Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، زلمی خلیل زاد امروز همزمان با سفر هیأت دولتی به دوحه وارد کابل شد و با عبدالله عبدالله دیدار کرد. دو طرف در باره گفت وگوهای صلح بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله در این دیدار گفت که هیأت جمهوری اسلامی افغانستان امروز برای آغاز دوباره مذاکرات با حمایت قاطع نظام به دوحه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی مصالحه‌ افغانستان‌ افزود: هیات دولتی برای دست‌یافتن به صلح متعهد هستند و تلاش می‌کنند از فرصت ایجاد شده برای دست‌یابی به صلح دایمی و ثبات در این کشور استفاده کنند.

عبدالله تأکید کرده است که افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند غیر قابل قبول است و آتش بس‌ دایمی برای دست‌یافتن به صلح پایدار مهم می باشد.

خلیل‌زاد نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دوباره‌ هیأت دولتی به دوحه و آغاز دور دوم مذاکرات بین‌افغانستانی بر ادامه حمایت آمریکا از تلاش‌های صلح تاکید کرده است.

وی گفت: طرف‌ها باید از فرصت موجود برای دستیابی به صلح دایمی و پایان جنگ استفاده کنند.

خلیل زاد امروز سه شنبه پس از سفر به دوحه و اسلام آباد، وارد کابل شد تا درباره دور دوم مذاکرات صلح همزمان با تغییر دولت آمریکا با مقامات افغانستان دیدار و گفت وگو کند.

روشن نیست که خلیل زاد در آستانه تغییر قدرت در کاخ سفید چه پیامی برای طرف های گفت وگو کننده صلح در افغانستان دارد.

برچسب‌ها افغانستان کابل مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان کابل مذاکرات صلح افغانستان افغانستان کابل مذاکرات صلح افغانستان اخبار کنکور خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • ۶ لژیونر در آستانه فتح جام/ قهرمانی اروپا در یک قدمی سردار آزمون
  • ناکامی آزمون مقابل تیم سابق / لورکوزن در آستانه فینالیست شدن
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود