Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@06:31:02 GMT

عوارض سی تی اسکن غیرضروری برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۲۰۳۰

عوارض سی تی اسکن غیرضروری برای سلامت بدن

رویداد۲۴ مسعود احتشام، فوق تخصص ریه، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا درخواست‌های سی تی اسکن قفسه سینه افزایش پیدا کرده است و برخی افراد با کوچک‌ترین علائم و گاهی اوقات بدون نشانه، درخواست انجام سی تی اسکن از قفسه سینه می‌کنند.

او افزود: پس از مراجعه فرد مشکوک و دارای علائم بالینی، پزشک متخصص برای تشخیص ابتلای قطعی او به ویروس کرونا، درخواست تصویربرداری یا همان اسکن ریه می‌دهد، در غیر این صورت پزشک نباید با مشاهده چند علامت مشابه به آنفلوانزا و سرماخوردگی دستور سی تی اسکن دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فوق تخصص ریه ادامه داد: در صورتی پزشک مجاز به تجویز سی تی اسکن است که علائم بیمار پیشرونده باشد و پزشک بخواهد بفهمد که آیا این علائم به سمت برگشت ناپذیری می‌رود یا منجر به فیبروز ریه می‌شود تا داروی مناسب تجویز کند.

احتشام گفت: پزشک می‌تواند با تجویز یک رادیولوژی ساده هم کووید ۱۹ را تشخیص دهد. رادیولوژی با حداقل اشعه کمترین عوارض را نسبت به سی تی اسکن دارد.
بیشتر بخوانید: علائم ۴ بیماری که اولین بار در دهان ظاهر می‌شود!او تاکید کرد: انجام سی تی اسکن‌های بی رویه فقط موجب می‌شود که دُز تجمعی اشعه در بدن افزایش پیدا کند و اگر ادامه‌دار شود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بیماری‌های صعب العلاج به ویژه انواع سرطان‌ها خواهیم بود.

این فوق تخصص ریه بیان کرد: مهمترین عارضه سی تی اسکن ابتلا به انواع سرطان است. سی‌تی اسکن به علت پرتوتابی بالا، خطر ابتلا به سرطان سینه را در بین زنان افزایش می‌دهد.

احتشام تصریح کرد: قرار گرفتن در معرض تابش زیاد اشعه ایکس برای کودکان هم خطرناک است. کودکی که چندین بار آزمایش سی تی اسکن انجام داده است بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات ناشی از تابش قرار دارد.

او یادآوری کرد: سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان تیروئید و سرطان غدد لنفاوی از شایع‌ترین بدخیمی‌های ناشی از رادیواکتیویته در بین افراد است.

این فوق تخصص ریه گفت: خطرات زیان‌بار اشعه ایکس و اسکن‌های این‌چنینی تنها زمانی بارز و مشخص می‌شوند که فرد چندین عکسبرداری اساسی با میزان تشعشع بالا داشته باشد. معمولا کودکان در مقابل تاثیرات تشعشع حساس‌تر هستند، بنابراین بیشتر در معرض خطر قرار دارند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سرطان سلامت ویروس کرونا در ایران فوق تخصص ریه سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

 اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

دو منبع آگاه صحت این خبر را تایید کرده و گفتند: عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز دستگیر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت