دیزل ژنراتور اشاره کرد. شاسی دیزل ژنراتور؛ موتور دیزل و مولد ژنراتور را با قدرت در کنار هم نگه می دارد. علاوه بر آن، این قطعه مانع انتقال لرزش به زمین می شود.

کانوپی، دیگر تجهیزاتی است که در دیزل ژنراتور استفاده می شود. البته کانوپی در دیزل ژنراتور نوعی آپشن به حساب آمده و همه آن را روی دیزل ژنراتور خود خریداری نمی کنند. با این حال استفاده از آن مزایای بسیاری دارد. مثلا کانوپی صدای دیزل ژنراتور را بسیار کاهش میدهد. همچنین این اتاقک مانع ورود ذرات غبار داخل تجهیزات دیزل ژنراتور شده و عمر مفید آن را بسیار افزایش می دهد. این موضوع باعث می شود فاصله سرویس های دوره ای هم بیشتر شده که صرفه جویی اقتصادی خوبی برای شرکت سازنده به حساب خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیزل ژنراتور دیزل ژنراتور موتور دیزل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید،  بیش از 760 هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر 500 هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد که 400 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌همراه داشت و خوشبختانه صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، این شرکت در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از قاره آفریقا به‌عنوان هدف ویژه صادراتی این کشور نام برد و گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

وی افزود: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به 11 کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده‌ و با استقبال خوبی روبرو شده است.

امین دهقان به عرضه محصول روغن موتور "مگلوب" این شرکت به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتا موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

وی، از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به 15 برنامه در طرح توسعه شرکت، از تولید محصول "گریس کلسیم" برای نخستین بار در این شرکت خبر داد و افزود: 9 محصول جدید در برنامه تولید این شرکت در دستورکار است که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

امین دهقان با اشاره به 3 برنامه اصلی شرکت نفت سپاهان خاطرنشان کرد: پروژه F.R.W شرکت هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPOضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

به گفته‌ وی، توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی، سومین برنامه شرکت برای امسال است که در صدد افزایش نمایندگی‌های توزیع مستقیم محصولات شرکت در سطح کشور هستیم.

امین دهقان به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور اشاره و تاکید کرد: این همکاری، ضمن کمک به ثبات نسبی بازار داخلی، در تأمین مواد اولیه نیز مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • یک تراکتوری، آخرین گلزن استقلال در تبریز!
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟