Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه (۵ ژانویه/۱۶ دی‌ماه) در توییتر به پایان بحران دیپلماتیک قطر واکنش نشان داد.

وی در توییتر نوشت: تبریک به قطر بابت موفقیت مقاومت شجاعانه‌اش در برابر فشار و اخاذی. به دیگر همسایگان عربمان: ایران نه دشمن است و نه تهدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصرنمایی دیگران کافی است- خصوصا در حالی که ولی‌نعمت یاغی شما در حال خروج از قدرت است. زمان آن است که پیشنهاد ما برای یک منطقه‌ قدرتمند را پذیرا باشید.»

ساعتی قبل وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد این کشور و سه متحد دیگرش بر سر احیای روابط کامل دیپلماتیک با قطر به توافق دست پیدا کرده‌اند.

اظهارات وزیر خارجه عربستان بعد از آن مطرح شد که سران کشورهای عربی در نشستی در ریاض توافقی موسوم به توافقنامه «ثبات و همبستگی» را امضا کردند. دیدار سران کشورهای عربی در جریان نشست سالانه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

 عربستان سعودی دیروز (دوشنبه ۱۵ دی‌ماه) از حصول توافقی برای از بازگشایی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشورهای محاصره‌کننده با قطر خبر داده بود.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر حدود سه سال و نیم پیش با متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تروریستی و نزدیک بودن سیاست‌هایش به ایران روابط دیپلماتیک با دوحه را قطع کرده و این کشور را تحت محاصره دریایی، زمینی و هوایی قرار دادند.

وب‌سایت انگلیسی شبکه خبری الجزیره قطر نوشته با آنکه تصمیم عربستان سعودی نقطه عطف مهمی به سمت حل و فصل بحران دیپلماتیک به شمار می‌رود هنوز هیچ تضمینی برای اینکه طرف‌ها در مسیر آشتی کامل قرار داشته باشند وجود ندارد.

این رسانه نوشته عمیق‌ترین شکاف‌ها میان ابوظبی و دوحه وجود دارد و این دو کشور تضادهای ایدئولوژیک شدیدی دارند.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1086731 برچسب‌ها محمد جواد ظریف روابط ایران و قطر بحران قطر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد جواد ظریف روابط ایران و قطر بحران قطر عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند