Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی یکی از ویژگی‌های بندگان مخلص خدا و شهدا را در میدان بودن دانست و گفت: کشور را در جنگ اقتصادی و کرونا نمی توان از دور مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امشب (۱۶ دی) در مراسم رسانه ای بزرگداشت سومین روز ارتحال آیت الله مصباح یزدی، اربعین شهادت دکتر فخری زاده و سالگرد تشییع میلیونی سردار دلها که در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به راز محبوبیت بندگان خدا اظهار کرد: ایمان و عمل صالح از ویژگی‌های شهدا به خصوص شهید سلیمانی و شهید فخری زاده و علامه مصباح یزدی است و ما باید خودمان را با مکتب علامه و شهدا که مکتب اسلام ناب است تطیبق دهیم و این مسیر را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تواضع در برابر مردم از ویژگی‌های بندگان مخلص خدا است که آن را می توان در علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی دید، افزود: حساسیت نسبت به بیت المال از دیگر ویژگی‌های بندگان مخلص خداوند است و حاج قاسم بسیار به این امر حساس بود و به صاحب خانه‌ای که در عملیات آزادسازی بوکمال از خانه‌اش به عنوان مقر استفاده کرده بود نامه نوشت و برای استفاده بدون اجازه از خانه اش عذرخواهی و حلالیت طلبید و گفت اگر خانه‌تان خسارتی دیده است حاضریم خسارتش را بدهیم.

 

وی بیان کرد: حق الناس نباید فقط به یکسری مصادیق محدود شود امروز اگر کاری به ظاهر مذهبی انجام دهیم که حقوق مردم ضایع شود، حق الناس است و باید پاسخگو باشیم.

 

خسروی با اشاره به اینکه امروز اگر مسئولی در وظایفش کوتاهی کند باید پاسخگو حق الناس باشد، تصریح کرد: اگر امسال در کلان کشور بودجه کشور به گونه ای بسته شود که به تعبیر برخی سرزمین سوخته تحویل دولت بعدی شود، آن کسی که این را نوشته باید روز قیامت پاسخگو باشد و این حق الناس است.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در ادامه یکی دیگر از ویژگی های بارز مکتب حاج قاسم سلیمانی را ولایتمداری نه ولایت شعاری دانست و عنوان کرد: این شهید سرافراز، خطاب به رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس می‌فرماید: «والله والله والله، یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است، والله والله و الله، از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد و در قیامت خواهیم دید که مهمترین محور محاسبه این است».

 


وی با تأکید بر اینکه ولایتمداری باید همراه با ایمان قلبی و عملی باشد، ادامه داد: اگر در قضیه برجامی که امروز دست ما خالی مانده است و اروپاییان به تعهدات خود عمل نکردند یکی از علل سهل‌انگاری خودی‌ها این است که به حرف دلسوزانه و درایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب توجه لازم نکردند.

 

خسروی بیان کرد: روزی که قرار شد برجام بسته شود، رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی نامه نوشتند و ۲۸ شرط که به ذهن مجلس و شورای امنیت ملی هم نرسید را یادآوری کردند و در یکی از شروط فرمودند که تعهدات را طرفینی انجام دهید، اما همه تعهدات را انجام دادیم دست ما خالی شد اکنون دنبال دشمن می‌دویم اما شهید سلیمانی چنین نبود.

 

به گفته وی علامه مصباح یزدی بسیار ولایتمدار بود اما در دهه ۸۰ وقتی سخنران مستمر قبل از خطبه‌های نماز جمعه بود و حقوق اساسی اسلام را می‌گفت، دیگران که بوی از حقوق بشر نبردند و فقط اعلامیه حقوق بشر نوشتند، علیه علامه مصباح سخن بگویند تا بازوی ولایت را قطع کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین علامه مصباح یزدی و شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده ولایت افزا بودند و ولایت را در دیگران هم ترویج می‌کردند.

 

خسروی در ادامه یکی دیگر از اوصاف بندگان حقیقی خداوند را کم هزینه بودن و ارائه خدمات ماندگار دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی حتی حق ماموریت رسمی خود را نمی‌گرفت، و یا علامه مصباح یزدی موسسه امام خمینی(ره) را با حداقل هزینه برای خدمت به اسلام راه‌اندازی کرد.

 

وی این سوال را مطرح کرد که اگر امروز کسی از مدیران در داخل کشور اقتصاد مردم را آشفته کند و یا فضای مجازی را مدیریت نکند که حیثیت مردم زیر سوال برود و در شبکه ملی ارتباطات کوتاهی کند و شورای عالی فضای مجازی را دیر برگزار کند آیا این مصداق اوصاف بندگان مخلص است؟

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شجاع و مدبر بود، گفت: امام صادق(ع) فرمود:«هر کس از خدای بزرگ بترسد خداوند خوف او را در دل هر چیزی قرار می‌دهد یعنی همه از او می‌ترسند».

 

وی تأکید کرد: از دیگر ویژگی‌های علامه مصباح یزدی، شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده این بود که آنان در مقابل دشمن منفعل نبودند. اگر مدیریت این کشور از سنخ مدیریت شهید سلیمانی شد ما اینقدر عطش مذاکره نخواهیم داشت، آن هم مذاکره هایی که به نفع طرف مقابل می‌شود.

 

خسروی از دیگر ویژگی‌های بندگان مخلص خدا و شهدا را در میدان بودن دانست و افزود: حاج قاسم سلیمانی همیشه در خط مقدم مبارز و نبرد با دشمن قرار داشت.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه نمی‌شود کشور را در جنگ اقتصادی و کرونا از دور مدیریت کرد، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس کدام فرمانده گفت که آقایون چون شیمیایی زدند من بیرون نمی‌آییم و دیگران بروند، هنر حاج قاسم و فرماندهان جنگ این بود که خودشان می‌رفتند و به بقیه می‌گفتند پشت سرم بیاید و احسنت به رئیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) که اولین واکسنی که تولید کردند به فرزند خود تزریق کرد که این برگرفته از مکتب حاج قاسم است.

 

وی با اشاره به بصیرت علامه مصباح یزدی و شهدا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموند که نبود و خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری را علامه مصباح یزدی پر کرده است اما متاسفانه در برخی از رسانه های کشور، ایشان به عنوان تئوریسین خشونت معرفی می‌شود. مردم  مواظب باشید اگر بصیرت نباشد سرمایه‌های ما گرفته می‌شود و به عنوان ضدبصیرت استفاده می‌کنند.

 

خسروی یادآور شد: برخی اذعان داشتند که علامه مصباح یزدی اهل مبارزه نبود در حالی که ایشان از مبارزان اصلی در دوران ستم رژیم شاهنشاهی بود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید مواظب باشیم که جریان تحریف واقعیت‌ها و دین را از ما نگیرد، افزود: مسئولان و به ویژه سران قوا اگر به بصیرت معتقدیم باید مواظب دین، مردم و رهبری به عنوان ارکان نظام اسلامی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز نارضایتی مردم به خاطر سوء مدیریت‌ها است، بیان کرد: قیمت یک شانه تخم مرغ بال در آورده و از قیمت مرغ هم بیشتر شده است.

 

خسروی ادامه داد: امام راحل فرمود: اگر دولتی مردم را نارضی کند که مردم از انقلاب برگرددند بدانید نه جنگ، نه دولت و نه مجلس پاسخگو نخواهد بود و باید فاتحه را خواند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پایان سوال کرد آیا ما که هزاران کار مفید در بازار و تولید انجام دادیم، نمی‌توانیم این اوضاع اقتصادی را مدیریت کنیم؟ باید این وضع کشور مدیریت و کنترل شود، باید مردم و مسئولان با بصیرت باشند چه بسا همین نابسامانی بازار و بورس و قیمت های اجناس بعید نیست که بوی نفوذ و توطئه ‌دهد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار شهید سلیمانی جنگ اقتصادی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس بصیرت درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بیرجند حاج قاسم سلیمانی علامه مصباح یزدی فخری زاده حق الناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا برای آسیب‌پذیری کشور در بخش اقتصاد چاره‌اندیشی و کام تلخ اقشار کم درآمد را شیرین نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به تربیت در متون معارفی اظهار کرد: مربی تا همه ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و ضعف‌ها و قوت‌های متربی را نشناسد به نتیجه دلخواه در تعلیم و تربیت نمی‌رسد.

وی افزود: بایستی معلم همه توان خود را بگذارد تا حرکتی را در درون فرد تحت تربیت خود ایجاد کند و این حرکت هر چه جلو می‌رود هدف والاتر را در او تقویت کند.

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه آیات متعددی ما را راهنمایی می‌کند و زندگی محل آزمایش و ابتلاست، گفت: زندگی کارگاه آموزشی و آزمایشی برای دانستن این است که هدفی والاتر پیش روست و این کار معلم است اما هدف میانی ارتقاء علمی بشر و آبادتر کردن دنیا است.

امام جمعه کرمان با اشاره به آیه ۲۰ سوره حدید اظهار کرد: کسی که اهداف میانی را اصل قرار دهد باخته است لذا گاهی فرد در سن بزرگسالی اما روحیه او بچگانه است لذا فرمودند کسی که به‌ خاطر خدا علم بیاموزد و عمل کند و بیاموزاند؛ او آیت عظیم خدا است.

وی افزود: جریان تعلیم و تربیت در همه مراکز علمی باید به جایی ختم شود که معلم، مربی و استاد را در عالم ملکوت آیت عظمای خدا بخوانند.

علیدادی سلیمانی در خطبه‌ دوم با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام گفت: در دوره ایشان علم و فهم در جامعه اسلامی به اوج خود رسید و علی رغم همه سختی‌هایی که وجود داشت، حضرت تلاش کرد دین را بر دنیای مردم حاکم کند و در گفتمان این امام همام و کرسی‌های درس کاملاً واضح و روشن است لذا دشمن نتوانست ایشان را تحمل کند و او را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: مطلب مهم در حال حاضر توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در سامان دادن به اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی الزاماتی دارد، افزود: همانطور که در بخش نظامی بحمدالله کشورمان به قدری پیشرفت کرده که عملیات وعده صادق را با افتخار هر چه تمام‌تر در دنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌تواند انجام دهد و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

علیدادی سلیمانی گفت: برای این امر باید دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه، بخش خصوصی مومن، با انگیزه و فداکار در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی عملیاتی کنند.

وی افزود: توقع ما از دولت مردمی و انقلابی این است این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز درست است که فلسطین اشغالی و غزه زیر آتش قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم کرده، اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده تحولات بزرگ و عظیم کند که در آینده نزدیک دنیا به رسمت شناختن کشور فلسطین و صدور حکم قریب الوقوع علیه نتانیاهوی جنایتکار جنگی و نسل‌کُش را شاهد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در آینده نزدیک دنیا اعلام رسمیِ ناکارآمدی مراکز و مجامع حقوقی بشر را اعلام می‌کند که نمی‌توانند از حقوق مظلوم دفاع کنند و شاهد پیروزی حماس و مجاهدان و دنیای پسااسرائیل غاصب خواهیم بود.

وی افزود: نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا در ۱۰ سال قبل امروز به بار نشست و امروز دانشگاه‌های این کشورها به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند، خود پرچم دفاع از مردم را به دست گرفت و امروز خیابان‌های امریکا و اروپا پر از نسل جوانی است که در دانشگاه تحصیل می‌کنند و آماده قیام همه جانبه برای دفاع از مظلوم هستند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه رسانه‌های مزدور با تبلیغات حجیم و گسترده همه تلاش خود را کردند تا فلسطین و مظلومیت او را همچنان سانسور کنند اما این اتفاق رقم نخورد و دنیا و دانشگاه امروز بیدار شده و مطمئن باشید این بیداری سرانجام بستر را برای حکومت عدل الهی فراهم‌خواهد کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟