Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:28:40 GMT

حل مشکلات سیل زدگان جاسک و بشاگرد در اولویت است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۶۱۹۷

حل مشکلات سیل زدگان جاسک و بشاگرد در اولویت است

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت در این سفر یک روزه به همراه روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین استاندارهرمزگان دربازدید هوایی از مناطق سیل زده و محروم شرق هرمزگان بویژه سدیچ  وگابریک جاسک و دولت آباد بشاگرد، بر سرعت بخشی به ساماندهی و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های این مناطق از جمله واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل ۹۸ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفر نوبخت به این مناطق، دستاوردهای مهمی در برداشت که می‌توان به افتتاح نخستین واحدمسکونی احداثی برای آسیب دیدگان سیل پارسال در شرق هرمزگان، احداث دیواره حفاظتی در نقاط حادثه خیز سدیچ و گابریگ جاسک و کلنگ زنی ۳۰۰ واحدمسکونی در بشاگرد اشاره کرد.
 معاون رییس جمهوری همچنین از طرح بزرگ پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه زنجیره انتقال نفت خام گوره به جاسک درشرق هرمزگان نیز بازدید و از آن به عنوان مهم‌ترین طرح مورد اجرا در کشور یادکرد.
در نشست شورای برنامه ریزی وتوسعه هرمزگان نیز رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن تشریح وضعیت استان بویژه مناطق محروم درشرق، اعتبارات لازم را برای عملیاتی شدن طرح‌های یادشده تصویب کرد.
دولت خسارت‌های سیلاب پارسال منطقه شرق هرمزگان را پرداخت می‌کند


درپی بارندگی روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه ۹۸ شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد، روستاهای منطقه تحت تاثیر سیل قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شد.
در این حادثه تعداد زیادی از خانه‌های مددجویان زیرپوشش کمیته امداد جاسک هرمزگان صد درصد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آب‌گرفتگی شدید شد، بطوری‎ که اهالی از این منطقه کوچ کرده و به نقاط دیگر رفتند.
طبق اعلام معاونت عمرانی استانداری هرمزگان دربرآورد اولیه، خسارت سیل ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال گزارش شد.
معاون رییس جمهوری پس از بازدید هوایی از روستاهای سیل زده سدیج و گابریک جاسک و دیدار با مردم این مناطق، از نزدیک درجریان روند ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن برای اقشار نیازمند و سیل زده درجاسک هرمزگان قرار گرفت.

نوبخت تصریح کرد: دولت هیچ مانعی برای پرداخت خسارت‌های وارد شده از سیل پارسال در شرق هرمزگان ندارد و همانطور که در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان پرداخت‌های لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب انجام شد برای این استان هم انجام می‌شود.
وی بیان داشت: بخش مربوط به خانه‌های آسیب دیده به خوبی توسط بنیاد مسکن رسیدگی شده و برخی از این خانه‌ها نیز در این سفر بهره‌برداری شد.
معاون رییس جمهوری ابرازداشت: برای بقیه منازل آسیب دیده بویژه در مسیر کریدور ساحلی جنوب کشور با استاندار هرمزگان هماهنگ شد تا نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام شود.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از سال گذشته تاکنون با استقرار ستاد بازسازی در منطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت گروه های اجرایی و مردم شروع کرده است.
این بنیاد برای بازسازی ۱۰ روستای سیل زده جاسک ۳۳۰ میلیارد ریال اختصاص داده که ۸۰ درصد آن جذب شده و بازسازی نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استانداری هرمزگان میزان اعتبار بازسازی مناطق سیل زده را اعلام کند


معاون رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های مناطق سیل زده جاسک با درخواست استانداری هرمزگان به این مناطق اختصاص می‌یابد.
نوبخت اظهارداشت: استانداری هرمزگان هر آنچه اعتبار برای سرعت بخشی در روند بازسازی این مناطق سیل زده نیاز دارد را در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.
وی ادامه داد: پس از دریافت این نامه آن را به هیات دولت برده تا در صورت تصویب، پس از یک هفته به هرمزگان اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: مردم این مناطق در زمینه خانه‌های بهداشت، موتور سیکلت برای جابه‌جایی بهورز، راه به خصوص مرمت پل‌های تخریب شده و معیشت با مشکل‌هایی روبه‌رو هستند که باید به سرعت برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: بارها برای حضور در این مناطق برنامه‌ریزی کردم که به دلایل مختلفی اجرایی نشد.

کلید نخستین مسکن احداثی به سیل زدگان شرق هرمزگان واگذار شد


 با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه، روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و استاندار هرمزگان نخستین واحد مسکونی احداثی برای آسیب‌دیدگان از سیل پارسال در شرق این استان افتتاح و کلید آن به صاحب خانه واگذارشد.
استاندار هرمزگان دراین زمینه گفت: سیل دی‌ماه ۹۸ به تعدادی از واحدهای مسکن روستایی شهرستان جاسک در مجاورت ۲ رودخانه سدیج و گابریک خسارت وارد کرد که براساس ارزیابی ها، ۲۷۰ واحد نیازمند احداث مجدد، ۳۵۰ واحد نیازمند تعمیرات و ۷۵۰ واحد دچار خسارت معیشتی شدند.
فریدون همتی افزود: براساس این برآورد و با مصوبه هیات وزیران و پس از ابلاغ معاون اول رییس جمهوری، برای هریک از این گروه‌ها تسهیلاتی تخصیص پیدا کرد که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.
وی ادامه داد: روستاهای «کروچ»، «کنتکی»، «حاجی آباد»، «گبد»، «گرندو»، «نوروزکار»، «سدیج»، «گشمی»، «بندبست»، «لیره‌ایی» و«گنجک» در سیل بهمن ماه ۹۸ دچار خسارت شدند که براساس مصوبه شورای مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، روستای لیره‌ای به مکان دیگری منتقل می‌شود و کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در بقیه روستاها نیز ادامه دارد.
نماینده عالی دولت در  هرمزگان اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال گذشته تاکنون با استقرار ستاد بازسازی درمنطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت اکیپ‌های اجرایی و مردم شروع کرده و تا پایان سالجاری عملیات احداث و تعمیرات واحدهای خسارت دیده شرق جاسک در سیل دیماه ۹۸، به پایان می‌رسد.
احداث سه هزار خانه برای مناطق محروم هرمزگان  

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه پس از بازدید از مناطق محروم وسیل زده جاسک به دولت آباد بشاگرد رفت و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان را به نمایندگی از سه هزار مسکن مناطق محروم هرمزگان کلنگ زنی کرد.
تسهیلات برای هر واحد روستایی ۵۰۰ میلیون ریال درنظرگرفته شده که ۳۰۰میلیون ریال آن بلاعوض بوده و نقشه ساختمان، نظارت ساختمان و صدور پروانه ساخت برای این واحدها نیز رایگان است.
یکی از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همکاری بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی(ره) و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه در کشور است که سه هزار واحد این خانه‌ها برای افراد کم بضاعت درمناطق محروم شرق هرمزگان درنظرگرفته شده است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان اظهارداشت: احداث یکصد هزار واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه درکشور آغاز شده است.
نوبخت افزود: تفاهم نامه احداث سه هزار واحد از این خانه‌ها برای افراد کم بضاعت استان هرمزگان نیز دراین نشست به امضا رسید.
وی بیان داشت: این واحدهای مسکونی ظرف ۶ ماه آینده تکمیل و براساس اولویت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تحویل می‌شود.
شهرستان بشاگرد تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به توسعه دست می‌یابد
بشاگرد یکی از ۳۱ شهرستان ویژه در کشور است که برنامه‌های توسعه همه جانبه و محرومیت زدایی در آن‌ها در حال اجراست و تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم این شهرستان به لحاظ سطح برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های و توسعه یافتگی، به وضعیت قابل قبولی می‌رسد.
 استاندار هرمزگان درحاشیه کلنگ زنی این واحدهای مسکونی گفت: باتوجه به تخصیص اعتبارات از ردیف بودجه توسعه مکران، برنامه‌هایی که در شهرستان بشاگرد پیش بینی شده بود، درحال اجرا هستند.
وی بیان داشت: درحوزه راه نیز، کارهای بی‌نظیری دربشاگرد درحال اجراست و از جمله فعال‌ترین طرح‌های راه روستایی در کشور، مربوط به این شهرستان است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: دراین راستا حدود ۱۳۰ کیلومتر راه در بشاگرد آسفالت و ۱۸۰ کیلومتر نیز بازگشایی خواهدشد که از این طریق راه مناسب از بشاگرد به استان‌های سیستان وبلوچستان و کرمان و همچنین به شهرستان‌های میناب و جاسک ایجاد می‌شود.
همتی تصریح کرد: در زمینه آبرسانی نیز ۲ طرح بزرگ با اعتباری افزون بر چهارهزار میلیارد ریال در بشاگرد اجرایی شده و همچنان درحال انجام است که بر این اساس از سدجگین تا مرکز شهرستان و تعدادی از روستاهای اطراف آن آبرسانی شد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهارداشت: همچنین از سد سهران بشاگرد یک خط اصلی درحال احداث است که روستاهای زیادی از این طرح آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری نیز طرح‌های موفقی در بشاگرد اجرایی شده که موجب تامین آب شرب، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست در این شهرستان می‌شود.
همتی بیان داشت: در زمینه مدرسه سازی نیز ۶ مدرسه شبانه روزی در بشاگرد احداث شده و همچنین در زمینه احداث خانه‌های بهداشت و امکانات ورزشی اقدام‌های خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های فناوری نیز باتوجه به مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت‌های جدید در بشاگرد در حال احداث و ارتقای سایت‌های قبلی درحال انجام است که در این حوزه نیز به وضعیت خوبی خواهیم رسید.
استاندار هرمزگان یادآورشد: در اراضی سد جگین نیز ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال گسترده با راه اندازی گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی و همچنین صادرات این محصولات وجود دارد که برای سرمایه گذاری و فعال سازی آن پیگیری‌هایی در حال انجام است.
خط انتقال گوره به جاسک مهم‌ترین طرح اجرایی در کشور

 معاون رییس جمهوری در کنار بازدید از مناطق سیل زده سدیچ وگابریک جاسک و دولت آباد بشاگرد و دیدار با اهالی این مناطق و همچنین کلنگ زنی واحدهای مسکونی در بشاگرد؛ بازدیدی هم از طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک به عنوان پروژه ملی و راهبردی در کشور داشت.
این طرح با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی درسواحل مکران اجرا می‌شود.
تامین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آن‌ها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تاسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تاسیسات جانبی آن در سواحل مکران  را می‌توان از مهم‌ترین پروژه‌های این طرح ملی دانست.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه درجریان بازدید از این طرح گفت: همه طرح‌های در حال اجرای کشور مهم هستند اما طرح خط انتقال گوره به جاسک را می‌توان مهم‌ترین طرح‌ها ذکر کرد.
نوبخت اظهار داشت: هیچ یک از طرح‌های در دست اجرا به اندازه این خط لوله که می‌توان با آن تنگه هرمز را دور زد، دارای اهمیت نیست.
وی ادامه داد: مخازنی که در جاسک با ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه  نفت در حال احداث است، طرح راهبردی بزرگی برای کشور است، بویژه اینکه الآن از خلیج فارس هم فاصله گرفته و ذخیره سازی را در ساحل دریای عمان انجام می‌دهیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه  اظهارداشت: گزارش داده شده از روند اجرای طرح هزار کیلومتری خط لوله گوره به جاسک امید بخش بوده و اقدام‌های خوبی انجام شده است و با تکمیل آن می‌توان تنگه هرمز را پشت سر گذاشت و از ظرفیت ملی دریای عمان به خوبی استفاده کرد.
نوبخت اضافه کرد: آینده با همه سختی‌هایی که اکنون وجود دارد متعلق به ملت ایران است و اجرای این طرح با توجه به فرصت فراروی کشور بسیار با اهمیت خواهد شد.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کار با قوت درحال نزدیک شدن به مراحل پایانی خود بوده و این سفر و گزارش اقدام‌های انجام شده در اینجا خستگی مرکز را برطرف کرد. 
وی گفت: طرح راهبردی پایانه نفتی جاسک با پیشرفت فیزیکی خوب درحال نزدیک شدن به پایان کار و اتمام خود قرار دارد.
معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه وی بیان داشت: امید می‌رود تا سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ که مخازن عظیمی برای شرکت نفت و صادرات نفت ایجاد می‌کند، باشیم.
نوبخت ادامه داد: به امید روزی که خبر بهره برداری کامل این طرح را رسانه‌ها به همه مردم و ایرانیانی برسانند که در خارج به توسعه کشور دل بسته‌اند.
وی ادامه داد: باید از بازارهای خود و سهمیه ای که در اُپک داریم، استفاده بکنیم و نفت را به دارایی‌های دیگر و زیربناها تبدیل کنیم.
معاون رییس‌جمهوری بیان داشت: ضمن اهمیتی که خلیج فارس و تنگه هرمز برای کشور، جهان و بازار نفت دارد داشتن پایگاه دیگری برای صادرات آتی کمک کننده است.
نوبخت خاطر نشان کرد: این اقدام بزرگ با وجود تحریم‌ها درحال انجام است و ‏این طرح به عنوان یک ظرفیت ملی درعرصه‌های جهانی قابل رقابت است.
توسعه شرق هرمزگان در اولویت مسوولان کشوری

باتوجه به اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد از سواحل مکران به عنوان دروازه طلایی ایران و ایستگاه اصلی در تجارت، اقتصاد و گردشگری کشور در حوزه شرق هرمزگان و بویژه منطقه جاسک قرار دارد، توسعه این مناطق در اولویت رییس جمهوری و مسوولان بلندپایه دولتی قرار گرفته است.


رییس سازمان برنامه وبودجه کشور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان گفت: توسعه ملی از طریق توسعه هرمزگان در دستورکار و اولویت مسوولان کشور قرار دارد و برای توسعه این استان نیز باید مناطق محروم و مستعد منطقه مانند مکران شناسایی و آباد شود.
نوبخت تصریح کرد: مکران منطقه‌ای بسیار مستعد و کم نظیر درجهان و بی‌نظیر در ایران است و توسعه آن گام مهمی برای آبادانی کشور است.
وی ادامه داد: توجه به مکران یعنی توجه به هرمزگان و به همین دلیل، رییس جمهوری و مسوولان بلندپایه دولتی درچند سال اخیر بارها به این استان سفر کرده‌اند تا روند پیشرفت طرح‌ها را از نزدیک کنترل کنند. 
به گفته نوبخت، در سفرهای رییس جمهوری به هرمزگان در سال‌های اخیر، ۹۹ مصوبه تصویب شده که تاکنون ۳۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای این طرح‌ها پرداخت شده و هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر هم اختصاص خواهدیافت.
اختصاص ۱۴هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های در دست اقدام هرمزگان 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه اظهارداشت: ۴۶ طرح جهش تولید درهرمزگان اکنون در دست اقدام است که تا پایان دولت دوازدهم برای آن‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.
وی در این راستا از امضای تفاهم نامه‌ای با استاندار هرمزگان برای تکمیل طرح‌های یادشده خبر داد و اطمینان داد که این طرح‌ها پنج هزار و ۱۲۸ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.


به گفته نوبخت، علاوه بر این ۱۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال هم برای ۴۳ طرحی که امکان بهره‌برداری آن‌ها تا قبل از پایان دوره خدمتی این دولت ممکن است، اختصاص یافت.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این مبلغ نیز تاکنون اختصاص یافته است و امید می‌رود با این طرح‌ها بیش از پیش شاهد توسعه هرمزگان باشیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: از سوی دیگر در این سفر سه هزار میلیارد ریال به طور خاص برای توسعه شهرستان بشاگرد اختصاص یافت.
نوبخت ادامه داد: همه این اقدام‌ها درشرایط محاصره و جنگ اقتصادی صورت می‌گیرد.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه ما دارای کشوری توانمند و درحال توسعه هستیم و با وجود همه فشارها، مشکلات، تحریم‌ها و کرونا، چرخ توسعه درحال حرکت است.
تحرک مسوولان برای توسعه شرق هرمزگان دردولت دوازدهم بیشترشده است


استاندار هرمزگان نیز در نشست برنامه ریزی و توسعه هرمزگان گفت: شرق این استان از گذشته تحرک چندانی برای توسعه را شاهد نبوده و نیروهایی که از روستاهای منطقه برای ایجاد صنایع و کار به عنوان نیروی تخصصی وارد منطقه می‌شوند تقاضا دارند خود به همراه خانواده‌هایشان در مکان‌هایی ساکن شوند که حداقل‌ها را داشته باشد.
 همتی اظهارداشت: عدد و رقم مورد نیاز برای این منظور برآورد شده که به صورت مکتوب ارسال می‌شود.
وی بیان داشت: البته در دولت یازدهم و دوازدهم تحرک و توسعه در شرق هرمزگان بیشتر شده و سفر مسوولان بلندپایه دولتی به این مناطق را شاهد هستیم.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: یکی از افتخارهای دولت دوازدهم کمک اساسی به جبران کمبودهای زیرساختی هرمزگان در بخش درمان است که بخش‌های زیادی از آن انجام شده و تلاش می‌کنیم بقیه طرح‌های این حوزه نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسند.
همتی گفت: افزون بریکهزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در چهار سال گذشته با توسعه بیمارستان‌های موجود یا ساخت مراکز درمانی جدید اضافه شده است.
همتی عنوان کرد: محرومیت هرمزگان دربخش بهداشت و درمان پیش از این زیاد بود و به خصوص در بندرعباس کاری انجام نشده بود که ظرف چهار سال گذشته اتفاق بزرگی در این استان رخ داد و در بخش خانه‌های بهداشت هم کارهای بزرگی انجام شده اما کافی نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار بزرگی در زمینه کریدور ساحلی جنوب کشور از بوشهر تا بندرعباس انجام شده که بخشی از آن تا پایان سال برای بهره‌برداری آماده می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: باتوجه به ترافیک سنگین ایجاد شده در این مسیر لازم است وزارت راه وشهرسازی احداث خط دوم را نیز آغاز کند که می‌تواند برای گردشگری منطقه و پاسخ به نیازهای حمل و نقلی راهگشا باشد.
همتی عنوان کرد: مسکن یکی از تقاضاها بود که با تفاهم نامه و برنامه‌ای که آغاز شد، انتظار می‌رود محرومان زیرپوشش نهادهای حمایتی و سایر افراد دارای شرایط، در ۶ ماه آینده صاحب خانه شوند.
وی ابراز داشت: مساله دیگر آلایندگی عسلویه و تاثیری است که بر زندگی و سلامت ساکنان غرب هرمزگان برجای می‌گذارد و درصد آلایندگی آن هم مشخص شده اما اجرا نمی‌شود.
استاندار هرمزگان خطاب به معاون رییس جمهوری اظهار داشت: تقاضا داریم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر دستور قاطع دهید سهم غرب هرمزگان را بپردازد و یا خود سازمان برنامه و بودجه به استان کمک کند.
رییس شورای مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان ابراز داشت: اتفاق های بزرگی در زمینه آب شرب رخ داده و با احداث ۲ آب شیرین کن، بندرعباس و خمیر و روستاهای مسیر دارای آب پایدار شدند و آب سد استقلال میناب برای خود شهرستان آزاد شد.
وی افزود: آب میناب در گذشته از چاه‌های آب تامین می‌شد و اکنون از آب سد استقلال و سد سرنی برای این منظور استفاده می‌شود.
نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان یادآورشد:  شرق هرمزگان به خصوص برخی از روستاهای جاسک، سیریک و همینطور میناب با مشکل آب شرب روبه‌رو هستند که کارهای خوب و موثری درحال انجام است.
شرق هرمزگان یک گام به سمت توسعه 
هرچند شهرستان‌های شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد را نماد محرومیت در کشور می‌دانند اما این مناطق به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت تدبیر وامید و جهادگران بسیجی قدم در راه توسعه گذاشته و دیگر  مانند چند دهه قبل محروم نیست.
محرومیت زدایی یکی از شعارهای اصلی نظام اسلامی و مهم‌ترین دستاورد ارزشمند انقلاب است که اقدام‌های موثری توسط نظام و دولت در راستای تحقق این شعار در شرق هرمزگان بویژه جاسک و بشاگرد صورت گرفته است.
دولت تدبیرو امید توجه خاصی به ارائه خدمات و توسعه مناطق محروم و روستایی کشور از جمله شهرستان جاسک و بشاگرد داشته و در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، عمران روستایی، آموزش، راه و آب و برق و درحال حاضر نیز اینترنت گام‌های ارزشمندی برداشته است.
شهرستان جاسک با ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری و بشاگرد با ۴۵هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق  بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار بوده که البته در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در جهت توسعه و عمران این منطقه برداشته شده است.


 

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه توسعه اقتصادی بشاگرد جهش تولید محمدباقر نوبخت توسعه روستایی هرمزگان جاسک پروندهٔ خبری جشن بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه توسعه اقتصادی بشاگرد سازمان برنامه و بودجه توسعه اقتصادی بشاگرد جهش تولید محمدباقر نوبخت توسعه روستایی هرمزگان جاسک اخبار کنکور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه رییس سازمان برنامه و بودجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نماینده عالی دولت برنامه ریزی و توسعه شورای برنامه ریزی واحدهای خسارت دیده هرمزگان اظهارداشت استانداری هرمزگان استاندار هرمزگان درحال انجام واحدهای مسکونی شرق هرمزگان توسعه هرمزگان استان هرمزگان حال انجام جاسک و بشاگرد مناطق سیل زده دولت دوازدهم میلیارد ریال گوره به جاسک واحد مسکونی هرمزگان نیز بهره برداری مناطق محروم کمیته امداد برای توسعه امام خمینی زیرساخت ها ذخیره سازی سال گذشته هزار واحد انجام شده اقدام ها تا پایان ترین طرح انجام شد مهم ترین کلنگ زنی خانه ها نفت خام خط لوله سه هزار طرح ها ماه ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های جزیره هرمز به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور معاون عمرانی، مدیرکل دفتر فنی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

مهدی دوستی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه‌ها، گفت: نباید مسائل نرم افزاری و سخت افزاری قابل حل پیشرفت پروژه‌ها را به تعویق بیاندازد و لازم است مدیران نظارت مستمری بر روند اجرایی داشته باشند.

وی افزود: در ادامه اقدامات شهری در جزیره هرمز، برنامه‌های طرح هادی و بازآفرینی شهری که افزایش زیرساخت‌های جدید تفریحی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی را در پی دارد، طبق زمانبندی انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های تعریف شده برای توسعه دریا محور گفت: پایش پیشرفت پروژه‌های آغاز شده در هرمز بویژه توسعه بندر، نیروگاه برق، افزایش ظرفیت آب شرب و پروژه‌های مسکن ملی اهمیت بسیاری دارد چرا که تکمیل زیرساخت‌ها زمینه تعریف اقدامات جدید در جزیره را فراهم می‌کند.

کد خبر 6098238

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری هوش مصنوعی اولویت مجلس نیست/ باید خط قرمزها روشن شود
  • اولویت تعزیرات، حضور موثر در بازار است
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن