Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:17:33 GMT

محال است در تهران ۵ دقیقه‌ای موادمخدر پیدا شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۰۷۴۷

محال است در تهران ۵ دقیقه‌ای موادمخدر پیدا شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، با اشاره به اینکه محال است در تهران بتوان ۵ دقیقه به مواد مخدر دسترسی داشت، گفت: کشورهای متخاصم پیش سازها را از خارج کشور علیه ایران وارد می کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، اظهار کرد: ایران از لحاظ تئوری جغرافیای جرم در حوزه مواد مخدر در جایگاه متفاوتی نسبت به دیگر کشورها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر یعنی افغانستان قرار دارد.

وی افزود: بر اساس اعلام مسئولان کشور ۹۰ درصد کشت مواد مخدر دنیا در افغانستان انجام می‌شود و به همین دلیل است که ایران در شرایط ویژه ای از نظر مواد مخدر قرار دارد.

لزوم اهمیت به تجهیزات مرزبانان برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: مسئولان باید اهمیت نقش مرزبانان در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور را بدانند و نسبت به تکمیل تجهیزات و امکانات مرزبانان اقدامات لازم را انجام دهند.

سرهنگ حسنوند گفت: مردم گلایه مند هستند که چرا برخلاف مبارزه پلیس در حوزه مواد مخدر هنوز هم مواد مخدر در شهر پیدا می‌شود. ما می‌دانیم که مواد مخدر هست و به دست مصرف کننده هم می‌رسد اما باید بدانید پلیس در این حوزه حتی از توان خودش هم بیشتر فعالیت می‌کند.

افزایش زمان دسترسی به مواد مخدر با اجرای طرح‌های پلیسی

به گفته وی، هنگامی که پلیس طرح‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر را اجرا می‌کند، زمان دسترسی به مواد مخدر بیشتر می‌شود و این یعنی در عملکرد پلیس مشکلی نیست و باید ریشه را در جای دیگر پیدا کرد.

وی گفت: همانطور که می‌دانید مواد مخدر را می‌توان به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم کرد. متأسفانه کشورهای متخاصم علیه کشور ایران دست به هر کاری می‌زنند و حتی با ورود بخشی از پیش سازهای مواد مخدر سعی دارند مواد روانگردان را در کشور تولید کنند تا به جوانان ما ضربه بزنند.

سرهنگ حسنوند گفت: ما باید تمامی توان خود را به کار بگیریم تا در بخش مواد مخدر صنعتی ضربه نخوریم همانطور که می‌دانید و تحقیقات مختلفی در این حوزه انجام شده مواد مخدر صنعتی آسیب‌های جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در بخش مبارزه با مواد مخدر ۱۲ سازمان دخیل هستند همچنین ۵ دستگاه دیگر هم مانند بهزیستی و شهرداری باید پای کار بیایند تا هم افزایی این دستگاه‌ها با هم منجر به برخورد جدی و قاطعانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اظهار کرد: این دستگاه‌های مسئول شبانه روز باید در کنار پلیس باشند تا در امر مبارزه با مواد مخدر قدم به قدم همراه پلیس بیایند. همچنین رسانه‌ها می‌توانند در امر پیشگیری نقش ۸۰ درصدی داشته باشند.

امکان ندارد در ۵ دقیقه یا یک ربع در تهران به مواد مخدر دسترسی داشته باشید

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه مدت زمان طول می‌کشد در تهران بتوانیم به مواد مخدر دست پیدا کنیم، گفت: تهران شهر وسیعی است و نمی‌توان یک عدد و رقم کلی برای این موضوع ارائه داد اما قاطعانه می گویم امکان ندارد ظرف مدت ۵ دقیقه یا یک ربع بتوانید در تهران به مواد مخدر دسترسی داشته باشید.

سرهنگ حسنوند گفت: البته این زمان در سطح شهر تهران متفاوت است و حتی می‌توان گفت به صورت میانگین دسترسی به مواد مخدر تا یک ساعت در تهران خیلی به راحتی انجام نمی‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی پلیس مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر صنعتی مواد مخدر کشف مواد مخدر افغانستان بهزیستی شهرداری اخبار حوادث شهر تهران تهران رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت مواد مخدر ۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز