Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- پایگاه خبری آسیا تایمز حجم کل دارایی های خارجی بلوکه شده ایران را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی- یونهاپ- به نقل از منابع بانک مرکزی این کشور اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام، حدود ۱۰ تریلیون وون ( ۹.۲ میلیارد دلار) از دارایی های ایران در این کشور مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این مبلغ سه تریلیون وون از شهریور سال ۹۸ پس از واریز در شعبه بانک ملت سئول مسدود شده و هفت تریلیون وون دیگر نیز در دو بانک صنعت کره و ووری مسدود شده اند.

پایگاه خبری آسیا تایمز نیز با اشاره به دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی نوشته است حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی های ایران در نقاط مختلف جهان به دلیل تحریم های آمریکا مسدود شده است.

در ماه می سال ۲۰۲۰ عبدالناصر همتی- رییس بانک مرکزی ایران- گفته بود دو بانک کره ای مانع از دسترسی ایران برای استفاده از پول خود و خرید دارو و مواد غذایی شده اند که هدف تحریم های آمریکا نیستند.

این گزارش می افزاید در پی اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن دارایی های ایران، روابط دو طرف دچار تنش شده و طرف ایرانی به دنبال شکایت از کره بابت این اقدام در محاکم قضایی بین المللی است.

در روزهای اخیر خبر توقیف یک نفتکش کره ای به دلیل ایجاد آلودگی محیط زیستی در نزدیکی سواحل ایران خبرساز شده بود. این کشتی اکنون در ایران لنگر انداخته و قرار است معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای رایزنی با مقامات ایرانی در این خصوص راهی ایران شود. حدود ۷۰ درصد واردات نفتی کره جنوبی از تنگه هرمز عبور می کند و ایجاد مشکل در این خصوص می تواند باعث بحران انرژی برای این کشور شود.

وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به توقیف این کشتی اعلام کرد ناوشکن ۴۴۰۰ تنی چوی یونگ راهی آب های خلیج فارس خواهد شد.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسدود شده کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • روسیه به کانادا هشدار داد