Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر مدیریت اطلاعات ملی ایالات متحده به همراه «دایره تحقیقات فدرال» (اف بی آی)، آژانس امنیت ملی، آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که هدف هکرها ظاهراً گردآوری اطلاعات بجای اقدامات مخرب بوده است. آنها همچنین گفتند که تاکنون «کمتر از ۱۰» نهادی را که هک شده اند، شناسایی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهادهای اطلاعای آمریکا در بیانیه مشترک خود مدعی شدند که این بازیگر «احتمالاً در اصل روسیه، مسئول تمام یا بخش بزرگی از خطرات کشف رمز سایبری مداوم به شبکه های دولتی و غیردولتی است که اخیراً شناسایی شده اند».

در ادامه این بیانیه آمده است که این نهادهای اطلاعاتی به تحقیقات خود ادامه می دهند و قربانیان دولتی بیشتری را شناسایی کنند.

شایان ذکر است که مقامات منتخب آمریکا (جو بایدن و کامالا هریس) پیش از این مدعی شده بودند که روسیه در این حمله هکری از دست داشته است، اما در مقابل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتهام این حمله را متوجه چین کرد.

با این حال، مقامات روسیه هرگونه دست داشتن در این سلسله حملات هکری را رد کرده و به پرسشها پاسخ ندادند.

کد خبر 5115244

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا روسیه اف بی آی جاسوسی سایبری قاسم سلیمانی ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین عربستان سعودی لبنان ویروس کرونا روسیه انگلیس افغانستان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالرضا رخشان امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل بر اثر تیرخوردگی فردی جوان در شهر خرم‌آباد، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه‌به نامشخص بودن قاتل، مأموران پس از انجام تحقیقات و اقدامات شبانه‌روزی پلیس قاتل را شناسایی، با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی قاتل به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

رئیس پلیس آگاهی لرستان، بیان داشت: متهم پس از اعتراف به قتل، علت و انگیزه را اختلافات خانوادگی بیان داشت.

سرهنگ رخشان، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 6095043

دیگر خبرها

  • ربایندگان یسنا اعتراف کردند / دستگیری 4 متهم اصلی در حال فرار
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد