Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از هرمز، کامبیز مهدی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در آیین رونمایی از مستند «رخساره زمین؛ هرمز، جزیره رنگ‌ها» اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه بر جزایر بویژه جزیره هرمز، ما در طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی، یکی از ماموریت‌های خود را تمرکز بر این موضوع قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا و به عنوان اولین گام، اقدام به ساخت مجموعه مستندی گرفتیم که رخساره زمین نام گرفت و اولین قسمت از این مجموعه، «هرمز، جزیره رنگ‌ها» نام دارد و در نوع خود در کشور اولین است.

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در این مستند تصاویری برای اولین بار از پدیده‌های زمین شناختی و زمین گردشگری جزیره به نمایش درآمده است.

مهدی‌زاده ادامه داد: به دلیل ساختار گنبد نمکی، جزیره هرمز از تنوع کانی‌شناسی منحصر به فردی در جهان برخوردار است و اغلب زمین‌شناسان دنیا هرمز را موزه کانی‌شناسی جهان می‌دانند.

وی اضافه کرد: بر اثر انحلال نمک و تاثیر آب‌های جاری حاصل از بارندگی در بسیاری از نقاط هرمز، غارهای نمکی فوق العاده‌ای با تبلور نمک به وجود آمده‌اند که جزء جاذبه‌های جدید گردشگری هرمز محسوب می‌شود و وسعت زیادی از جزیره را کوه‌های نمکی تشکیل می‌دهند.

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بخش اکوتوریسم هرمز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر زیر ساخت‌های خوبی در هرمز برای رفاه گردشگران ایجاد شده و می‌تواند اشتغال متعددی را در این نقطه محروم ایجاد کند.

مهدی‌زاده گفت: باید همت شود تا اساسا توسعه جزیره هرمز بر پایه گردشگری اکوتوریسم و ژئوتوریسم برنامه‌ریزی گردد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این مستند، توسعه زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و البته حرکت در مسیر دیپلماسی صلح با استفاده از ابزار فناوری است.

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صیانت از خاک کشور را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و ادامه داد: باید از این گنجینه ارزشمندمان پاسداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فروش خاک کشور در هیچ منطقه‌ای قابل قبول نیست البته که این اتفاق در جزیره هرمز نیفتاده و این خاک برای بومیانش درآمدزایی و اشتغالزایی کرده است.

مهمان‌نوازی هرمزنشینان از برندهای گرشگری جزیره است

سیدمجدالدین حسینی بخشدار هرمز با اشاره به گردشگری بودن جزیره هرمز بیان داشت: صنعت گردشگری فرصتی مناسب برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور است و رویکرد توسعه پایدار و نظام گرا، یکی از ضرورت‌های مدیریت موثر در عصر حاضر برای توسعه صنعت گردشگری در جزیره هرمز است.

وی بیان کرد: یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین رشته‏‌های گردشگردی و جهانگردی بوم‏ گردی، طبیعت‌‏گردی یا اکوتوریسم است.

بخشدار هرمز اضافه کرد: در کنار آن طبیعت زیبای هرمز، سواحل آبشرین‌کن، محیط زیست، ساحل سرخ ، ساحل مفنغ و سنگ مرغان با طلوع و غروب فوق العاده زیبای خورشید بر فراز دریا که طلوع آن از دریای عمان و غروب آن در خلیج همیشه فارس است و موقعیتی استثنایی را برای این جزیره رقم زده است.

حسینی گفت: دره سکوت، دره رنگین کمان، کوه ادویه، معدن خاک سرخ، دره نمکی سمت سایت دره زاغ، دره هشتادگزی و دره پل شکیته، غار های نمکی و الهه نمک، از جمله اماکن گردشگری مربوط به حوزه ژئوتوریسم هرمز است.

وی بیان کرد: نحوه برخورد مردمان خونگرم و مهمان نواز این جزیره رنگین کمانی خود یک برند برای صنعت گردشگری است و این جزیره و مردمان مقاومش پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز معدن و صنایع معدنی جزیره هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار بعدازظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: شبیه سازی پروژه‌های گردشگری یک آسیب جدی برای صنعت گردشگری استان است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های هر شهرستان در اجرای طرح‌های گردشگری خاطرنشان کرد: نامگذاری سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب در واقع ریل گذاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

امام جمعه مشگین شهر گفت: سه مولفه علم، فرهنگ و اقتصاد از ضروری‌ترین نیاز جامعه است و با توجه مردم پایه بودن نظام باید اقتصاد نیز مردم پایه باشد.

باوقار بیان کرد: شبیه سازی پروژه‌های گردشگری یک آسیب جدی برای صنعت گردشگری استان است و استفاده از ظرفیت‌های هر شهرستان در اجرای طرح‌های گردشگری مورد تأکید است.

وی خواستار برگزاری همایش فرصت ها و قابلیت‌های بومی منطقه شد و گفت: استفاده از فناوری های دانش بنیان از ضروریات توسعه، عمران و آبادانی در کشور است.

امام جمعه مشگین شهر به زبان قدرتمند هنر در رساندن پیام، آگاهسازی جامعه و بیان رویدادهای مختلف مذهبی اشاره و تصریح کرد: بازسازی و اجرای واقعه غدیر توسط هنرمندان مشگین شهری همزمان با عید غدیر خم انجام می‌گیرد.

در پایان جلسه با پیشنهاد و تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر بزرگراه در حال احداث مشگین شهر- اهر به نام سردار شهید «حمزه سلیم زاده» و بزرگراه اردبیل - گرمی حد فاصل سه راهی صحرا تا شهر رضی به نام سردار شهید «همرنگ» نامگذاری شد.

کد خبر 6095172

دیگر خبرها

  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد