Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار غلامرضا جلالی روز سه شنبه در مراسم مجازی گرامیداشت شهدای محور مقاومت با عنوان مکتب سلیمانی و ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی با مشارکت اساتید و نخبگان کانون های بسیج اساتید استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود، تاکید کرد: قهرمان ملی مورد تایید همه مردم نمادی از یک فرمانده اسلامی و مردمی و فرمانده بین المللی است و با شهادت سردار سلیمانی نسخه به روز شده از قهرمان ملی در کشور تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ وی افزود: در این شرایط رهبر معظم انقلاب مکتب شهید سلیمانی را تعریف کردند که از اینجا وارد قدرت نرم می شویم و این قدرت تعاریف متفاوتی از منظرهای داخلی و خارجی دارد و باید مولفه هایی چون تولید گفتمان محوری و انقلابی برای آن تعریف کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: این گفتمان باید باور پذیر باشد و جامعه آن را بپذیرد که مهم ترین شرط این مساله اخلاص و سیره حاج قاسم بود که در برخورد با او آن را مشاهده می کردیم.

جلالی گفت: شهادت سردار سلیمانی، به تعبیری تولد دیگری برای او بود و بعد از شهادتش، مقام معظم رهبری از سیره، مرام و تفکر او به عنوان مکتب قاسم سلیمانی یاد کردند.

وی ادامه داد: همانطور که مکتب عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) شکل گرفت، امروز سردار سلیمانی جانی دوباره به آن مکتب بخشید و نسخه به روز شده اش را ارائه کرد.

وی افزود: پیش از قاسم سلیمانی، اسطوره‌های ملی ما افسانه‌ای بودند و رستم شاهنامه به عنوان یک اسطوره شناخته می‌شد ولی امروز سلیمانی شکل حقیقی به این اسطوره افسانه‌ای بخشید و به عبارتی سلیمانی، رستم جدیدی در زمانه ما و قهرمان ملی و مذهبی کشور شناخته می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به این که یکی از مفاهیم مهم در مکتب قاسم سلیمانی، تولید قدرت نرم یا گفتمان انقلابی است اظهار داشت: گفتمان انقلابی، گفتمانی باور پذیر برای عموم جامعه است و مهم‌ترین شرط آن اخلاص سردار سلیمانی بود به طوری که ۹۹.۵ درصد از افراد حاضر در جبهه مقاومت داوطلبانه در آن حضور پیدا کرده بودند.

جلالی ادامه داد: از نمادهای تاثیر گفتمان انقلابی حاج قاسم سلیمانی، حضور میلیونی مردم کشور و منطقه در مراسم تشییع پیکر او و شکل گیری یکی از بزرگترین تشییع پیکرهای تاریخ بشریت بود و همچنین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سطح بین المللی نیز از دیگر نمادهای این گفتمان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از سیره و منش حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتب او یاد کردند زیرا می‌خواستند الگویی از مبارزه با استکبار را برای جوانان به این طریق تعریف کنند و این کار ایشان، تبدیل تهدید دشمن به فرصت بود که از تهدید شهادت سردار دلها به منظور شکل‌گرفتن یک مکتب استفاده کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اتکا به قدرت مردم در دفاع و حمایت از مظلوم، شجاعت انقلابی و نترسیدن از دشمن از ابعاد نظامی مکتب سلیمانی است به طوری که او برخلاف عموم فرمانده‌ها، در خط مقدم جبهه مقاومت حرکت می‌کرد و بعد سربازان را فرا می‌خواند.

جلالی خاطرنشان کرد: افراد کمی هستند که قادر باشند هم در راهبرد جنگ و هماهنگی کشورهای مختلف، هم در فرماندهی سربازان و هم در حضور تاکتیکی و عملیاتی در خط مقدم جنگ موفق باشند و سرار سلیمانی یکی از آنان بود.

 

وی بیان کرد: در محور مقاومت به منظور حفاظت از امنیت ملی، لازم بود انسجام ملی حفظ شود و سرار سلیمانی در این زمینه هم موفق بود به طوری که همه افراد فارغ از جناح سیاسی به او ارادت دارند و مکتب او را به حق می‌شناسند زیرا تعریف او از اقتدار ملی با منافع ملی منطبق بود و یکی از رازهای مهم موفقیت او، عشق خالصانه به مردم بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز داشت: از بعد فرهنگی، در مکتب سردار سلیمانی، ارزش‌های دفاع مقدس دوباره زنده شد و امروز، سردار سلیمانی یک قهرمان ملی شناخته می‌شود.

جلالی گفت: تشکیل بسیج های مردمی در سوریه و عراق ابتکار سردار سلیمانی بود که با فتوای مرجعیت سازمانی مانند بسیج مستضعفان ایران، ضمن تطابق با شرایط عراق و سوریه در این ۲ کشور تشکیل شد.

وی ادامه داد: زمانی که بغداد و دمشق در خطر سقوط بود و طرفداران نزدیک دولت سوریه آن را در آستانه سقوط می‌دیدند و از طرفی کشورهای ائتلاف بدنبال پیروزی و تقسیم عراق و سوریه بر مبنای قومیتی بودند، در چنین شرایطی سلیمانی به سردار سلیمانی به عنوان محور مقاومت به میدان آمد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: سردار سلیمانی با حضور عملیاتی در منطقه ۲ ارتش کلاسیک سوریه و عراق را که آمادگی پدافند داخلی شورشگر را نداشت سازماندهی کرد.

جلالی اظهار کرد: از دیگر اقدامات مهم او، مجاب سازی دولت روسیه به ورود نیروهای هوایی و پدافند آن به استراتژی جنگی ایران بود که پوتین در نهایت مجاب شد و برای اولین بار در تاریخ نظامی کشور ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد.

وی گفت: این اتفاقات معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد و  این صحنه، جنگ نیابتی مدرنی بین جریان انقلاب و جریان استکباری بود که آمریکا هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر راهبردی شکست خورد که بزرگترین شکست این کشور در منطقه خاورمیانه بود.

جلالی خاطرنشان کرد: شهادت قاسم سلیمانی نقطه انتهایی عرصه نظامی این جریان بود و نحوه شهادت او، آرزوی هر فرمانده است که به دست دشمن اصلی و با مسئولیت عالی‌ترین مقام دشمن شهید شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شهادت سردار سلیمانی قاسم سلیمانی قهرمان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی به قاچاق نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این رویه پیش از انقلاب توسط برخی از یهودی‌ها انجام می‌شد. - اخبار فرهنگی -

سیدمحمدرضا رضاپور، رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به برنامه‌های سال جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال جدید عکس‌برداری از نسخ و اسناد خطی مجموعه‌ها و کتابخانه‌های مختلف را در نظر داریم تا نسخه پشتیبان به صورت رایگان تهیه شود؛ از این نظر در فراخوانی از مجموعه‌داران اعلام کردیم تا در صورت تمایل برای این امر به کتابخانه آستان قدس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خرید از نسخ خطی با در نظر گرفتن اولویت‌ها از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید خواهد بود.

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی از قاچاق نسخ خطی به خارج از کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه این امر وجود دارد اما اطلاعات ما از تعداد نسخی که از این طریق از ‌کشور خارج می‌شود، کم است. به همین دلیل همیشه فراخوان داده‌ایم تا صاحبان نسخ با تهیه نسخه پشتیبان یا ارائه آنها برای خرید، از تلف شدن میراث ایرانی اسلامی پیشگیری کنند.

رضاپور یادآور شد: متاسفانه هر سال نسخه‌های خطی ارزشمند به دلایل مختلف و با دست‌های متعدد از کشور خارج می‌شود و سر از حراجی‌های دنیا در می‌آورد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن بودجه لازم برای خرید و نگهداری میراث ایران و اسلام در مراکز معتبر و استاندارد، گفت: همچنین نیازمند هم‌گرایی کتابخانه‌های‌ بزرگ کشور برای حفظ این نسخ خطی هستیم. متاسفانه هر از چندگاهی شاهد انتشار خبری از عرضه این نسخ خطی در حراجی‌های بزرگ دنیا هستیم که در نهایت سر از کتابخانه‌های واتیکان، آلمان، انگلیس، سرزمین‌های اشغالی و ... در می‌آورند.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

وی افزود: این رویه پیش از انقلاب نیز وجود داشت. در آن زمان برخی از یهودی‌ها به تهیه این نسخ خطی و انتقال آن به کتابخانه‌‌های سرزمین‌های اشغالی می‌پرداختند. در آن زمان از بازاریان و کسبه، مردم و مالکان نسخ خطی، اقدام به خرید این منابع و انتقال آن به خارج از مرزهای کشور می‌کردند.

قاچاق نسخه‌های خطی که میراث ارزشمند فرهنگی و علمی کشور است، در سال‌های اخیر همواره از سوی اهالی فرهنگ هشدار داده شده است. هرچند این امر، پدیده جدیدی نیست اما در یک‌دهه گذشته رشد بیشتری داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند