Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از تخصیص۶ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه باستانی کنارصندل شهرستان جیرفت خبر داد.

"فریدون فعالی" در حاشیه بازدید نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از محوطه باستانی کنارصندل شهرستان جیرفت گفت: ۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای تهیه نقشه‌های توپوگرافی و فتوگرامتری و همچنین مرمت فضاهای معماری حاصل از کاوش‌های اخیر کنارصندل، محوطه‌سازی و ساماندهی محیط پیرامونی این محوطه اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه مذکور تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: امیدواریم در فاز دوم با تامین اعتبار دوباره عملیات ساماندهی و محوطه‌سازی محیط پیرامونی این محوطه تاریخی ادامه یابد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه محوطه کنارصندل جیرفت در کنار محوطه‌هایی همچون شوش و تخت جمشید دارای ارزش جهانی است، بیان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار این اداره کل و پایگاه تاریخی جیرفت تهیه پرونده ثبت جهانی این محوطه با ارزش باستانی است که طی یک یا دو سال آینده انجام خواهد شد.

وی به عملیات گمانه زنی محوطه باستانی کنارصندل به منظور تعیین عرصه و حریم آن اشاره کرد و افزود: این عملیات تا پایان سال‌جاری انجام می شود.

فعالی با اشاره به ساماندهی هزار شی تاریخی توسط پایگاه تاریخی جیرفت خبر داد و خاطرنشان کرد: این اشیا از مناطق جنوبی استان کرمان بدست آمده است و شامل ظروف مرمری، سفالی، کلرویتی، فلزی و... می‌شود.

ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصدی ادامه دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به پیشرفت ۲۰درصدی موزه منطقه ای جیرفت گفت: برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت در خصوص راه‌اندازی موزه جیرفت بازنگری و فازبندی این پروژه توسط شرکت مشاور در حال انجام است.

فعالی با اشاره به اینکه شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به خصوص شهرستان جیرفت دارای محوطه‌های تاریخی و باستانی زیادی است که طی چندین مرحله کاوش اشیا باارزشی از آنها بدست آمده است گفت: با توجه به این موضوع ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت در اولویت این منطقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه از مهمترین پروژه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه‌های کشور تبدیل خواهد شد، افزود: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

فعالی  با اشاره به اینکه موزه مذکور در ۱۰ طبقه و با زیربنایی حدود ۱۴ هزار متر مربع و براساس آخرین استانداردهای روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است، تصریح کرد: در موزه جیرفت علاوه بر سالن‌های نمایش اشیاء، تمامی فضاهای جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر؛ مخازن امن نگهداری اشیاء تاریخی، آزمایشگاه، فضاهای اداری، کتابخانه و ... ساخته خواهد شد.

وی به عملیات ساخت موزه جیرفت با اعتباری برابر با ۲۵ میلیارد ریال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آتی با جذب اعتبارات ملی و استانی شاهد پیشرفت قابل قبولی در عملیات ساخت این موزه باشیم زیرا این پروژه از پروژه های اولویت دار ۱۴۰۰ این اداره کل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگری و صنایع دستی میلیارد ریال میراث فرهنگی استان کرمان موزه جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد