Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:52:20 GMT

رونق مجدد خطوط کشتی رانی رو رو در بندرگاه انزلی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۳۹۱۱

رونق مجدد خطوط کشتی رانی رو رو در بندرگاه انزلی

به گزارش ایرنا، حمیدرضا آبایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در بندرگاه انزلی هستیم، تاکید کرد: برای توسعه صادرات از بنادر استان بدنبال استفاده از ظرفیت این کشتی ها در استان و کشور هستیم.
وی تصریح کرد : استان گیلان با رویکرد توسعه صادرات بویژه تولیدات داخلی و  کشاورزی بدنبال استفاده از ظرفیت کشتی های رو رو است تا محصولات کشاورزی، خودرو و  مانند آن را از کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات، قطر و عمان به کشورهای قزاقستان و روسیه و حتی ازبکستان و قرقیزستان ترانزیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : چنانکه کشتی رورو که ۱۵ دی ماه به بندرگاه انزلی وارد شد ۸۰ کامیون ۴۰ تنی را در این بندرگاه تخلیه کرده است و برای اولین بار پس از حضور مجدد این کشتی ها در بندرگاه انزلی آماده بارگیری کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی است.  
آبایی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای ورود کامیون ها با بار و راننده به کشتی شده است، تصریح کرد: اقدامات مقدماتی برای جذب کامیون های حامل کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم شده و تلاش بر آن است از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره گیریم.  
وی مسیر این کشتی ها را ابتدا بندر کوریک قزاقزستان و سپس بنادر آستاراخان و علیا در روسیه عنوان و اظهار کرد : به همین منظور در صدد هستیم مسیر کالاهای صادراتی از  قزاقزستان و روسیه از ایران بگذرد.
وی تصریح کرد : همچنین تلاش بر آن است حضور این کشتی را به طور منظم در انزلی داشته باشیم تا در آینده ای نزدیک از کشتی های مجزا برای صدور کالا و بار به صورت مستقیم به کشوررهای روسیه و قزاقزستان استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد : اسکله های مجتمع بندری انزلی برای پهلودهی کشتی هایی تا عمق هفت متر مشکلی ندارد و با احداث اسکله های جدید محدودیتی برای ورود کشتی های جدید نخواهد بود.
بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.
بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.
 

برچسب‌ها بندرانزلی سازمان بنادر و دریانوردی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی سازمان بنادر و دریانوردی صادرات غیر نفتی بندرانزلی سازمان بنادر و دریانوردی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور بندرگاه انزلی کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • شادی گل جنجالی جلوی چشم انزلی‌چی‌ها(عکس)
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی