Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@02:35:32 GMT

با انواع میز اداری و کاربرد آن در فضا آشنا شوید!

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۲۶۱۳

با انواع میز اداری و کاربرد آن در فضا آشنا شوید!

وقتی صحبت از فضاهای اداری و محیط‌های کاری به میان می‌آید؛ اولین چیزی که در ذهن افراد تجسم می‌یابد مجموعه‌ای از میزهایی است که با کاربری‌های متعدد برای پیشبرد روند کار در کنار یکدیگر چیدمان شده‌اند. میزهایی تولید شده در انواع و اشکال متنوع که دیگر کمتر مدیری با بی توجهی از کاربرد آن، این لوازم را برای بخش‌های مختلف ادارات استفاده می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورتی که با فراگیری اهمیت این موضوع، مشخص شده است که این قبیل فضاها برای پا به عرصه نهادن در مسیر موفقیت، جدا از تلاش بیشمار مدیران حاذق و کارمندان توانمند، توجه به امور و مسائلی نظیر چیدمان مبلمان و انتخاب بهترین میز اداری را می‌طلبد.

موضوعی بس تامل برانگیز که با انواع و نقش تاثیرگذار آن بر روند کسب و کار، در ادامه به معرفی کاربران در آمده است.

 

میز اداری چیست؟

مدل فعالیت و کارهای صورت گرفته در ادارات به گونه‌ای است که وجود انواع میز اداری را در این قبیل محیط‌ها الزامی کرده. شاید تا چند سال گذشته که اثربخشی مبلمان بخصوص انواع میزهای اداری در فضاهای کاری شناخته شده نبود، ادارات تنها یک محیط خشک و رسمی برای کسب و کار محسوب می‌شدند؛ ولی به تازگی و با مطرح شدن نقش جدی که دکوراسیون در فضاهای اداری ایفا می‌کنند، چیدمان و انتخاب انواع میز‌های اداری در فضا قابل توجه شده‌اند.

میزهایی که هر یک بسته به نوع کاربری خود، با تعبیه در بخش‌های مختلف ادارات، نه تنها جلوه بخش زیبایی خیره کننده در محیط کاری می‌شوند؛ بلکه با اثرگذاری بر روی سلامت کارمندان برای دستیابی به بهترین عملکرد در کار نیز مثمر ثمر واقع می‌شوند.

پس با همه این تفاسیر می‌توان میز اداری را از مهم‌ترین لوازم برای انجام کارهای اداری در فضای کاری قلمداد کنیم. دلیلی که منجر شده تا این لوازم علاوه بر کارایی، با توجه به ابعاد و اندازه فضا و هماهنگی با سایر لوازم، در انواع مختلفی متناسب با سفارشات صورت گرفته از سوی کاربران، ساخته شوند.

دقیقا همان کاری که از سوی گروه دکوراسیون داخلی مکعب نیز صورت می‌گیرد. این مجموعه بر اساس طراحی‌های در نظر گرفته بر روی محیط اداری، از بین محصولات باکیفیت ارائه کرده، مناسب‌ترین لوازم و میز ادرای را بر اساس فضای کاری، عرضه می‌نماید.

کاربرد انواع میز اداری را بشناسید!

درست است که میز اداری از جمله ملزومات متنوع و پرکاربرد در ادارات می‌باشند، ولی تا کنون به این موضوع توجه کرده‌اید که میزهای اداری چرا در انواع مختلفی تولید می‌شوند؟ تنوع در این میزها چه کاربردی و نقشی را در فضا ایفا می‌کنند؟ و یا اصلا از چه قابلیت و کارایی برخوردارند که سبب تمایز بین آن‌ها شده است؟

در پاسخ به همه این سوالات باید گفت که ادارات و تمامی شرکت‌ها و مراکز کاری، تشکیل شده از مجموعه‌ای از افراد با وظایف مختلف هستند. وظایف و نقش‌هایی که انجام دادن آنها به بهترین شکل، وجود لوازم و وسایل خاصی را نیازمند کرده است. میز مدیریت، میز کارمندی، میز منشی، کانتر، میز پذیرایی، میز کنفرانس، میز کارگروهی و... همگی از انواع میز اداری می‌باشند که در ادامه با معرفی و کاربری هر یک درمی‌یابید که استفاده از هر کدام برای چه بخش و حوزه کاری مناسب‌ترند.

 

میز مدیریت

مدیریت را می‌توان راس تمامی بخش‌های فعال ادارات، قلمداد کرد. قلب تپنده فضای اداری که بقیه بخش‌ها از آن نشات می‌گیرند. به همین جهت است که نوع مبلمان و انتخاب میز اداری برای مدیریت در اولویت بیشتری قرار می‌گیرد. این نوع از میز اداری باید در عین برخورداری از تمامی استانداردها و ارگونومیک، از ظاهری زیبا و فریبنده نیز دارا باشد تا حس قدرت و اعتماد را از سوی مدیران به کارمندان و مراجعه کنندگان القا نماید.

 

 

 

میز کارمندی

در درجه دوم، میزهای کارمندی حائز اهمیت می‌شوند. چرا که این کارمندان یک شرکت هستند که فعالیت کسب و کاری را از سوی مدیران به پیش می‌برند. تعبیه میز کارمندی با قابلیت‌هایی که نیازمندی‌های تمامی کارکنان را تحت پوشش قرار می‌دهد، حس خستگی و کسالت را در کار از بین می‌برد.

 

میز منشی

کارایی میز منشی به اندازه میز مدیریت و میز کارمندان قابل توجه نیست، ولی در معرض دید قرار گرفتن میز منشی نسبت به سایر میز اداری در ادارات، خود دلیلی شده که وجود زیبایی چشمگیر را در میز منشی پس از ارگونومیک در اولویت قرار داده است. سر و کار بسیاری از مراجعه کنندگان با این نوع از میزهای اداری در طول روز سبب شده تا میز منشی در طرح و نقش‌های متنوع و مناسب با نوع سبک دکوراسیون اداری در دسترس کاربران و مدیران شرکت ها قرار گیرد.

 

 

 

 

کانتر

از دیگر ملزوماتی که نامشان در لیست انواع میز اداری به چشم می‌خورد، کانتر می‌باشد. نوعی از میزهای اداری که عموما به جهت قابلیتی که دارند با قرارگیری در بخش‌های ورودی، بیش از هر لوازم دیگری در برابر دیده مراجعه کنندگان جلوه نمایی می‌کند. پس ضمن تعبیه در مناسب‌ترین قسمت از فضای اداری، می‌بایست از ویژگی‌هایی نظیر مستحکم بودن، عدم خراشیدگی و هماهنگی با دیگر مبلمان و میز اداری بهره مند باشند.

میز پذیرایی

برای احترام، جلب رضایت و اعتماد مراجعه کنندگان، میزهای پذیرایی لازم می‌شود. میزهایی که به منظور پذیرایی در کنار مبلمان اداری که در محوطه برای مشتریان در نظر گرفته شده اند، قرار می‌گیرند. همراه با هارمونی میان این نوع میز اداری با سایر لوازم موجود در فضای اداری، ابعاد و اندازه های استاندارد (ارتفاعی در حدود 45 الی 55 سانتی متر) از دیگر معیارهایی است که باید از آن برخوردار باشند.

 

میز کنفرانس

مطرح شدن اهمیت مبلمان اداری، تنوع در کاربری میزهای اداری را به قدری افزایش داده است تا دست مدیران برای انتخاب و خریداری بهترین نوع میز اداری باز باشد. میز کنفرانس که به عنوان میز مذاکره در میان سایر میز اداری شناخته می‌شود با کارایی که در گردآوری و بحث و مذاکره میان مدیران و کارکنان ایجاد می‌نماید، عموما بخش جدا نشدنی در محیط‌های ادرای هستند. این نوع میز اداری قطعا از آن دسته لوازمی بشمار می‌رود که نبودشان در محیط اداری به شدت احساس می‌شود.

 

میز کارگروهی

رایج شدن و استفاده از فضاهای باز در ادارات و شرکت‌های بزرگ با هدف افزایش تعاملات بین کارمندان و کار گروهی، منجر شده تا در این مراکز با نوعی از میز اداری به منظور پیشرفت و عملکرد بهتر در کار تیمی مواجه شویم. برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ که کار گروهی را اساس کار خود درنظر می‌گیرند، تهیه این قبیل از میز اداری دارای اهمیت می‌شود.

همچنین استفاده از تنها یک میز گروهی به جای استفاده از میزهای جداگانه برای هر یک از کارمندان، هم می‌تواند از لحاظ هزینه به صرفه تر باشد و هم با ایجاد رابطه و جو صمیمانه تری در میان کارکنان، نقش موثری در پیشرفت کاری ایفا نماید.

 

توجه به کاربرد و کارایی در انواع میز اداری شاید مهم‌ترین موضوع و اولویت انتخاب کاربران باشد، ولی نباید طرح و رنگ این قبیل میزها را نادیده گرفت. تنوع طرح، رنگ و سبک در هر کدام از این دسته بندی میزهای اداری به حدی است که بی اغراق می‌توانید بهترین گزینه را مطابق با سلیقه شخصی خود تهیه نمایید.

ایده آل ترین انتخاب زمانی رخ می‌دهد که همه این معیارها را در کنار هم قرار دهید؛ معیارهایی که هم از لحاظ ظاهری (شکل، رنگ، طرح و...) زیبایی را نمایان می‌سازند و هم از لحاظ ساختاری (ابعاد و اندازه استاندارد و...) راحتی و آرامش را در هنگام کار برای تمامی کاربران به ارمغان می‌آورند. در آن صورت است که موفقیت حتمی در کار، از آن شما می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: میز اداری محیط های کاری دکوراسیون رپرتاژ آگهی مراجعه کنندگان میزهای اداری میز اداری شرکت ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی

تین نیوز مسعود ذهبیون :

در اشعار فارسی کلمات و عبارات و اصلاحات حمل و نقلی متعددی توسط شاعران و سخنوران ادیب، دانشمند، خوش ذوق و هنر پرور ایرانی استفاده شده است که مضامین و مفاهیم حالب و ارشمندی را در خود دارد. در اینجا این کلمات را استخراج و در معرض دیدگاه مخاطبین قرار می دهیم.

امیدواریم عزیزانی با تحقیق و پژوهش بیشتر در این آثار بتوانند به اعتلای مفاهیم این حوزه کمک کنند.          

ردیف کلمه/ عبارت تعداد اشعار و متون حاوی (حدود*) آدرس اشعار و متون از سایت گنجور توضیح 
1 راه 1986 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راه  
2 جاده 60 لینک اشعار و متون حاوی کلمه جاده  
3 قطار 300 لینک اشعار و متون حاوی کلمه قطار  
4 ترن 14 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ترن  
5 بن بست 6 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بن بست  
6 بندر 40 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بندر  
7 خیابان 112 لینک اشعار و متون حاوی کلمه خیابان  
8 کوچه 96 لینک اشعار و متون حاوی کلمه کوچه  
9 پل 54 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پل  
10 چرخ 980 لینک اشعار و متون حاوی کلمه چرخ  
11 هندسی 51 لینک اشعار و متون حاوی کلمه هندسی  
12 مهندس 136 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مهندس  
13 پرواز 2280 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پرواز  
14 دریا 7380 لینک اشعار و متون حاوی کلمه دریا  
15 دریایی 500 لینک اشعار و متون حاوی کلمه دریایی  
16 هواپیما 2 لینک اشعار و متون حاوی کلمه هواپیما  
16 راننده 17 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راننده  
16 خلبان 1 لینک اشعار و متون حاوی کلمه خلبان  
19 ملوان 3 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ملوان  
20 کشتیبان 17 لینک اشعار و متون حاوی کلمه کشتیبان  
21 موج 522 لینک اشعار و متون حاوی کلمه موج  
22 ساحل 1180 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ساحل  
23 ریل 0 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
24 کوپه 0    
25 اتومبیل 0    
26 ماشین 8 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ماشین  
27 بالن 3 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بالن  
28 پارو 6 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پارو  
29 قایق 4 لینک اشعار و متون حاوی کلمه قایق  
30 سفر 3560 لینک اشعار و متون حاوی کلمه سفر  
31 مسیر 260 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مسیر  
31 گردش 2560 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
32 حرکت 270 لینک اشعار و متون حاوی کلمه حرکت  
33 موتور 4 لینک اشعار و متون حاوی کلمه موتور  
34 اسب 116 لینک اشعار و متون حاوی کلمه اسب  
35 بار 12920 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بار  
36 مسافر 300 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مسافر  
37 عزیمت 320 لینک اشعار و متون حاوی کلمه عزیمت  
37 مقصد 960 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مقصد  
39 راندن 200 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راندن  
40 ارابه 0 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
  سوار 21 لینک اشعار و متون حاوی کلمه سوار  
  پیاده 13 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پیاده  
         

* توجه: تعداد درج شده به معنای تعداد کلمه بکار رفته نیست، بلکه تعداد شعر یا متنی است که از سایت گنجور یافته شده است. به این معنی که ممکن است در یک قطعه شعر یا متن(پاراگراف) چند بار این کلمه یا عبارت بکار رفته و استفاده شده است. لذا این عدد معرف تعداد دفعات استفاده شده نیست. برای استخراج تعداد کلمه و یا هرگونه اطلاعات بیشتر باید به اشعار و متون مراجعه کرد.

این صفحه تکمیل می شود. شما هم کلمات مناسب و مرتبط را پیشنهاد دهید تا به این فهرست افزوده شود!

 

منبع این اطلاعات از سایت گنجور می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • کاربرد های پمپ آب
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا