Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال خرمشهر، تعطیلی واحدهای تولیدی را ضربه ای مهلک به تولید و اشتغال در این شهرستان بیان کرد و افزود: باید تلاش شود تا این واحدهای تولیدی و اشتغالزا بار دیگر به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

وی گفت: به منظور پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل شده در خرمشهر ، مصوبات نشست شورای اشتغال ، شورای بانک‌ها و  نشست رفع موانع تولید در یک بسته جمع آوری می شود تا با اجرای آنها بتوان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان را برطرف کرده و بستر را برای جذب و اشتغال جوانان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خرمشهر در ادامه مهمترین دستور کار نشست شورای اشتغال خرمشهر را طرح کارورزی دانش آموختگان مراکز آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بیان کرد و  گفت: دولت در راستای کمک به واحدهای تولیدی و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان مشوق‌های مالیاتی، بیمه ای و یارانه دستمزد در نظر گرفته است.

حیدری، سهمیه شهرستان خرمشهر در طرح کارورزی بر اساس آمایش سرزمینی استان خوزستان و تعداد فارغ التحصیلان را ۲۷۰ نفر عنوان کرد و افزود:همه دانش آموختگان این شهرستان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و در سامانه پیش‌بینی شده ثبت نام و قرارداد لازم را با کارفرما و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد کنند.

فرماندار خرمشهر اظهار داشت: در این راستا کارورزان ضمن استفاده از این فرصت دانش خود را به کارفرما منتقل و حقوق و دستمزد خود را طبق قانون دریافت می کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر اطلاع رسانی برای جذب سهمیه ۲۷۰ نفری کارورزی را مهم بیان کرد و گفت: امکان اینکه این کارورزان جذب واحدهای تولیدی شوند بسیار بالا است لذا از همه دانش آموختگان خرمشهری در خواست می شود به سایت مذکور مراجعه و ثبت خود را انجام دهند تا در اسرع وقت بین کارفرما و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارداد آنها منعقد شود.

حیدری به بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه سامانه رصد اشاره کرد و گفت: طبق سامانه رصد از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳۰ نفر جذب بازار کارخرمشهر شدند. اگرچه سهمیه تعیین شده خرمشهر از این میزان بیشتر بوده ولی متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.

وی از دستگاههای ذیربط خواست به تعهدات قانونی خود عمل کنند و در زمینه جذب و اشتغالزایی طبق سامانه رصد اقدام کنند. 

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این نشست گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مطالبه گر اشتغال یکسری برنامه های تشویقی همچون طرح کارورزی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارایه کرده است.

سیدسعید حسینی‌نژاد افزود: در این راستا فارغ التحصیلان دانشگاهی به مدت سه ماه به عنوان کارورز در واحدهای تولیدی مشغول به کار شده و در این مدت حقوق آنها از سوی دولت پرداخت می شود.

وی در ادامه گفت: در این راستا شرکت‌ها و واحدهای تولیدی طبق قانون می‌توانند مبلغی به حقوق کارورزان اضافه کنند و شرکت‌های خصوصی در مجموعه شهرستان خرمشهر می‌توانند طرح کارورزی را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیرند و این کارورزان را جذب کار کنند.

حسینی‌نژاد گفت: از یکم شهریور سال جاری هر فردی که در کارگاهی جذب کار شده است ۳۰ درصد از حداقل حقوق وی از سوی دولت به مدت یک سال به حساب کارفرما واریز می‌شود.

وی در بخش دیگری به طرح مشوق بیمه ای اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح مشوق بیمه ای هر فردی که از یکم آذر ماه به بعد در واحد تولیدی مشغول به کار شده است دولت به مدت ۲۱ ماه ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما را می‌بخشد.

برچسب‌ها خرمشهر اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی واحدهای تولیدی دانش آموختگان طرح کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی