Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه‌های آلمان به نقل از نشریه تایمز انگلیس از جایگزین آنگلا مرکل با عنوان ترامپ آلمان یاد می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، رسانه‌های آلمان به نقل از نشریه تایمز انگلیس از جایگزین مرکل با عنوان ترامپ آلمان یاد می‌کنند.
آنگلا مرکل بعد از پایان این دوره از دولت آلمان در مهرماه 1400، تصمیم دارد بطور کلی از دنیای سیاست کناره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالیکه او مدتی طولانی و برای چهار دوره زمام حاکمیت آلمان را بر عهده داشته است حالا گمانه زنی‌های زیادی درباره جایگزین او مطرح شده است.
فردی که نشریه انگلیسی از او به عنوان ترامپ آلمان یاد کرده، فردریش مرتس است، هم حزبی مرکل، اما برخلاف او دارای مواضعی تند و جنجالی.
البته فردریش مرتس سال گذشته برای ریاست حزب دموکرات مسیحی در رقابت با خانم آنه گرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع کنونی آلمان ناکام شد در عین حال او در نظر دارد شانس خود را برای صدر اعظمی نیز امتحان کند.
مرتس از مخالفان سرسخت سیاست‌های مهاجرتی مرکل به شمار می‌رود و به اظهارنظر‌های پوپولیستی برای جلب نظر مشهور است.
برای صدر اعظمی آلمان از چند گزینه دیگر نیز نام برده می‌شود از جمله آرمین لاشت نخست وزیر ایالت نورد راین وستفالن، مارکوس زُدر نخست وزیر ایالت بایرن، هر دو از هم حزبی‌های مرکل و اولاف شولتز وزیر دارایی کنونی و عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان.
انتخابات پارلمانی آلمان قرار است 26 سپتامبر 2021/ 4 مهر 1400 برگزار شود و هر حزبی بتواند اکثریت آرا را به دست بیاورد صدر اعظم را انتخاب خواهد کرد.
پیش از انتخابات پارلمانی، رقابت‌های درون حزبی برای معرفی فردی به عنوان نامزد صدر اعظمی برگزار می‌شود.
نتایج چند موسسه نظرسنجی در ماه دسامبر / آذر، نشان می‌دهد که بین 35 تا 37 درصد پرسش شوندگان، اتحادیه احزاب مسیحی را که هم اکنون عضو دولت ائتلافی آلمان است، پیروز انتخابات پارلمانی می‌دانند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گمانه زنی جایگزین ترامپ آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • عکس| بازیگر مشهور هلندی مسلمان شد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند