Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: پس از ماه ها مذاکره دستور حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا را امضا کرده است.

به گزارش برنا، مایک پمپئو روز سه شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود با اعلام این مطلب نوشت: پرداخت غرامت به قربانیان آمریکایی و خانواده آنها در حوادث تروریستی تضمین شده است.

سودان پیشتر یکی از شروط خود برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی با صحنه گردانی آمریکا را حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامیان تروریسم آمریکا مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام قرار بود در قبال پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار غرامت به خانواده کشته شدگان حادثه تروریستی در سفارتخانه های آمریکا در تانزانیا و کنیا در سال ۱۹۹۸ صورت گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در اواخر مهر ماه گفت که بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار توسط سودان به عنوان غرامت به خانواده های آمریکایی قربانی تروریسم، نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف می کند.  

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان پس از آن اعلام کرد: خارطوم غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ را به منظور حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را حواله کرده است.

اوت ۱۹۹۳ (مرداد- شهریور ۱۳۷۲) نام سودان با اتهام حمایت از گروههای تروریستی و پناه دادن آنها در فهرست کشورهای حامی تررویسم آمریکا قرار گرفته بود.

عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی به شدت با مخالفت مردم سودان و انتقاد شدید مقامات فلسطینی همراه شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سودان از فهرست فهرست کشورهای نام سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم

اعتراضات دانشجویان و استادان دانشگاه به جنگ غزه در بیش از ۵۰ ایالت آمریکا در حال پیگیری است. این اولین تظاهرات ضدجنگ برای نسل جدید در آمریکاست که پس از جنگ و لشگرکشی این کشور به عراق متولد شده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا