Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در مقابل دشمنان باید با استقامت و مقاومت برخورد کرد، گفت: فرهنگ بیان و پذیرفتن نقد سازنده باید در جامعه نهادینه شود که این امر موجب رشد و تعالی جامعه و توسعه استان در زمینه های مختلف می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۱۶ دی)  در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان،اظهار کرد: نقشی که درسانه در جامعه دارد بهترین کمک برای امنیت و پیشرفت جامعه است ریه تنفس جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه رسانه ها زبان گویای مردم هستند و از سوی دیگر خدمات و دستاوردهای نظام و دولت  ار به مردم ارایه می دهند، گفت:  یکی از ویژگی های اصحاب رسانه این است که دغدغه فردی ندارند و نگاه آنها به مسایل اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه مطالبه گری رسانه ها، اجرای فرمان مقام معظم رهبری در این حوزه است، ابراز کرد: کسانی که این آگاهی و بینش را در حوزه مطالبه گری دارند باید وارد این رویکرد شوند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: نقد موجب رشد و تعالی جامعه است و مدیری که مورد نقد قرار می گیرد به طور قطع بهتر می تواند حوزه وظایف خود را به انجام برساند، من خود را عضو جامعه رسانه می دانم و باید مطالبی را به دیگران منتقل کنیم و مطالبه گر باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برخی مواقع لازم است که رسانه انتقاد کنند تا مدیران بجنبند، یادآور شد: این رصد و نقد رسانه ها بسیار تاثیر گذار است، نگاه من این است که این نقدها سبب پیشرفت می شود و بهترین کمک به مدیر این است که مجموعه نقادی او را رصد کنند و مورد نقد سازنده قرار دهد.

وی  با بیان اینکه نیازمند تقویت رسانه ها و شبکه های اجتماعی داخلی و بومی خود هستیم، یادآور شد: باید این سئوال را از خود پرسید که چگونه یک کشوری که از مردم خود برای تماشای رسانه پول دریافت می کند، برای مردم کشور ما رسانه مجانی تأسیس می کند، در واقع سرمایه گذاری آنها برای اهدافی شومی است که دنبال می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در کنار استفاده از شبکه های جهانی و رسانه های گروهی،باید رسانه ها و پیام رسان های داخلی  را نیز مورد توجه قرار دارد و تقویت شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نقد هزینه دارد و این موضوع امری طبیعی است، گفت: متاسفانه فضا در برخی جاها، به گونه ای شده است که چاپلوس مقرب تر است و در این فضا افرادی که نقد می کنند مورد بی مهری قرار می گیرند، باید این فضا را تغییر داد و مدیران نیز باید در برابر نقد رسانه ها سعه صدر داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نیز باید در چهارچوب قانون نقد کنند و به استناد مواد قانونی نقدهای خود را بیان کنند، افزود: توصیه من به مدیران هم این بوده است که نقدپذیر بوده و پذیرای نقد باشند و فرهنگ ما باید به سمتی پیش رود که نقد سازنده مطرح گردد و پذیرفتن نقد هم نهادینه شود، مدیری که تحمل نقد را نداشته باشد، سعه صدر مورد نیاز برای مدیریت را ندارد.

 

امام جمعه ایلام در پاسخ به سئوالی یکی از خبرنگاران در راستای حمایت از برخی مدیران، ابراز کرد: آقای استاندار بازه زمانی دوره مدیریت ایشان به لحاظ سنی پایان یافته بود و ماندن ایشان در استان منوط بر این بود که از دفتر مقام معظم رهبری کسب تکلیف شده و اجازه گرفته شود و در حوزه اختیار ایشان است، بنده ارزیابی کردم که تا پایان یکسال مانده به پایان عمر دولت، هر کسی  دیگری به استان بیاید به ضرر استان خواهد بود و اطرفی ایشان نیز عملکرد مطلوبی داشته و پای کار بودند و فردی پرتلاش هستند، ولی ممکن است که نقدهای هم بر ایشان وارد باشد، ولی برای کار کردن در استان در سطح  کلان،پرتلاش ظاهر شدند و در این موضوع منافع استان در نظر  گرفته شد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  اگر کسی چنین افتخاری پیدا کند که  با تائید مقام معظم رهبری در عرصه مدیریت باقی بماند، به طور قطع باید تلاش بیشتری داشته باشد، پاسخگو باشد و  موضوع به عنوان حاشیه امنی  برای هیچ کسی نیست و باید تلاش خود را در خدمت به مردم و استان بیشتر کند.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه در برخی ادارات و دستگاه های اجرایی، در سایه، قدرت هایی تشکیل شده است  اگر فرد سالمی در آنجا قرار گیرد، برای او هزینه دارد و البته برخی مدیران ما نیز در سطح کشور و استان به عنوان الگو مطرح هستند و‌ برخی هم از  مدیران نیز  کم کار و ضعیف هستند که باید جای خود را به مدیران توانمند و شایسته بدهند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه پیشنهاد ما این بوده است که شایسته ترین فرد برای مدیریت دستگاه های اجرایی بدون توجه به سلیقه سیاسی معرفی شود، گفت: مدیر باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد نه اینکه به دنبال این باشد که پاسخگوی فشارهای بیجا از سوی برخی گروه ها و اشخاص باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با بیان اینکه نقد مدیران باید در حوزه عملکردی آنان باشد، ابراز کرد: نباید در انتقاد به دنبال جایگاه فردی مدیر رفت، از سوی دیگر جامعه ما امروز نیاز به امید دارد، باید دستاوردهای نظام و دولت نیز بیان شود و علاوه بر بیان نقاط ضعف نقاط قوت هم بیان شود.

 

وی با تاکید بر اینکه بحث کرسی های آزاد اندیشی در سطح استان مورد غفلت قرار گرفته است، یادآور شد: در نقدها ممکن است خواسته منتقد تحقق پیدا نکند اما نقد اثر دارد،در این راستا نیز باید کرسی های آزاد اندیشی با حضور صاحبنظران در فضای رسانه، دانشگاه ها و مطبوعات تشکیل شود که در مدیریت و رفع مشکلات مردم و خدمت به مردم از نظرهای علمی صاحبنظران به صورت تخصصی استفاده شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مسکن مردم یکی از دغدغه های ما و رسانه های استان است، تاکید کرد: نقشه تفصیلی شهر ایلام باید تعریف شود، متاسفانه اکنون تخلف در ساخت مسکن به عنوان یک منبع درآمد و کسب سود برای برخی از افراد تبدیل شده است و در برخی از جاها نیز از ساخت مسکن افراد محروم و قشر ضعیف جلوگیری می شود که باید این نقیصه با تعریف نقشه تفصیلی شهر ایلام مرتفع شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت دفاع مقدس، راهیان نور و اربعین حسینی در استان ایلام تا حد زیادی مغفول مانده است و  استفاده زیادی از این حوزه ها در استان نشده است، یادآور شد: استان ایلام در راهیان نور و دفاع مقدس باید محور باشد، با این ظرفیت ها و توانمندی ها، استان ایلام باید به استان های مطرح کشور تبدیل شود.

 

وی با  تاکید بر اینکه لازم است که بخشی از کار رسانه ای بر  روی امید دادن به مردم متمرکز شود، ابراز کرد: بخشی از کار رسانه های ما باید در راستای امید دادن به جامعه  باشدف امروز شرایط ما شرایطی است که در حال توسعه و پیشرفت هستیم، امروز آمریکا با توجه به قدرت و توان دفاعی و نظامی کشور، جرات درگیری با ما  را ندارد.

 

امام جمعه ایلام در پایان با تاکید بر اینکه در مقابل دشمن باید با استقامت و مقاومت برخورد کرد، گفت: اگر با دشمنان با اقتدار و قدرت برخورد شود، آن ها به طور قطع از مواضع خود عقب نشینی می کنند و  التماس وار به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می کنند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نقد مدیران سازنده امام جمعه ایلام مسکن حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام یادآور شد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها

زهرا شایسته فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: وقتی که یک مسأله‌ای خیلی مهم می‌شود، نقش تعیین کننده‌ای در سطح ملی دارد و متولیان تصمیم می‌گیرند که آن را به صورت یک رویداد و به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار نمایند، بنابراین لازم است که مخاطبین روی کلمه‌ی رویداد حساس باشند و حواسشان باشد که خود را در انجام یک کار بسیار مهم سهیم بدانند.

وی با اشاره به اینکه رویداد جوانی جمعیت که در سراسر کشور در حال برگزاری است در واقع نه تنها منفعت آن به خود ما برمی گردد بلکه به صورت ادامه دار و سلسله وار برای نسل آینده ما بسیار مهم است افزود: یکی از مسائلی که باعث شده اهمیت این موضوع کمرنگ شود شاید شبهاتی است که در فضای مجازی و در فضای عمومی جامعه رایج شده که ریشه‌های آن را می‌توان در تهاجم فرهنگی در واقع جستجو کرد.

شایسته فرد با بیان اینکه خیلی از افراد اصلاً بدون اینکه بدانند که چرا باید تلاشی در این زمینه شود گارد می‌گیرند، مقاومت می‌کنند و نفی می‌کنند افزود: اینکه ما یک تلاشی داشته باشیم و فردی را به این دنیا بیاوریم واقعاً در علم اخلاق، علم فیزیولوژیک و در تمامی علم‌ها مقدس و قابل تقدیر بوده و هست، حالا که این موضوع را آنقدر روی آن کار کردند که افراد مقاومت داشته باشند و تضعیفش کردند جای بحث دارد.

وی بیان کرد: لازم است افرادی که دست‌اندرکار هستند شبهاتی که در زمینه افزایش جمعیت هست را جمع آوری بکنند، شبهاتی را که افراد در ذهنشان دارند اینکه اصلاً چرا ما باید فرزند آوری داشته باشیم، مسأله اقتصادی وقتی وجود دارد، مشکلات اقتصادی اینقدر بالا است چه لزومی دارد که ما در این زمینه تلاشی داشته باشیم، چه لزومی دارد رفاه طلبی خودمان را کنار بگزاریم بالاخره فرزند آوری زحمت و پی گیری هایی دارد.

شایسته فرد گفت: برخی هم دغدغه شأن، دغدغه‌های تربیتی هست که در این دوره و زمانه اگر بچه‌ای بیاوریم برای چه بخواهم نگرانش باشم، اصلاً بچه‌ای به دنیا نمیاورم و در جامعه‌ای که شاید خیلی چیزها کنترل شده نباشد برای تربیت فرزندم نگران خواهم بود بنابراین از این مسؤلیت کناره‌گیری می‌کنم و راحتی روان بهتری را خواهم داشت، آیا واقعاً همینطور است ما جواب این شبهات را چطور می‌خواهیم به هم میهمانان بدهیم.

شایسته فرد گفت: لازم است که برای این موضوع کمیته‌ای تشکیل شود در خصوص اینکه جواب این شبهات را به صورت تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای عمومی بتوانند توزیع کنند و بتوانیم سهم مهمی در اشاعه‌ی فرهنگ فرزندآوری و رشد جمعیت داشته باشیم.

کد خبر 6090817

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی