Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:23:22 GMT

مرز کیله سردشت رسمی می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۲۶۸۹

مرز کیله سردشت رسمی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شوشتری بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشترک مسئولان ایرانی و کردستان عراق بر توسعه مناسبات اقتصادی در مرز کیله سردشت کرد و افزود: زمینه توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مرز فراهم شده است و بایستی از این فرصت برای آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌ها تا نهایی شدن موضوع رسمی شدن کیله بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص حل اختلاف تعیین نقطه صفر مرزی نیز گفت: این موضوع در رده‌های بالای مسئولان کشور و کمیته‌های تعیین نقطه صفر مرزی در حال پیگیری است.

فرماندار شهر قلعه دیزه عراق نیز در این نشست گفت: کردستان عراق با تمام ظرفیت برای تحقق مطالبات مرزی و رسمی شدن مرز کیله تلاش می‌کند و آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران را دارد.

بکر باییز با درخواست باز شدن معابر کولبری افزود: بسته شدن معابر قاسم رش و اشکان در وضعیت اقتصادی امروز موجب شده بخش زیادی از مردم دو طرف مرز بیکار شوند که باز شدن آنها بیکاری و وضعیت معیشت مردم را بهتر خواهد کرد.

وی افزود: برای افزایش صادرات از مرز کیله با توجه به حجم زیاد ورود و خروج کامیون افزایش ساعات کاری، بهبود وضعیت راه‌ها، افزایش نشستهای بین دو طرف برای کاهش مشکلات موجود الزامی است.

باییز در پایان از مسئولان ایرانی خواست به منظور رسمی شدن مرز کیله بین اقلیم کرستان و حکومت مرکزی عراق میانجیگری کنند.

جوهر محمد حسن رئیس گمرک قلعه دیزه عراق نیز در این نشست با اشاره به صدور مجوز ساختمان پاسپورت گفت: مجوز تأسیس واحد پاسپورت توسط حکومت مرکزی عراق صادر شده است و در حال جانمایی آن هستیم.

رئیس گمرک کیله سردشت هم با اعلام این خبر گفت: صادرات از این مرز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری ۹۲ درصد و از لحاظ وزنی ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه صادرات مرز کیلهِ سردشت در ۹ ماهه امسال از مرز ۵۸۰ میلیون دلار گذشت گفت: بازارچه کیله سردشت نزدیک ترین راه تجاری به شمال عراق است و روزانه به طور میانگین ۴۰۰ کامیون از دو طرف به این مرز وارد می‌شوند.

کد خبر 5115027

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مرز قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان عکس استانها جبهه مقاومت بوشهر شهرستان کرج شهرکرد کیله سردشت مرز کیله دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو