Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:23:21 GMT

رونمایی از نخستین قایق تفریحی در کیش

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۲۵۶۷

رونمایی از نخستین قایق تفریحی در کیش

امحسین مظفری امروز در مراسم رونمایی از نخستین پانتون بوت تفریحی در کیش گفت: قایق شناور پانتون بوت به عنوان اولین نمونه در کشور با هدف مصارف تفریحی و گردشگری و همچنین فعالیت های دریایی توسط شرکت اسپید مارین از مجموعه های دانش بنیان برج نوآوری کیش ساخته شده است. این قایق می تواند پایه و اساس بسیاری ازفعالیت های بعدی دریایی درکشورباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ویژگی انعطاف پذیری این قایق اشاره کرد و افزود: این قایق فضای بسیار خوبی را برای هموطنان در حوزه تفریحات دریایی مهیا می کند.همچنین می توان آن را در دریاچه های داخلی و یا دریاچه های حاصل از انباشت آب شیرین پشت سدها مورد استفاده قرار داد.حتی می توان در این فرمت واحد های اقامتی شناور روی آب را طراحی کرد، که نمونه آن را به زودی در جزیره کیش خواهیم داشت.

در ادامه مدیرعامل شرکت اسپید مارین کیش با تاکید بر اینکه شناورها باید نقطه عطفی در گردشگری دریایی ایجاد کنند، گفت: ما درحوزه ساخت انواع شناور،از آتش خوار و مسافر بری برای دریا فعالیت می کنیم. اکنون یک کلاس از شناورها به نام پانتون بوت را تولید کرده ایم که از سوخت معمولی استفاده می کند و عرض وسیع آن برای ایجاد تعادل و ایمنی و پایداری بیشتر تعبیه شده تا بتوان از آن برای فعالیت های دریایی بسیاراستفاده کرد. این شناور می تواند گزینه بسیارمناسب برای گردشگری باشد. زیرا ما درآن مواردی لحاظ کرده ایم تا قابلیت استفاده برای تمام خانواده ها از کودک تا بزرگسال را داشته و بتواند خدمات گردشگری دریایی را به تمام مردم ارایه کند.

سعید حقدار با اشاره به جنس کامپوزیت این شناور و مبلمان راحت و فضای وسیع آن، افزود: از این شناور می توان به عنوان قایق خانوادگی و یا برای ماهی گیری و همچنین با قرار دادن یک کابین روی آن به عنوان سوییت استفاده کرد. البته این موارد در دنیا متعارف است ولی متاسفانه هنوز در ایران شکل نگرفته است. نکته بسیار مهم وجود تعداد قابل توجه دریاچه از نوع طبیعی و مصنوعی در کشور است که استفاده از قایق های مونوهول در آنها بسیار خطرناک خواهد بود. بنابراین این شناور ها می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای بسط و گسترش و نقطه شروع گردشگری در دریاچه های داخل کشور باشند تا ازاین طریق بتوان تعریف متفاوتی از گردشگری دریایی و کاربرد متفاوت آن رقم خورد. 

وی در خصوص زمان به کار رفته در تولید این شناور گفت: این محصول به عنوان نمونه اول که مراحل طراحی سازی را سپری کرده شش ماه زمان برده است. اما برای نمونه هایی که قرداد بسته و سفارش داده ایم برای سپری کردن مراحل ساخت و تکمیل ۴۰ روز بیشتر زمان لازم نیست.

حقدار با اشاره به قیمت تعیین شده ۳۵۰ تا ۴۰۰میلیون تومان برای این شناور که تقریبا نصف قیمت شناورهای خارجی است،افزود: بزرگترین افتخار برای ما و کشور ساخت تمام مراحل از طراحی و مونتاژ توسط مجموعه با استفاده از متریال داخلی در ساخت تمام المان ها از بدنه تا سایبان و مبلمان و تمامی اجزای دیگر این شناور است. زیرا تا چند سال پیش برای تولید محصول بیشتر متریال مورد نیاز را وارد می کردیم. اما اکنون این شناور می تواند در حوزه گردشگری دریایی در دریاچه های داخل و سواحل دریایی جنوب با قیمت مناسب تهیه و مورد وصول قرارگیرد.

وی در خصوص تولید انبوه این شناور اظهار داشت : چندین قرارداد از این شناور از همان آغاز کار با انزلی و گلستان و خوزستان بسته شد و اکنون نیز سفارشاتی در این خصوص داریم که به تولید انبوه رسیده و تیپ های دیگراز این شناور مانند سوییت شناور،شناور مخصوص ماهی گیری،شناور مخصوص خانواده دردست تولید و در حال گسترش است. همچنین بارعایت تمام پارامترهای استاندارد اطلاعات و طراحی ها به موسسه داده شده و فکر می کنم ظرف یک ماه آینده تحت کلاس موسسه رده بندی ایرانیان و با حمایت سازمان منطقه آزاد، هرماه و یا در هر فصل یک تیپ شناور جدید را به گردشگری دریایی معرفی کنیم. 

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش اخبار کنکور گردشگری دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور نسل های نوین شبکه ارتباطات سیار ایران پس از انجام موفق «نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی موجود زنده» از طریق شبکه ارتباطی خود، دامنه سرمایه گذاری های خود در حوزه بهداشت و سلامت را گسترش داد.

همراه اول همزمان با هفته سلامت 1403، برای نخستین بار در کشور از طرح «استندهای دیجیتال پایش سلامت» خود رونمایی و برای اجرای آزمایشی تعدادی از آنها را در مراکز بهداشت شهر تهران نصب کرد.

این استندها که در حال حاضر در پنج نقطه تهران شامل محل ساختمان معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مراکز جامع سلامت شهری شهید جعفری، چیذر، ارشاد و حکیمیه نصب شده اند، مجهز به ابزارهای دیجیتالی برای پایش و سنجش داده های «فشار خون»، «نوار قلب»، «ضربان قلب»، «آهنگ ریه»، «قند خون»، «دمای بدن»، «اکسیژن خون»، «وزن»، «شاخص توده بدنی» و «آنالیز بدن» هستند.

برنامه «پایش هوشمند سلامت» افراد را قادر می سازد تا به طور منظم علائم حیاتی و معیارهای سلامت خود را به روشی راحت و در دسترس بررسی کنند تا ضمن تشخیص مشکلات بالقوه مرتبط با سلامت خود در مراحل اولیه، امکان مداخله و درمان به موقع را داشته باشند.

همراه اول به عنوان «نخستین اپراتور سلامت کشور» در نظر دارد ضمن توسعه اکوسیستم سلامت در سطح کشور، نسبت به افزودن ابزارهای دیجیتالی پیشرفته تر نظیر دستگاه های سونوگرافی متصل به شبکه که برای انتقال تصویر و ویدئو نیازمند شبکه پرسرعت و امن همراه اول است، در آینده ای نزدیک اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر