Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر شورای روابط آمریکایی - اسلامی در ایالت جورجیای آمریکا از دادستان کل این ایالت درخواست کرد تا تحقیقات کیفری را در مورد برخی از اقدامات اخیر «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « prnewswire»، دفتر شورای روابط آمریکایی - اسلامی و دفتر آن در ایالت جورجیای آمریکا از «کریس کار» دادستان کل این ایالت درخواست کرد تا تحقیقات کیفری را در مورد برخی از اقدامات اخیر «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح این درخواست پس از آن بود که گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا اقدام به اعمال فشار بر «براد رافنسپرگر» وزیر داخلی جورجیا برای یافتن 11 هزار و 780 رای به منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر کرده است.

 

شورای روابط اسلامی-آمریکایی که بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا است همچنین از همه اعضای کنگره خواسته است که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ملی احترام بگذارند و در یک جلسه مشترک پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب را به رسمیت بشناسند.

 

این درخواست پس از آن مطرح شد که سناتور «تد کروز» و 12 قانونگذار جمهوریخواه دیگر اعلام کردند که قصد دارند اعتراض خود را نسبت به نتایج مراحل صدور گواهینامه کالج الکترال اعلام کنند.

 

«عبدالله جابر »، مدیر اجرایی مرکز شورای روابط آمریکایی –اسلامی در جورجیا گفت: ترامپ با تحت فشار قرار دادن وزیر داخلی ایالت جورجیا برای تغییر نتایج انتخابات درخواست تقلب در انتخابات را دارد. این تعریف کتاب های درسی از تقلب در انتخابات است و یک جرم تلقی می شود. ما چندین بار بازشماری و حسابرسی داشته ایم.

 

وی افزود: مقامات منتخب و کارکنان نظرسنجی ما با شمارش مجدد و بازشماری بیش از 5 میلیون رأی این روند را دنبال کردند و وزیر امور داخلی جورجیا برگزاری یک انتخابات منصفانه و دقیق را تضمین کرد.

 

«نهاد عواد»، مدیر اجرایی شورای روابط اسلام-آمریکایی نیز در این باره گفت: سوء استفاده گستاخانه ترامپ از قدرت و تلاش غیرقانونی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جورجیا شایسته تحقیقات کیفری ایالتی است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای روابط اسلامی آمریکایی دونالد ترامپ مسلمانان تحقیقات کیفری رئیس جمهوری شورای روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند