Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:22:09 GMT

شناسایی ۴ هزار شرکت صوری در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۵۵۳۶

شناسایی ۴ هزار شرکت صوری در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی و دارندگان کارت‌های پیله وری در بازارچه‌های مرزی که در محل فرمانداری ماکو و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: ۴ هزار شرکت صوری در کشور شناسایی شده است که این شرکت‌ها با گرفتن وام‌های میلیاردی ریشه اقتصاد کشور را پایمال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امورمالیاتی کشور با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور به وظایف قانونی خود عمل می‌کند، افزود: حذف مالیات کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری، غیرقانونی است.

مسیحی با اشاره به این که در ۵ سال گذشته رشد درآمد‌های مالیاتی به بیش از ۲۰ درصد رسیده بود، ادامه داد: در ایام کرونایی درآمد‌های مالیاتی کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او از پیله وران و فعالان اقتصادی شهرستان خواست برای ادامه فعالیت اقتصادی خود حتما اقدام به تشکیل تعاونی کرده و درقالب تعاونی پیله‌وری فعالیت کنند.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: آماده هستیم مالیات‌های معوق پیله‌وران و فعالان اقتصادی را به صورت اقساط و پلکانی دریافت کنیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وام های میلیاردی کارت های پیله وری درآمد های مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)