Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای که عصر امروز سه شنبه به امضای مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و  محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری رسید، قرار است بانک مهر ایران با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق یاد شده، به معرفی‌شدگان از سوی معاونت  توسعه روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل بانک مهر ایران در نشست خبری این تفاهم‌نامه گفت: اتفاق خوبی که در بانک مهر ایران در یکی دو سال گذشته انجام شده بر اساس توسعه مشاغل و کسب و کارهای خرد بوده که یکی از حوزه های آن حوزه روستایی بوده است.

وی ادامه داد: بانک مهر ایران اقدامات گسترده‌ای را با نهادهایی همچون بنیاد برکت و کمیته امداد انجام داده و امروز نیز خوشبختانه با معاونت توسعه روستایی تفاهم نامه امضا کرده است. امیدواریم شاهد توسعه اشتغال در روستاهای کشور باشیم.

اکبری اظهار کرد: بانک مهر ایران از اوایل امسال یک میلیون و ۷۳۰ هزار فقره وام به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که ۴۰ درصد آن در حوزه اشتغال و ۶۰ درصد آن در حوزه ازدواج و معیشت و درمان بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا می‌کنیم برای توسعه اشتغالات خرد روستایی است. این معاونت ۲۰۰ میلیارد ریال برای این کار تخصیص می‌دهد و بانک نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اضافه می‌کند. مجموعاً ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد صفر تا ۴ درصد در حوزه اشتغال روستایی به افرادی که از سوی معاونت روستایی معرفی شوند، پرداخت می‌شود.

اکبری درباره مبلغ این تسهیلات گفت: حداقل ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و حداکثر ۲ میلیارد ریال بر اساس کاری که تعریف می‌شود، پرداخت خواهد شد. ضامنین نیز بر اساس چیزی است که بانک مرکزی تعریف کرده است. مدت بازپرداخت تسهیلات یاد شده نیز از ۳۶ تا ۶۰ ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی به طور متوسط ۴۸  ماه است. امیدوارم این تفاهم نامه باعث خیر شود و برکاتش برای جامعه به ویژه روستاییان پرثمر باشد.

مدیرعامل بانک مهر ایران تأکید کرد: به محض اینکه سهم مشارکت معاونت توسعه روستایی پرداخت شود، پرداخت تسهیلات نیز آغاز شود. مدت پرداخت نیز بستگی به معرفی افراد از سوی معاونت توسعه روستایی دارد.

وی افزود: ضامنین بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تعیین می‌شوند. زمانی که نهاد مشارکت کننده سهمی در ضمانت بر عهده گیرد، بانک تضامین را تسهیل کند. اما هنگامی که خود مشارکت کننده نمی‌تواند، بر اساس آیین نامه بانک مرکزی اقدام می‌شود. بین یک تا دو ضامن بسته به نوع کاری که تعریف می‌شود، مورد نیاز است.

در ادامه این نشست محمد امید معاون روستایی رییس جمهوری اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات کار ارزشمندی است که در حال رقم خوردن است. پرداخت این تسهیلات فرصت جدیدی برای خدمت در حوزه اشتغال روستاییان ایجاد می‌کند. البته عددی که ذکر شد می تواند یک پایه اولیه باشد که ظرف هفته آینده اجرایی شود. این عدد می‌تواند در سال جاری و سال آتی افزایش یابد و به این صورت این حرکت را تسریع کنیم.

وی افزود: یکی از توفیقات این دولت توجه به اشتغال روستایی است. از ابتدای انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه روستایی صورت گرفته است. زیرساخت‌های روستاهای ما اکنون مطلوب است. روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور همگی از نعمت برق، ۷۵ درصد از نعمت آب، حدود ۸۶ درصد از گاز، تقریباً ۱۰۰ درصد از آموزش و بهداشت برخوردارند و در بیش از ۵۰ درصد روستاها مقاوم سازی انجام شده است. در این دولت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات روستایی از ۱۵ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.

امید ادامه داد: خدمت ویژه ای که این دولت انجام داده مختص اشتغال روستاییان بوده است. ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این امر در نظر گرفته شده که از سال ۹۷ پرداخت آن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا حرکت‌های متعددی انجام شده و منابع مختلفی برای اشتغال روستاییان تعریف شده است. از محل منابعی که ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده نرخ بیکاری روستاها ۱.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین اشتغال روستاییان از سبد اشتغال کشور بین ۳ تا ۵ درصد بوده که اکنون به ۲۹ درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری افزود: از محل اعتبار اشتغال روستاییان شاهدیم که نرخ مهاجرت روستایی به یک برابری نسبی رسیده است. پیش از انقلاب اسلامی تا پایان سال ۹۵ شاهد کاهش جمعیت روستایی بودیم، اما اکنون با حرکت‌های خوبی که صورت گرفته این روند تقریباً متوقف شده است. یعنی مهاجرت روستایی و مهاجرت معکوس تقریباً برابر شده است. امیدواریم بتوانیم به زودی روند مثبتی را در این زمینه تجربه کنیم.

امید گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران بانک مبارکی است و در هر حرکتی که انجام داده، موفق بوده است. این بانک بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است و ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که در سال جاری  پرداخت کرده نشان از همین موضوع است.

وی با بیان اینکه می‌توان همکاری‌های جدیدی با این بانک انجام داد، اظهار کرد: این بانک سابقه روشن و خوبی دارد. بانک مهر ایران معروف است که به خوبی از اشتغال روستاییان حمایت می‌کند و سخت گیری سایر بانک‌ها را ندارد. امیدوارم این فتح بابی باشد که به زودی گسترش یابد.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی تسهیلات بانکی بانک قرض الحسنه مهر ایران محمد امید کمیته امداد امام خمینی بنیاد برکت بانک مهر ایران مرتضی اکبری بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی تسهیلات بانکی بانک قرض الحسنه مهر ایران صندوق توسعه ملی تسهیلات بانکی بانک قرض الحسنه مهر ایران محمد امید کمیته امداد امام خمینی بنیاد برکت بانک مهر ایران مرتضی اکبری بانک مرکزی اخبار کنکور بانک قرض الحسنه مهر ایران معاونت توسعه روستایی اشتغال روستاییان اشتغال روستایی بانک مهر ایران میلیارد ریال بانک مرکزی تفاهم نامه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد