Web Analytics Made Easy - Statcounter

از مجموع 39465 روستای بالای 20 خانوار در کشور، تعداد 35296 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که از این تعداد، پوشش شبکۀ 3G و 4G ایرانسل در 25703 روستا و پوشش شبکۀ 3G و 4G همراه اول در 8788 روستا برقرار است.

به گزارش برنا، محرومیت‌زدایی ارتباطی از روستاهای بالای 20 خانوار کشور در روزهای اخیر با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرده و گزارش‌‌های مستمری از این اقدامات توسط وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با قانون برنامۀ ششم توسعه، دولت موظف است تا پایان این برنامه، تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکۀ ملی اطلاعات متصل کند. اما هر کدام از این روستاها مطابق با موقعیت خاص جغرافیایی، محدودیت دسترسی به پهنای باند و دلایل مختلف فنی، ویژگی‌هایی دارند که تحت شرایط خاص می‌توانند تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اپراتورها قرار بگیرند.

یکی از امکاناتی که می‌تواند روستاهایی با موقعیت خاص توپوگرافی را به شبکۀ 3G و 4G متصل کند و به ویژه در مناطق مرزی روشی کارآمد است، استفاده از سرویس رومینگ اپراتوری است. طبق آخرین گزارش منتشر شده در سایت وزارت ارتباطات در تاریخ 11 دی‌ماه و به گفتۀ فردین سعیدی، مدیر کل ICT استان کردستان، با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه که تنها تجهیزات مخابراتی یکی از اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل نصب شده است، جهت بهره مندی همزمان مشترکین روستاهای این استان از خدمات هر دو اپراتور، 244 روستای کردستان تحت پوشش سرویس رومینگ قرار گرفته‌‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، با اشاره به برقراری خدمات رومینگ صوت و داده در 244 روستای استان گفت: از این تعداد، 228 روستای استان که دارای پوشش ایرانسل بوده اند، با برقراری سرویس رومینگ، به مشترکین همراه اول نیز سرویس می‌دهند و در 16 روستای دیگر که دارای پوشش همراه اول هستند، مشترکین ایرانسل نیز بهره مند شده اند که در این راستا بیش از 23 هزار خانوار روستایی این استان، می توانند از خدمات هر دو اپراتور بهره مند شوند.

از سویی بر اساس گزارش رسمی «طرح توسعۀ زیرساخت خدمات الکترونیکی روستایی»، منتشر شده توسط محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در تاریخ چهارشنبه 21 آبان 1399، از مجموع 39465 روستای بالای 20 خانوار در کشور، تعداد 35296 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که از این تعداد، پوشش شبکۀ 3G و 4G ایرانسل در 25703 روستا و پوشش شبکۀ 3G و 4G همراه اول در 8788 روستا برقرار است. یعنی ایرانسل در تعدادی نزدیک به «سه برابر» (2.92 برابر) روستا بیشتر از همراه اول، دارای پوشش شبکۀ اینترنت‌همراه است.

با در نظر گرفتن پوشش گستردۀ اینترنت پرسرعت ‌همراه روستایی ایرانسل در کشور، مطابق آمار بالا، بهره‌گیری از ظرفیت سرویس رومینگ این اپراتور و استفاده مشترکین سایر اپراتورها از آن، می‌تواند امکان بهره‌مندی سریع جمع بزرگ‌تری از روستاییان بالای 20 خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات را فراهم کند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Ck5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایرانسل اینترنت پرسرعت رومینگ ایرانسل اینترنت پرسرعت بالای 20 خانوار سرویس رومینگ همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان این پروژه قرار داشته که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت، این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

وی افزود: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید به میزانی بالا بوده است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در پنج شهر بزرگ استان در حال اجرا است.

کد خبر 749744

دیگر خبرها

  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است