Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:43:03 GMT

موافقت با راه‌اندازی چندین رشته تخصصی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۵۳۸۹

موافقت با راه‌اندازی چندین رشته تخصصی

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تصویب نقشه علمی این دانشگاه در شورای گسترش خبر داد.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رنکینگ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بین دانشگاه‌های هم‌تراز خود اظهار کرد: هشت استان نظیر فارس، خوزستان، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و ... قطب هستند و بیش از ۲۰ استان دیگر غیرقطب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان جزو مراکز استان‌های غیرقطب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در سال ۹۸ این دانشگاه رتبه شش را در بین مراکز استان‌های غیر قطب کسب کرد.

نیکبخت با بیان اینکه در این رتبه بندی برخی از آیتم‌ها به طور مشخص کیفی است مثلا در بحث آموزش پاسخگو و عدالت محور در بین کل دانشگاه‌های کشور رتبه ۱۵ و در کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های نسل سوم رتبه ۱۷ را کسب کردیم، افزود: در بعد مرجعیت علمی در بین ۶۴ دانشگاه کشور رتبه  ۱۷، در اخلاق پزشکی رتبه شش و در بعد ماموریت گرایی رتبه ۱۳ را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: کسب رتبه ۱۷ به لحاظ مرجعیت علمی دربین ۶۴ دانشگاه کشور رتبه خوبی است البته عالی نیست و جا دارد به حد و تراز دانشگاه‌های شیراز، اصفهان برسیم و باید در این راستا تلاش کنیم تا در سال‌های آینده این اتفاق بیفتد.

نیکبخت در ادامه  از تصویب نقشه علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و با بیان اینکه با شورای گسترش دانشگاه‌ها هماهنگ و مشخص کردیم که چه رشته‌هایی ایجاد کنیم، اضافه کرد: قرار شد رشته‌های تخصصی  قلب و عروق، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی و عفونی را راه‌اندازی و از امروز تا پنج سال دیگر که بسترها را فراهم کنیم می‌توانیم در این رشته‌ها پذیرش داشته باشیم.

وی گفت: همچنین فارماکولوژی، ویروس‌شناسی، زیست و فناوری دارو و تغذیه از جمله رشته‌هایی است که PHD  آنها را می‌توانیم تا پنج سال دیگر بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  با بیان اینکه مصوبه راه‌اندازی ۱۱ رشته فوق لیسانس  را  از شورای گسترش اخذ کردیم، تصریح کرد: همچنین مجوز راه اندازی دانشکده توانبخشی از امروز تا پنج سال دیگر  را اخذ و چنانچه بستر لازم را فراهم می‌کنیم می‌توانیم این مرکز را راه‌اندازی و در رشته‌های مذکور پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی در خصوص ساخت کپسول آندوسکوپی در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تمام مراحل آزمایش‌های حیوانی تمام شده و نتیجه آن نیز مثبت بوده و در مرحله تجاری سازی است.

نیکبخت بیان کرد: معاون علمی فنی رئیس جمهور برای تجاری سازی این حصول پیگیراست و بنده نیز از طریق حوزه پژوهش و تحقیقات  وزارت بهداشت نیز پیگیرهستم تا اعتبار لازم را جذب و مرحله تجاری سازی آن آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آذربايجان شرقي خوزستان اصفهان ایسنا فارس دانشگاه علوم پزشکی لرستان آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه های آموزشی گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رییس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد. در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می شود که در آن تمامی رشته محل ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته ها تصمیم گیری می شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته ها که نیاز کشور هستند اما متقاضی ندارند، راه حل هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص های مربوط به ساماندهی رشته های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه ای در اولویت های بعدی قرار می گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص های انسانی سلامت حرکت کنیم.

دکتر رضایت ساماندهی رشته ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده ها و آمارهای دقیق در اختیار قرار می گیرد.

کد خبر 6098029

دیگر خبرها

  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست