Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، نخستین یادواره سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همت هیأت ووشو استان هرمزگان با حضور جمعی از مردم و مسؤولان در محل خانه ووشو شهید سلیمانی بندرعباس برگزار شد.

سخنرانی توسط حجت‌الاسلام دکتر احمدرضا باوقار رئیس امور اهل سنت هرمزگان و حجت‌الاسلام امید درویشی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم، مدیحه‌سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) حاج ذبیح‌الله محبی، سینه‌زنی سنتی با نوای کربلایی اسماعیل محرابی و اهدای مدال قهرمانان تای‌چی جام شهید سلیمانی با حضور عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس، محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، مسعود اکبری مسؤول دفتر دکتر محمد آشوری نماینده مجلس و علیرضا زارعی مدیرعامل شرکت کانکس هرمزگان از برنامه‌های این مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

چهار برنامه از سوى هیأت ووشو هرمزگان به‌مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانى تدارک دیده شده است که تاکنون سه برنامه آن تحت عنوان غبارروبى و عطرافشانى گلزار شهدا، برگزارى مسابقات همگانى تاى چى در ساحل خلیج فارس و یادواره نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانى برگزار شده است.

بازدید و دیدار با ووشوکاران منطقه بشاگرد و گافر و توزیع کمک‌هاى مؤمنانه با حضور امیر صدیقى رئیس فدراسیون ووشو جمهورى اسلامى ایران و حسین اوجاقى نائب‌رئیس این فدراسیون به‌عنوان چهارمین و آخرین برنامه هیأت ووشو هرمزگان به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانى و یاران باوفاى ایشان قرار است پنجشنبه ١٨ دى‌ماه جارى انجام شود.

رئیس فدراسیون ووشو قرار است ضمن دیدار با ووشوکاران بشاگرد و گافر، لباس‌هاى تیم ملى ووشو را جهت ایجاد انگیزه در این ورزشکاران به آنان تقدیم کند. حضور در جلسه شوراى ورزش و جوانان بشاگرد از دیگر برنامه‌هاى امیر صدیقى و هیأت همراه در منطقه است.

لحظه‌اى یاد حاج قاسم در میان جوانان ووشوکار هرمزگانی از یاد نخواهد رفت

علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان در ابتداى نخستین یادواره شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانى ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: بین شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانى و مردم هرمزگان ارادت قلبى دوسویه‌اى وجود داشت و از رزمندگان سلحشور این استان در لشکر ٤١ ثارالله به فرماندهى شهید سلیمانى مقابل دشمنان اسلام خاطرات فراوانى بجاى مانده است.

وى افزود: هدف ما از این اقدام، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و حاج قاسم عزیزمان است و وظیفه ما به‌عنوان یک هیأت ورزشی، پیوند نسل امروز با نسل دیروز است چراکه راه شهید سلیمانى و شهداى اسلام بایستى توسط نسل آینده ادامه یابد و ورزشکاران و قهرمانان هم بایستى دنباله‌رو خط مقاومت شوند.

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان تصریح کرد: تا مادامى که خدمتگزار جوانان هرمزگان در هیأت ووشو هستم، لحظه‌اى یاد و خاطره حاج قاسم و دیگر شهداى استان و کشورمان از این ورزش از یاد نخواهد شد چراکه شهدا الگوى برتر نسل امروز است.

وی عنوان داشت: از سال 92 بطور مستمر همه‌ساله در اواسط دی‌ماه جام سردار حاج قاسم سلیمانی را در بندرعباس برگزار کردیم که چهار دوره آن توسط صداوسیمای مرکز خلیج فارس پخش زنده شد. هدف ما از این کار ارتباط نسل امروز و قهرمانان ورزشی با نسل دیروز و قهرمانان نوامیس و وطن بود و نیاز بود ورزشکاران ما، فردی را که جان خود را برای امنیت ایران به کف دست گرفته تا آرامش کشور تضمین شود را بشناسند و او را الگوی خویش قرار دهند و بدانند بالاتر از شهرت و کسب عنوان قهرمانی در جهان، دفاع از ناموس است که اگر امثال حاج قاسم نباشد، ورزش و قهرمانی هم نخواهد بود. هدف ما، ارتباط این دو با هم‌دیگر بود و نیاز بود یک فرد زنده را الگو قرار دهیم. با مخالفت‌هایی که بعضأ شنیده می‌شد این اقدام تا به امروز ادامه یافت. 

بهرمن به سفر رئیس و نائب‌رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران به هرمزگان و شهرستان بشاگرد اشاره کرد و افزود: امید است این سفر فتح بابی شود تا دیگر رؤسای فدراسیون‌ها هم جهت توسعه ورزش تحت امر خود به بشاگرد بیایند تا حدأقل دین خود را نسبت به ورزش بشاگرد ادا کنند. این سفر به‌منظور حضور مسؤولان فدراسیون در جمع ووشوکاران بشاگردی و همچنین برگزاری مجمع سالیانه هیأت ووشو هرمزگان انجام مى‌شود.

شهید سلیمانی مدافع انسانیت، شرف و نوامیس انسانی بود

حجت‌الاسلام دکتر احمدرضا باوقار در حاشیه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: سالروز شهادت سردار عزیز و رشید اسلامی، سردار سلیمانی را گرامی میداریم.

وی افزود: شهید سلیمانی بعنوان فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که سال گذاشته در 13 دی‌ماه 1398 به همراه شهید ابومهدی المهندس به دست نیروهای تروریستی آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان ادامه داد: وی در زمان جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر 41 ثارالله کرمان، عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 را فرماندهی کرد و بعد از آنکه جنگ تمام شد، مدتی فرمانده سپاه صاحب‌الزمان شد و بعد از آن مجددا فرمانده لشکر 41 ثارالله که در آن زمان ماموریت این لشکر در سیستان و بلوچستان مقابله با اشرار بود. وی در مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان تلاش‌های قابل تقدیری را داشت.

 

 

حجت‌الاسلام باوقار تصریح کرد: سال1367 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بعنوان فرمانده سپاس قدس منصوب شد. در زمان انتصاب شهید سلیمانی به‌عنوان فرمانده نیروی قدس، اوج‌‌گیری فعالیت طالبان در افغانستان و ارتباطات طالبان با القاعده، شکل‌گیری گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق بود. یک مجموعه‌ای تحت فرماندهی شهید سلیمانی به‌عنوان مدافعان حرم که مدافع انسانیت، شرف، نوامیس انسانی بودند، شکل گرفت که از جمله آن‌ها لشکر فاطمیون، تیپ زینبون به فرماندهی شهید سلیمانی بود. به بیان بسیاری از تحلیل‌گران، تنها کسی که می‌توانست با داعش مبارزه کند، شهید سلیمانی بود.

مقام شهادت مقامی بسیار بزرگ و صفت مردان الهی است

وی افزود: چندین ویژگی در زندگی سردار شاخص است. یکی از آن ویژگی‌های خوب که ویژگی مردان خداست، روحیه شهادت‌طلبی سردار است.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان ادامه داد: در تفکر ناب اسلامی، برترین کامیابی، بالاترین مقام، بهترین امتیاز، عظیم‌ترین فوز، نیکوترین نیکی‌ها، رفیع‌ترین درجات و بزرگ‌ترین پیروزی رسیدن به فیض بزرگ شهادت است. شهادت شجاعانه در واقع، نقش جداکردن و شناساندن و نقش رشد و نموّ و حق نابودی باطل را در جامعه ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام باوقار عنوان داشت: پویایی و بالندگی جامعه توسط مقوله شهادت است که تضمین می‌شود و مقام شهادت مقامی بسیار بزرگ و صفت مردان الهی است.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.»

رئیس امور اهل سنت هرمزگان افزود: رسول خدا(ص) در مورد مقوله شهادت فرمودند: «فوق کل ذی برّ برٌّ حتی یقتل الرّجل فی سبیل‌اللَّه؛ بالاتر از هر فضیلتی، ارزشی و معنویتی، ارزش دیگری وجود دارد، تا وقتی که فرد به شهادت می‌رسد، که بالاترین ارزشهاست.»

حجت‌الاسلام باوقار ادامه داد: در روایتی دیگر از رسول مکرم اسلام(ص) آمده است که «أشرَفُ المَوتِ قَتلُ الشَّهادَةِ؛ شرافتمندانه ترین مرگ، شهادت است.»

شهادت، کاملترین نسخه الهی برای یک انسان است

وی بیان کرد: شهادت، کاملترین نسخه الهی برای یک انسان است، شهادتی که در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف درست انسانی شکل بگیرد. عامل شهادت‌طلبی انسان‌های مؤمن، عشق به خدای متعال و انجام دستورهای خداوند است. مقوله شهادت در راستای دفاع از ارزش‌ها است که اتفاق می‌افتد.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان افزود: یکی از ملکات فاضله انسانی مقوله شهادت است که خداوند متعال برای آن ارزش زیادی قائل است.

حجت‌الاسلام باوقار گفت: روحیه شهادت‌طلبی سردار سلیمانی یکی از عوامل شهادت وی بود. سالها در جنگ بین ایران و عراق داعش، القاعده و نیروهای تکفیری حضور داشته، خستگی‌ناپذیر بود و از عزت انسانی، ارزش‌های انسانی، شرف، نوامیس انسانی و از مردم مظلومی که قربانی تفکر افراطی گروه‌هایی مانند داعش شده بودند، دفاع می‌کرد.

 

 

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی نبوغ نظامی ایشان بود. معروف است که سردار سلیمانی نبوغ نظامی خاصی داشت. یکی از ویژگی‌های شاخص وی این بود که سالها در میدان جنگ حضور مستمر داشته و بسیاری از تحلیلگران نظامی از نبوغ وی سخن گفته‌اند.

سردار شخصیتی خاصی و انسان پرابهتی بود

رئیس امور اهل سنت هرمزگان افزود: اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، در دیدار با رئیس جمهور عراق گفته بود که سردار سلیمانی دشمن من است اما من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم. سردار شخصیتی خاصی و انسان پرابهتی بود.

حجت‌الاسلام باوقار در ادامه اظهار داشت: بعد از نبرد القصیر در سوریه که سردار سلیمانی در فرماندهی این عملیات نقش بزرگی داشت، در بازپس‌گیری استراتژیک شهر القصیر بعضی از فرماندهان پیروزی در جنگ را به‌عنوان پیروزی بزرگ نامگذاری کردند که نقش اصلی در این میان بر عهده سردار سلیمانی بود.

وی گفت: عباراتی مانند دشمن شایسته و دشمن قابل احترام جملاتی بود که از سوی دشمنانی همچون آمریکا درباره شهید سلیمانی گفته می‌شود.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان ادامه داد: مخلص بودن از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ؛ انسان‌های ارزشمندی که هر کاری را برای خدا انجام می‌دهند.»

این مسؤول افزود: سال‌ها نبرد و تلاش و حضور مداوم در مناطق جنگی برای رضای خدا از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی آنکه شخصیتی فرامرزی داشتند. بدین صورت که در کشورهای مختلف، در جریان مبارزه با نیروهای تکفیری ژنرال سلیمانی را به خوبی می‌شناختند.

شهید سلیمانی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان است

حجت‌الاسلام باوقار بیان داشت: سردار سلیمانی شخصیتی بود که کمتر می‌توان مانند ایشان را پیدا کرد. انسان‌ مخلصی که در راه خداوند متعال برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها جان خود را تقدیم خدا و انقلاب کرد و همواره بر آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی وفادار ماند و از آن آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع کرد.

رئیس امور اهل سنت هرمزگان گفت: وی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان ما، مردم ما و یکی از متعصب‌ترین شخصیت‌هایی است که در حوزه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی همواره انجام وظیفه می‌کرد و برای همگان قابل احترام بود.

وی افزود: در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس یاد و خاطره این دو شهید عالیقدر و تمام شهدای گرانقدر مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و امیدواریم که خداوند متعال به ما این توفیق را عنایت کند که پاسدار خون شهدا باشیم و راه آنها را ادامه دهیم. قطعاً راه شهید سلیمانی و امثال آن شهید والامقام پررهرو است.

«تای‌چی» یکی از زیباترین و محبوب‌ترین هنرهای رزمی در جهان است

رئیس امور اهل سنت هرمزگان ضمن تقدیر از هیأت ووشو استان هرمزگان به‌منظور آموزش ورزش تای‌چی در ساحل پارک غدیر بندرعباس، گفت: هنر رزمی تای‌‌چی‌چوان بر اساس ۱۳ الگوی اصلی شکل گرفته که این ۱۳ الگو عناصر شکل‌دهنده طبیعت و عناصر اولیه جهان هستند که استادان کهن این رشته با مطالعه عمیق روی خواص این عناصر کاربردی رزمی یافتند که با طبیعت هماهنگ باشد.

حجت‌الاسلام باوقار در پایان افزود: این هنر رزمی، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین هنرهای رزمی در چین و کل جهان است و برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود. این هنر که با نگرش عمیق فلسفی شکل گرفته با کمک ایجاد چرخش انرژی در انسان و تخلیه انرژی درونی یعنی انرژی «چی» یا انرژی بایو الکترومغناطیس درون بدن انسان، یکی از قدرتمندترین سبک‌های رزمی در جهان می‌باشد.

باید راز جاودانگی مکتب سلیمانی را بررسی و تکثیر کرد

حجت‌الاسلام امید درویشی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امروز به وحدت، اقتدار و نوکری ملت  تحت لوای ولایت نیاز داریم و هرکس نوکر خوبی برای مردم و رهروی خوبی برای ولایت باشد، همان ملاک شایستگی است.

وی رسالت امروز مراکز علمی و دانشگاهی را در قبال مکتب حاج قاسم را آنالیز ابعاد مختلف آن و بررسی چگونگی نفوذ این مکتب در میان سنین و صنوف مختلف برشمرد و گفت: بنر و عزاداری و خاطره‌گویی خوب است اما باید راز جاودانگی این مکتب را بررسی و تکثیر کرد و تربیت حاصل از این مکتب را ابعاد جهانی بخشید تا در شریان‌های وجودی ملت ما جاری و ساری شود و راه او به معنای واقعی ادامه پیدا کند.

 

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم با بیان اخلاص و بصیرت شهید سلیمانی راز ماندگاری اوست، گفت: با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در بامداد روز جمعه 13 دی ماه 98 به دست شقی‌ترین تروریست‌ها «شیطان بزرگ» صورت گرفت به گفته رسانه‌های آمریکایی نفس‌ها در سینه ها حبس شد چرا که حاج قاسم یک فرد نبود که با رفتنش فقط احساسات ما جریحه‌دار شود بلکه حاج قاسم یک مکتب و یک راه بود که هزاران حاج قاسم‌ها را تربیت کرده و مکتبی زنده، زاینده و رویاننده بوجود آورد که نقطه مقابل «تهدید، تحریم، ترور و تحریف» است.

حجت‌الاسلام درویشی با بیان اینکه شهید سلیمانی عاشق ولایت و پرچمدار ولایت‌مداری است و فرق بین ولایت‌مداری و ولایت‌شعاری را به همگان نشان داد، گفت: شهید سلیمانی که شهادتش در اقصی نقاط جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی قیامت به پا کرد، مردی است که سالها با حضور همیشگی‌اش در صحنه؛ امنیت و آرامش را به قلب تک تک مردم ایران هدیه داد و با جاذبه‌ها و دافعه‌های نیرومندش، جهان را شیفته خود کرد و در مقابل شرورترین افراد جهان ایستاد و آنها را از پا درآورد.

شهید سلیمانی قبل از شهادت به مقام شهود رسیده بود

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم با بیان اینکه شهید سلیمانی قبل از شهادت به مقام شهود رسیده بود، افزود: استکبار جهانی که پس از دهه‌ها حضور نامشروع و نامبارک در منطقه، همچنان مورد نفرت ملت‌های منطقه است و خود را خصوصاً در دهه دوم هزاره جدید میلادی بازنده بزرگ منطقه می‌داند و در سیزدهم دی‌ماه سال گذشته فرزند برومند ایران اسلامی و فرمانده بزرگ مقاومت را ناجوانمردانه مورد هدف قرار داد تا شاید بتواند گوشه‌ای از شکست‌های خویش از ملت‌های منطقه را جبران کند، اما غافل از اینکه با ریخته شدن خون شهدای مقاومت نه تنها دستاوردی نصیب استکبار جهانی نخواهد شد، بلکه این جنایات روند شکست و اضمحلال آمریکا را تسریع می‌نماید.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی جمهوری اسلامی را حرم می‌داند و می‌فرمایند اگر این حرم از بین رفت دیگر حرم‌ها نیز از بین می‌رود، پس او ۴۰سال مدافع حرم هست، خاطرنشان ساخت: به یقین پرچمی که حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با تروریسم برافراشته است، به حول و قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند و درخت تنومند مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی در سایه خون این شهید عزیز مستحکم‌تر شده و هر قطره خون حاج قاسم، در رگهای هزاران جوان مؤمن و انقلابی این مرز و بوم می‌جوشد.

انتقام سخت قطعی است

حجت‌الاسلام درویشی با بیان اینکه انتقام سخت قطعی است، ادامه داد: حاج قاسم نماد حضور ما در منطقه و ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی بود و آنان این نماد ما را زدند و ما نیز باید در مابه ازای این جنایت آنان، ضمن آنکه آمران و عاملان این جنایت را به تاوان می‌کشانیم ولی انتقام واقعی ما شکستن حضور آمریکایی‌ها در منطقه است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم با بیان اینکه حاج قاسم در منطقه تولید قدرت کرد، عنوان کرد: ما در جنگ تحمیلی و در اوج محدودیت‌ها و تحریم‌ها دست جلوی کسی دراز نکردیم و جنگ 8 ساله به ما آموخت که در مبارزه با استکبار باید یکدل و همراه و یکصدا باشیم و لذا ملت‌های منطقه نیز در بزنگاه‌های تاریخی خویش دیدند که چگونه سردار دلیر ما به کمک آنان شتافت و در مقابل جریانات تروریستی جان و مال و ناموس آنان را نجات داد.

حاج قاسم یک فرد انقلابی و طرفدار منطق "ما می‌توانیم" بود

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک فرد انقلابی و طرفدار منطق "ما می‌توانیم" بود، افزود: تهاجم فرهنگی دشمن 30 سال است که آغاز شده و با شدت ادامه دارد و اگر تاکنون یاری‌رسان فرهنگی نداشتیم، ملت ایران درهم ریخته بود اما ما می‌بینیم که به مدد خون پاک و مطهر شهدای بزرگ ما بخصوص شهدای مبلغ فرهنگی ما که روح بلندشان یاری‌گر این انقلاب و اسلام است، ذره‌ای از ذخیره‌های فرهنگی ما کم نشده و ما نمونه آشکار آن را در استقبال عظیم جوانان در مراسمات اعتکاف، مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین، تشییع پیکر حاج قاسم و در صف طولانی رشیدمردان مدافع حرم می‌بینیم.

حجت‌الاسلام درویشی تصریح کرد: بانی تمام شکست‌های آمریکا در منطقه حاج قاسم عزیز ما بود، ایشان در نابودی نقشه‌های استعماری مستکبران نقش اساسی داشتند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم ادامه داد: شهید سلیمانی جغرافیای مقاوت را افزایش داد و لشکری بین‌المللی برای جبهه مقاومت پدیدار ساخت.

وی در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی حامی محرومان اعم از عرب و عجم و شیعه و سنی بود، خاطرنشان کرد: برای تربیت سرباز انقلاب همانند حاج قاسم در جهت تشکیل دولت جوان انقلابی تلاش کنیم.

ووشو رشته هدف ما در ورزش هرمزگان است

محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در حاشیه آئین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از نفرات برتر ووشو سبک تای‌چی به خبرنگار فارس گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و یاد و نام او تا همیشه بر دل‌ها حک شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان اضافه کرد: سردار سلیمانی فرمانده‌ای شجاع، دلیر، ولایتمدار، پهلوان و اخلاقمداری بود که عشق به اسلام و وطن در کنار حمایت از مظلومان، وی را به محبوبتی جهانی رسانده بود.

امیاری تصریح کرد: سال جاری اولین سالگردی است که در کشور و حتی خارج از کشور برگزار می‌شود که اداره کل ورزش و جوانان نیز از این امر مستثنی نیست و برنامه‌های متعددی در سراسر استان در حال برگزاری‌ است که یکی از شاخص‌ترین‌های آن همین آئینی است که در هیات ووشو با زحمات آقای بهرمن رئیس هیات ووشو هرمزگان و‌ همه همکاران ایشان در حال برگزایست که به همه عزیزان خداقوت می‌گویم.

متولی ورزش هرمزگان در خصوص گسترش سبک تای‌چی در سطح شهرستان و استان عنوان داشت: ووشو رشته هدف ما در اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی ادامه داد: همواره ووشو استان ثابت کرده است که در کشور به‌عنوان یک تیم و استان قدرتمند حضور دارد، کما اینکه در المپیاد استعدادهای برتر کشور نیز به عنوان برترین هیات استان لقب گرفت و بی‌تردید از حمایت‌های این اداره کل در خصوص گسترش ورزش همگانی که سبک تای‌چی را شامل می‌شود تا همیشه برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید شهادت حاج قاسم بندرعباس ووشو هرمزگان تای چی جام سردار سلیمانی علیرضا بهرمن امیر صدیقی فدراسیون ووشو هیأت ووشو استان هرمزگان شهید سلیمانی حجت الاسلام باوقار سالگرد شهادت سردار هیأت ووشو هرمزگان حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانى کل ورزش و جوانان سپهبد حاج قاسم سردار سلیمانی استان هرمزگان خداوند متعال مقوله شهادت حاج قاسم یک حاج قاسم ووشو استان آرمان ها ارزش ها تای چی دی ماه یک فرد هدف ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی اصغر پور بهشت شامگاه شنبه در نشست تشریح برنامه‌های اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: تقریباً فضای عمومی شهرستان نسبت به برگزاری برنامه پیش رو اطلاع دارند که بخش عمده‌ای از این اطلاع رسانی از کانال اصحاب رسانه انجام شد.

وی با اشاره به استارت کنگره ملی ۲ هزار شهید استان از اواخر سال ۱۴۰۱ و تشکیل شورای سیاست گذاری و آغاز فعالیت ستاد اجرایی در شهرستان خاطر نشان کرد: کمیته‌های ۱۷ گانه در سطح شهرستان با وظایف مشخص تشکیل شد.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه با بیان اینکه بیش از ۵ هزار برنامه از ابتدای تشکیل ستاد اجرایی داشتیم، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره، ترویج فرهنگ شهید و شهادت، ساری و جاری کردن گفتمان شهدا و همچنین بازیی آرمان‌های شهدا و انتقال آن به سایر نسل‌ها است.

پور بهشت گفت: از بین والدین شهدا و ۴۲۲ شهید، اولیای کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند که می‌طلبد با برگزاری کنگره‌ها و اجلاسیه فرهنگ شهادت را هم به صورت مکتوب و هم به صورت سینه به سینه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه باید شور و بر انگیختگی در سطح جامعه، گفتمان شهید و شهادت باشد با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها افزود: قریب به ۳۸۱ یادواره شهدا در قالب یادواره‌های خانگی، پایگاهی، شهدای روحانی ارتش، نیروی انتظامی به مرکزیت کهگیلویه به نمایندگی از شهرستان‌های چهارگانه در شهر دهدشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ رزمنده دفاع مقدس و کسانی که در ترویج فرهنگ و شهادت همکاری داشتند، کاشت ۲ هزار نهال به نام شهدا در هفته منابع طبیعی، تهیه و توزیع ۲۲۰ جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به نام نامی شهدا و تحویل به زوجین کم برخوردار از برنامه‌های ستاد اجرایی کنگره نام برد.

پوربهشت همچنین از تحویل تصویر شهدا در قالب تابلو فرش و منقش به عکس شهدا و ۴۱۲ شهید به خانواده‌های آنها خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌ها و همت ستاد اجرایی همه تصاویر شهدا در قالبی زیبا طراحی و با همکاری شهرداری کار نصب در حال انجام است که در بحث مبلمان شهری نمایی زیبا خواهد داشت.

پور بهشت اعزام گروه‌های جهادی و اجرای خدمات عام المنفعه و محرومیت زدایی را از دیگر برنامه‌های این ستاد به یاد شهدا نام برد و ادامه داد: قریب به ۳ هزار بسته معیشتی و ۳ هزار بسته لوازم تحریر تحویل دانش آموزان کم بضاعت شد.

وی گفت: کلیه مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات متعدد و جام‌های مختلف به نام و نیابت شهدا انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه اعزام ۸۰۰ نفر از دانش آموزان تخت عنوان راهیان نور به مناطق جنوبی کشور را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی نام برد و گفت: تشییع باشکوه شهدای گمنام، همایش‌های پیاده روی در مناسبت‌های مختلف با تصاویر گوناگون نیز در این راستا برگزار شد.

پوربهشت همچنین از چاپ قریب ۱۵۰۰ وصیت نامه از شهدا و توزیع آنها در این اجلاسیه خبر داد.

پوربهشت با بیان اینکه این اجلاسیه با کنگره و یادواره‌ها تفاوت دارد با اشاره به تحریر کتاب «نقش شهرستان در دفاع مقدس» به نویسندگی سید نورمحمد حسینی و رونمایی از آن در روز اجلاسیه، افزود: پخش تیزر مستند تلویزیونی از جمله مستند روحانی شهید سید عبدالمحمد تقوی در این اجلاسیه از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه همچنین گفت: مستند شهید شیرودی و شهید طییب در سطح ملی در حال پیگیری است.

پوربهشت از تولید موشن ها و کلیپ‌های پر بار در کمیته مجازی و باز نشر آنها در فضای مجازی نیز نام برد.

وی از شعار این اجلاسیه با نام «شهدا محور وحدت و همدلی» و انتخاب آن در این بازه زمانی یاد کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن هفته معلم و کارگر این شعار انتخاب شد تا حق شهدای کارگر و معلم بجا آورده شود.

پوربهشت تاکید کرد: بخشداران موظف شدند که خانواده‌های شهدا را از بخش‌ها برای برگزاری این برنامه انتقال دهند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آنچه گفته شده است این برنامه همزمان از شبکه استانی و چند شبکه ملی پخش خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان برای ایجاد جایگاه در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نوجوان و جوان دختر و پسر در برگزاری این اجلاسیه همکاری می‌کنند

پور بهشت از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تیپ ۴۸، ماکت‌هایی از دوران دفاع مقدس و کمک‌های پشت جبهه طی آن دوران نیز در ورودی جایگاه به عنوان دیگر اقدامات نام برد.

کد خبر 6090331

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا