Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@03:06:17 GMT

آغاز رسمی ادغام پژو و فیات

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۴۰۲۰

آغاز رسمی ادغام پژو و فیات

دو گروه خودروسازی پژو - سیتروئن (PSA) و فیات - کرایسلر (FCA) که ادغام آنها با یکدیگر از ماه ها قبل مورد بحث و مذاکره بود، در نهایت متحد می شوند و شرکت واحد موسوم به استلانتیس را تشکیل می دهند.

به گزارش برنا؛ پیش از این، نوه موسس فیات کرایسلر با پیشنهاد ادغام مخالفت کرده و گفته بود که ورود فرانسوی ها به جمع سهامداران FCA به نفع این گروه ایتالیایی آمریکایی نخواهد بودُ اما در نهایت، چهارم ژانویه سال میلادی جدید، تمام سهامداران در هر دو گروه به ادغام، رای مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به واسطه این اتحاد 52 میلیارد دلاری، حداقل 14 برند خودرویی زیر یک چتر مشترک روی خط تولید می روند. شکل گیری این ادغام که بیش از زمان پیش بینی شده به تاخیر افتاده بود، به دلیل زیان های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان، در اولویت تصمیم گیری مدیران دو گروه خودروسازی قرار گرفت.

بنا به اخبار به دست آمده از سوی خود FCA، نقل و انتقال نهایی در تاریخ 16 ژانویه انجام می گردد. همچنین سهام گروه جدید استلانتیس از تاریخ 18 ژانویه در بازار های بورس نیویورک، میلان و پاریس به فروش گذاشته می شود.

استلانتیس از سال اول شروع به کار، قادر به تولید سالانه 8.7 میلیون دستگاه خودرو است. هر چند که طبق گزارش های رسمی، هنوز برای رسیدن به ظرفیت تولید گروه های خودروسازی دیگر همچون فولکس واگن، تویوتا و رنو - نیسان، راه درازی در پیش دارد. مهم ترین مزیت اقتصادی این ادغام به گفته مدیران دو گروه FCA و PSA، صرفه جویی سالانه 5 بیلیون دلاری در هزینه های تولید است.

البته پیش بینی شده است که در صورت اتفاق نظر بین مدیران، برخی مدل های فعلی هم از چرخه تولید کنار گذاشته خواهند شد. این توقف تولید بیشتر محصولات کرایسلر از جمله مینی ون های پاسیفیکا و وویاگر و سدان 300 را شامل می شود. گفتنی است که چنین اتحادی سبب شکل گیری چهارمین هولدینگ بزرگ خودروسازی جهان شده است و حالا استلانتیس می‌تواند قدرتمندتر از گذشته به جنگ رقبایی نظیر فولکس واگن، تویوتا، جنرال موتورز و هولدینگ پر حاشیه، رنو، نیسان، میتسوبیشی برود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پژو فیات دو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جام جم» باز هم تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» به‌زودی تولید می شود.

روابط عمومی سیما در پی انتشار گمانه‌زنی‌ها درخصوص تولید برنامه «جام جم»، اعلام کرد، فصل جدید این برنامه در دست طراحی است و زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث‌برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • رسمی: پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد