Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@04:17:40 GMT

رزرو 200 درصدی خودروسازان

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۵۹۵۴

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها، تمایل مردم به ثبت نام و شرکت در قرعه کشی خودروسازان را کاهش داده است. این موضوع، خروج برخی خودروها از فروش سهمیه‌ای شرکت‌های خودروساز را به همراه داشته است.

شد قابل توجه قیمت کارخانه‌ای خودروها و افت نرخ‌های نجومی بازار، تقاضای شرکت در فرآیند قرعه کشی خودروسازان را کاهش داده و تعداد ثبت نام کنندگان برای خرید خودرو نسبت به قبل کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث شده تا مردم سرمایه گذاری کمتری در شرکت های خودروساز انجام دهند و در نتیجه تامین مالی از این محل برای خودروسازان کاهش داشته است.

یک مقام مسئول در صنعت خودروسازی در این مورد در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ورودی پول از محل ثبت نام های مردم به شرکت های خودروساز کم شده است، گفت: با افزایش قیمت خودرو، استقبال مردم از ثبت نام و پیش خرید خودرو کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان با مشکل تامین نقدینگی روبرو هستند و کاهش ثبت نام ها نیز این مشکل را تشدید می کند.

کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت های خودروساز باعث شده تا خودروسازان نام برخی خودروها را از فهرست قرعه کشی خارج کنند. در این رابطه می توان به حذف دو محصول سایپا 151 و نیسان تک سوز آپشنال از روند قرعه کشی سایپا و عرضه مستقیم این خودروها اشاره کرد.

در این مورد مجید باقری، قائم مقام فروش سایپا می‌گوید: با توجه به اینکه متقاضی برای این دو محصول کمتر از سهمیه در نظر گرفته شده بوده، لذا تمام ثبت‌نام کنندگان این دو محصول بدون قرعه کشی می‌توانند تکمیل وجه کنند.

* رزرو 200 درصدی در قرعه کشی‌ها

در عین حال شاهد افزایش انصرافی ها در خرید خودرو و در نتیجه بازنگری در تعداد رزروهای قرعه کشی خودروسازان نیز هستیم، به طوری که این موضوع باعث شده شرکت‌های خودروساز تعداد افراد رزرو برای جایگزینی برندگان قرعه کشی را افزایش دهند.

قائم مقام سایپا در این مورد می گوید: در قرعه کشی های قبلی برخی از منتخبان به دلایل مختلف از خرید خودرو انصراف می‌دادند و بر همین اساس مجوزی از کمیته خودرو اخذ کردیم تا بتوانیم رزرو منتخبان را به میزان 200 درصد افزایش دهیم.

این در حالی است که در طرح عرضه خودرو با قرعه کشی، تنها به اندازه 10 درصد برندگان، ظرفیت رزرو در نظر گرفته می‌شد و به مروز افزایش یافت.

برچسب ها: سایپا ، ایران خودرو ، قرعه کشی خودرو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LXN

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سایپا ایران خودرو قرعه کشی خودرو شرکت های خودروساز قرعه کشی خودرو خرید خودرو ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است