Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، پرهام جانفشان در دیدار با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن گزارش جامع از اقدامات صورت گرفته در مرمت نقش برجسته و طرح حفاظتی تپه چشمه‌علی به مشکلات و موانع این محوطه تاریخی شامل تملک و آزادسازی ساخت و سازها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عرصه و حریم چشمه‌علی و همچنین ایجاد پایگاه ری شناسی در محدوده چشمه‌علی مقرر شد موارد مطروحه که مورد خواست دوستداران میراث فرهنگی و مردم شهرری است توسط نماینده شهرستان از دستگاه مرتبط از جمله شهرداری تهران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: اجرای صحیح سند توسعه گردشگری شهرری و همچنین حفظ هویت و آثار تاریخی این شهرستان در محدوده کوه‌های بی‌بی شهربانو از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که با قول مساعد نماینده مردم شهرستان ری مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد.

جانفشان خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری به ویژه در حوزه مراکز اقامتی از جمله اهدافی است که در توسعه گرشگری شهرری مورد توجه و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران قرار دارد.

همچنین علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در این نشست گفت: آثار تاریخی شهرری میراث ارزشمندی است که متعلق به همه مردم ایران بوده و برای حفظ آن به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن خواهیم بود.  

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد)،  امامزادگان مجاور،  مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران بازار شهرری نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار شهرری نماینده مجلس شورای اسلامی بازار شهرری نماینده مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود