Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، معاون پرورشی و پژوهشی مدرسه سما بندرعباس گفت: سپهر دهقانی و محمدرهام زارعی دانش‌آموز پایه پنجم دبستان پسرانه غیردولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک و عضو فعال پژوهشسرای دانش‌آموزی شهید اصغر قاسمی این ناحیه موفق شدند با اختراع  یک پادری هوشمند خشک‌کننده و ضدعفونی‌کننده پا آن را به ثبت ملی برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اختراع یک پادری است که در ورودی منازل، خروجی حمام و دستشویی و هر جای دیگری که امکان وارد یا خارج شدن افراد با پاهای خیس وجود دارد مانند استخرها، پلاژها، باشگاه‌ها و ... قرار می‌گیرد و به‌سرعت موجب خشک و ضدعفونی کردن پاها می‌شود.

 معاون پرورشی و پژوهشی مدرسه سمای بندرعباس تأکید کرد: این اختراع یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی به پاها، فرش و موکت است. 

دهقانی گفت: یکی دیگر از دلایل استفاده و ساخت این اختراع، زدودن نجاست و کثیفی موجود در پاهای افراد بعد از خارج شدن از توالت‌هاست که با خشک‌شدن پاها در ابتدای ورودی هیچ کثیفی به مکان‌های دیگر منتقل نمی‌شود.

وی افزود: پس از استحمام، باید پاها و فاصله میان انگشتان پا به‌طور کامل خشک شود؛ زیرا پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می‌ماند و این رطوبت زمینه‌ساز پرورش قارچ‎هایی در این محیط می‌شود که بیماری‌زا هستند و به سفید و لیچ‌شدن(خیس شدن) فاصله میان انگشتان پا منجر می‌شود.

معاون پرورشی و پژوهشی مدرسه سمای بندرعباس مطرح کرد: ایده این اثر علمی و  پژوهشی در آبان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ توسط این دو دانش‌آموز ارائه  و پس از مشورت با مدیریت و مهندسین پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد واحد بندرعباس  به رشته تحریر درآمد و پس از ترسیم  نقشه‌های فنی و ساخت این پادری و ایجاد تغییرات مختلف در آن موفق به  ثبت این  اختراع شدیم.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1086671 برچسب‌ها مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: سخن معلم، حرف علم و یادگیری و آموزش است. معلم می خواهد با ذره های معرفت و دانایی وجود کودک و یا نوجوان را رشد دهد تا او به مدد آموخته های خود دوران جوانی اش را بسازد و در باقی سال های عمر فرد مفیدی برای خانواده و جامعه اش شود.

این بار درباره معلمانی سخن می گوییم که حرفشان فقط ریاضی، فیزیک، ادبیات و شیمی و هندسه نیست. از معلمانی می گوییم که با کمک تجربه و دانایی می خواهند بر بار معرفت دینی و فرهنگی دانش آموز بیفزایند و آن را پرورش دهند.

به سراغ یکی از معلمان نمونه پرورشی خراسان جنوبی و شهر بیرجند رفتیم و از ایشان درباره نقش معلم در تربیت دینی دانش آموز پرسیدیم

تربیت دینی در گرو سه ضلع معلم، والدین و خود دانش آموز است

محمد ابراهیم ابراهیمی که بیش از ۲۹ سال در کسوت معلمی فعالیت دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۹ سال معلمی حدود ۱۲ سال را معلم پرورشی بوده ام.

وی در پاسخ به این سوال که معلم چه نقشی در تربیت دینی کودک دارد، بیان کرد: تربیت دینی کودک را سه ضلع والدین، معلم و خواست خود دانش آموز تشکیل می دهد و اگر می خواهیم باورهای فرهنگی به درستی به دانش آموز منتقل شود والدین باید مشاور و کمک کار مربیان و معلمان مدرسه باشند.

معاون پرورشی نمونه خراسان جنوبی گفت: دعوت هر دانش آموزی به مسائل فرهنگی و دینی از جمله نماز روش خودش را دارد، گاه باید با نوجوان گفت و گو کرد، زمانی باید با محبت و دوستی دست او را گرفت و به نماز خانه مدرسه برد و حتی زمانی برای مدتی به او فرصت تأمل و تفکر بدهیم.

ابراهیمی ادامه داتد: یک معلم اگر می خواهد که دانش آموز به ویژه در سن نوجوانی به حرف او توجه داشته باشد باید در وهله اول به گونه ای رفتار کند که دانش آموزان او را قبول داشته باشند.

ارتباط با هر دانش آموز روش خودش را دارد

وی افزود: اگر دانش آموز معلم خود را به عنوان یک الگو و یا دوست حقیقی قبول نداشته باشد چگونه سخن او درباره موضوعات دینی و فرهنگی را خواهد پذیرفت.

معاون پرورشی دبیرستان علامه طباطبایی با بیان اینکه ارتباط با هر دانش آموز راه خودش را دارد، ادامه داد: خود من تقریباً با همه ۲۰۰-۲۵۰ دانش آموز مدرسه رفیق هستم و سعی می کنیم روش ارتباط و دوستی با هر دانش آموز را پیدا کنم.

ابراهیمی گفت: ارتباط من با دانش آموزان به گونه ای است که اگر روزی به مدرسه نیایم شاید برخی دانش آموزان تماس بگیرند و جویای احوال من شوند.

یک خاطره شیرین از دوران معلمی

وی اظهار کرد: خاطرم هست روزی رییس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند به مدرسه ما آمده و در دفتر مدرسه نشسته بود و ایشان از داخل دفتر دیده بودم در سالن عده ای دانش آموزان دور من جمع شده اند و یکی دست در گردن من دارد و یکی دستم را گرفته و خلاصه جو صمیمی بین من دانش آموزان وجود دارد.

معاون پرورشی نمونه خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع برای ایشان جالب بود و از من پرسیدند که چگونه توانسته ای با اینهمه دانش آموز نوجوان پسر ارتباط دوستانه و صمیمانه برقرار کنی.

ابراهیمی درباره اینکه کدام روش از کتاب، فیلم و سریال و گفت و گو می تواند باورهای دینی را به دانش آموز و نوجوان منتقل کند، یادآور شد: به نظر من هیچ روشی بهتر از گفت و گو و تعامل را نوجوان نیست به گونه ای که ما باید سوالات ذهنی نوجوان را پیدا کرده و در این زمینه با او گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: شاید برخی بر این عقیده باشند که تعامل با نوجوانان این دوران سخت است ولی به نظر من اگر روش آن را بلد باشیم می توان با آنان رابطه برقرار کرد و از ارزش های دینی برایشان سخن گفت.

کد خبر 6093706

دیگر خبرها

  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر