Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شاهپور علایی مقدم در حاشیه بازدید از شهرستان‌های استان فارس افزود: تنوع بخشی به تولیدات و اشتغال عشایر یکی از سیاست‌های محوری سازمان امور عشایر است، که در همین راستا ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه از محل صندوق توسعه ملی و تسهیلات ماده ۱۰ و ۱۲ و همچنین بند ب ماده ۵۲ تعریف شده که تحول عظیمی را در اقتصاد عشایر و در ایجاد تنوع اشتغال عشایر در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: در راستای حمایت از زنجیره گوشت قرمز در استان فارس مبلغ ۵۵ میلیارد تومان در مرحله اول تسهیلات کم بهره به عشایر فارس تعلق گرفته است.

او ادامه داد: در سال ۹۸ اداره کل امور عشایر فارس در رابطه با جذب تسهیلات زنجیره گوشت قرمز از استان‌های پیشتاز بوده است، که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده و کار‌های بالقوه که در شهرستان فراشبند در خصوص طرح زنجیره گوشت قرمز شده است و با توجه به درخواست نماینده و فرماندار شهرستان فراشبند مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ تسهیلات ارزان قیمت به عشایر این منطقه اخصاص داده شد.

علایی مقدم با اشاره به توسعه‌های انرژی‌های نو از جمله پکیج‌های خورشیدی که مورد تقاضای عشایر این منطقه بود از حدود سیزده هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری در کشور از پکیج خورشیدی بهره مند می‌شوند مقدار ۱۸۰۰ پکیج خورشیدی به عشایر فارس تعلق گرفته که از این تعداد مقدار ۲۵ درصد به عشایر فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد اختصاص که با توجه به تقاضای عشایر تعداد ۲۰۰ پکیج خورشیدی مجدداً از طریق وزارت نیرو درخواست تا در صورت موافقت به عشایر استان اختصاص داده شود.

او در خصوص اعتبارات ارزش افزوده، اظهار داشت: مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در کل کشور به عشایر تخصیص داده شده که مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده توسط فرمانداری فراشبند به عشایرکوچنده این منطقه اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: ظرفیت قانون در برنامه ششم را ما به نفع عشایر ایجاد کرده‌ایم که امروز شاهد اجرای پروژه‌های قابل قبول در بحث زیر ساخت‌ها و ارتقا شاخص‌های برخورداری جامعه عشایری در این شهرستان بوده‌ایم که یکی از این پروژه‌ها تأمین آب شرب پایدار سالم و بهداشتی سایت اسکان دره گنجشکی شهرستان فراشبند است.

در ادامه مدیر کل امور عشایر فارس نیز گفت: اسکان عشایر کاملاً اختیاری است با توجه به درخواست‌ها و تقاضای مکرر عشایر این منطقه جهت سایت اسکان در مراتع عرفی عشایر مجوز‌های لازم از دستگاه‌های متولی اخذ شده است.

روح الله بهرامی تصریح کرد: اعتبار این طرح از محل بند ه تبصره ۴ به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان جهت حفر چاه عمیق آهکی به عمق ۲۰۰ متر تأمین شده است.

مدیر کل امور عشایر فارس اظهار داشت: با اجرای این طرح حدود ۲۰۰ خانوار عشایری از طایفه صفی خانی تیره کرملو از نعمت آب پایدار سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخصیص اعتبار طرح تحول بخشی تولیدات عشایر فارس میلیارد تومان عشایر فارس امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند