Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@07:56:52 GMT

میلیاردر چینی گم شد!

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۵۸۸۳

از آخرین باری که جک ما در یک رویداد عمومی دیده شد دو ماه می گذرد.

 از زمانی که جک ما- بنیان گذار بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی چین - در یک رویداد عمومی دیده شد حدود دو ماه می گذرد و این مساله باعث گمانه زنی هایی از سرنوشت وی شده است. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به اختلاف نظر اقیر مقامات چینی با وی این فرضیه را مطرح کرده اند که وی توسط نهادی دولتی بازداشت شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخرین بار این کارآفرین مشهور چینی در یک همایش تجاری در شهر شانگهای دیده شد و در آن از سیستم قانون گذاری چین انتقاد کرد. در پی این سخنرانی مقامات چینی عرضه اولیه سهام گروه انت فایننشیال- از زیرمجموعه های علی بابا- را که ارزش آن ۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود،تعلیق کردند. 

آخرین خبر مربوط به جک ما این بوده است که وی به عنوان یکی از داوران جشنواره کارآفرینی آفریقا انتخاب شده است. سخنگوی شرکت علی بابا در پاسخ به سوال رویترز مبنی بر وضعیت جک ما از اظهار نشر مشخص خودداری کرده است. 

پس از حضور جک ما در همایش شانگهای، مقامات چینی دستور آغاز تحقیقات قضایی در خصوص عملکرد گروه علی بابا را در دستور کار خود قرار داده اند. در روزهای اخیر ارزش سهام گروه علی بابا افت شدیدی داشته است تا جایی که سهام آن در بورس هنگ کنگ طی معاملات روز دوشنبه ۲.۱۵ درصد ریزش کرد.  

جک ما ابتدا کار خود را به عنوان معلم زبان انگلیسی آغاز کرد و در ماه تنها تنها ۱۲ دلار حقوق می‌گرفت. ۱۰ بار نیز با درخواستش برای تحصیل در دانشگاه هاروارد مخالفت شد! با این حال با ورود اینترنت به زندگی روزمره، او از این فرصت نهایت استفاده را برد و در سال ۱۹۹۹، شرکت علی بابا را با ۱۷ نفر از دوستانش پایه گذاری کرد. او برای مدت ها ثروتمند چین و تنها نماینده این کشور در جمع ۲۰ ثروتمند نخست جهان بود.

برچسب ها: علی بابا ، چین ، میلیاردر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LWy

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: علی بابا چین میلیاردر علی بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این کنسرسیوم بانکی متشکل از شش بانک است که در مجموع 85 درصد سهام این باشگاه بزرگ را در اختیار گرفته اند. شایان ذکر است، ۳۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ شهر، 20 درصد به بانک ملت، 20 درصد به بانک تجارت، ۵ درصد به بانک صادرات، ۵ درصد به بانک رفاه و 5 درصد به بانک اقتصاد نوین انتقال یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها