Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@00:23:58 GMT

پایگاه محور مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۴۲۵۹

پایگاه محور مقاومت

حاج قاسم، سپاه قدس و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه محور مقاومت بی تردید نقش مهمی در تقویت این محور علیه رژیم صهیونیستی دارند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالهادی ده باریزی؛ سردار سلیمانی مساله فلسطین را به عنوان یک مسئله مهم در منطقه و جهان حفظ کرد. عادی سازی روابط در دوران حاج قاسم شدنی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات اخیر آمریکا در منطقه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است. تلاش‌های سردار سلیمانی در باقی ماندن مساله فلسطین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل جهان اسلام نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این اقدامات در شرایطی رخ داد که تقریبا همه کشور‌های عربی منطقه در دهه‌های اخیر رویکرد مبارزاتی در مساله فلسطین را کنار گذاشتند روی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آورده اند.

یکی از دلایل اصلی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی این بود که وی آمریکا و غرب را به شدت دچار خشم و ترس کرده بود. شخصیتی بود که در مواجهه و مبارزه با پروژه غربی‌ها در منطقه را هدایت و راهبری می‌کرد. در واقع این حاج قاسم بود که با تمام توان در برابر پروژه‌ای که منافع رژیم صهیونیستی در منطقه را دنبال می‌کرد، قد علم کرده بود و با قدرت مانع از تحقق اهداف دشمنان شده بود. حاج قاسم در دو دهه اخیر به طور جدی در روند تقویت محور مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان عمل کرد و موفقیت‌های بسیاری نیز داشت.

در سال ۲۰۰۱ افغانستان به اشغال آمریکایی‌ها و ناتو درآمد حاج قاسم در آن زمان با همکاری همه گروه‌های مقاومتی توانست از پیروزی آمریکایی‌ها یک شکست کامل بسازد و پذیرش این مساله برای واشنگتن بسیار سخت بود.

در سال ۲۰۰۳ نیز امریکا با اشغال عراق سعی کرد به تدریج این کشور را محل امنی جدید برای رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل کند؛ که مجددا حاج قاسم در برابر این پروژه به مبارزه برخاست وان را شکست داد. سردار سلیمانی عراق را به کشوری با ریشه‌های مقاومتی و گرایشات ضد صهیونیستی تبدیل کرد.

در سال‌های اخیر نیز پس از حضور داعش در عراق این سردار سلیمانی بود که نیرو‌های عراقی را از همه جهات از جمله تسلیحاتی و مستشاری مورد حمایت قرار داد وی با استفاده از نیرو‌های مهم عملیاتی توانست طرح تجزیه عراق را که از سوی آمریکا دنبال می‌شد را به شکست بکشاند.

در تحولات سوریه نیز شاهد حضور تاثیر گذار حاج قاسم بودیم و ایشان به کمک گروه‌های مقاومتی توانستند مانع از اجرای توطئه‌های خطرناک در این کشور شوند. حاج قاسم، سپاه قدس و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه محور مقاومت بی تردید نقش مهمی در تقویت این محور علیه رژیم صهیونیستی دارند.

در واقع ایران تنها کشوری است که در جهان از مقاومت فلسطین حمایت و پشتیبانی همه جانبه می‌کند و رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و غده سرطانی در منطقه معرفی کرده است و باید از بین برود. باید توجه داشت که سردار سلیمانی نقش بسیار مهمی در تقویت گروه‌های مقاومت فلسطین در سال‌های پس از انتفاضه اول داشت.

حاج قاسم در آن رمان از طریق آموزش نیرو‌های مقاومت فلسطین و پشتیبانی تسلیحاتی و مستشاری آن‌ها باعث ارتقای قابل توجه سطح توانمندی گروه‌های فلسطینی شد از طرف دیگر نمی‌توان نقش سردار سلیمانی را در افزایش توانمندی حزب الله و گروه‌های مقاومتی در عراق و یمن چشم پوشی کرد.

شهید سلیمانی به تنهایی طرح‌های خطرناک غربی‌ها را در راستای تجزیه منطقه ایستادگی کرد و توانست این پروژه‌ها را به شکست بکشاند. بر خلاف اینکه این روز‌ها شاهد آن هستیم که حاکمان بعضی کشور‌های عربی و منطقه در برابر صهیونیست‌ها سر تعظیم فرود آورده و در آغوش دشمنان اسلام فرار می‌گیرند.

دشمنان در همه این تحولات سردار سلیمانی را مانع اصلی اجرای پروژه‌های خود می‌دانستند که این امر همه آن‌ها را خشمگین کرده بود و به همین دلیل نام وی را در صدر فهرست ترور‌های خود قرار داده بودند البته هیچ کس شاید فکر نمی‌کرد. این اقدام از سوی دولت آمریکا انجام شود و این دولت جایگاه خود را را به سطح یک گروه تروریستی تنزل بدهد. باید توجه داشت که ترور سردار سلیمانی در هنگام سفر ایشان به عراق رخ داد و در واقع نقض حاکمیت ملی عراق به صورت علنی محسوب می‌شود. روش ترور سردار سلیمانی یک شیوه بسیار  شرورانه و کثیف بود که تنها از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری که به هیچ اصولی پایبند نیستند انجام می‌شود.

 

عبدالهادی ده باریزی - مسئول هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی گروه های مقاومت منطقه خاورمیانه یادداشت دانشجویی گروه های مقاومت رژیم صهیونیستی سردار سلیمانی محور مقاومت حاج قاسم گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حسین حمیدی نویسنده گفت: کتاب ۱۰ جلدی یک سردار ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده که مزین به ۲۰۰ عکس از سردار سلیمانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حمیدی افزود: این کتاب‌ها به صورت روان ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده و هر جلد به موضوعی از شخصیت شهید سلیمانی می‌پردازد.
کتاب ۱۰ جلدی یک سردار را انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تازگی روانه بازار کتاب نشرکرده است.

دیگر خبرها

  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان