Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@18:26:23 GMT

علت جهش ویروس کرونا در دنیا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۵۶۷۰

یک ویروس شناس درباره علت جهش ویروس کرونا در جهان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، مصطفی صالحی وزیری، ویروس شناس درباره علت جهش ویروس کرونا در جهان اظهار کرد: هر موجودی که تکثیر می‌کند جهش هم پیدا خواهد کرد.

او افزود: از آن جایی که دانش ویروس شناسی افراد جامعه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و ویروس‌ها از نظر ماده ژنتیکی به دو دسته DNA و RNA تقسیم بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی وزیری تصریح کرد: از آن جایی که ویروس‌های RNA از آنزیم‌هایی استفاده می‌کنند که مستعد خطا هستند و نمی‌توانند جهش را به خوبی ترمیم کنند بنابراین میزان بروز پتاسیوم در آن‌ها زیاد است.

او ادامه داد: ویروس کرونا به علت داشتن آنزیم‌های مربوطه توانایی تسهیل جهش‌های خود را داردو نرخ بروز جهش این بیماری در مقایسه با ویروس ایدز و هپاتیت C کمتر بوده، اما در هر صورت بروز جهش در آن قابل توجه است.

این ویروس شناس تاکید کرد: هر تکثیر ویروس باعث تغییر آمینواسید‌ها شده و به نوعی رفتار آن را تغییر خواهد داد.

او ادامه داد: تنها نگرانی از ویروس جهش یافته، افزایش قدرت انتقال آن است و واکسن‌های تولیدشده در جهان جوابگوی ویروس جهش یافته انگلیسی هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا جهش بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید تمرینات تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در دو گروه بانوان و آقایان امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مرکز جهانی فدراسیون تکواندو در دو نوبت صبح و عصر آغاز شده است. در آغاز این تمرینات هادی ساعی رئیس و دکتر اصغر رحیمی دبیرکل فدراسیون با حضور در اولین جلسه تمرینی این تیم با ملی پوشان به گفتگو پرداخته و برای ملی پوشان در رویدادهای پیش رو آرزوی موفقیت کردند.

سعید صادقیانپور، مهدی پوررهنما، حامد حق شناس، علیرضا بخت، امیرمحمد حقیقت شناس و محمدطاها حسن پور در گروه مردان و با هدایت پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و علی کریمی صابر به عنوان خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کنند.

در گروه بانوان نیز آیلار جامی، لیلا میرزایی، مریم عبدالله پور، زهرا رحیمی، مرضیه نصراللهی و رزا ابراهیمی به این رقابت ها اعزام خواهند شد. هدایت تیم ملی بانوان برعهده عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی است؛ زهرا حسینی و زهرا حاجیوند به عنوان مربی وی را یاری می کنند.

همچنین جمشید سهرابی به عنوان رئیس انجمن پاراتکواندو تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی خواهد کرد.

نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۳۰ اردیبهشت ماه به میزبانی کشور ویتنام و در شهر دانانگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093250

دیگر خبرها

  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است