Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در گزارش قبلی انواع پادکست و دسته بندی این محتواهای صوتی بیان شده است، در این گزارش قصد داریم ابزارهای لازم برای ساخت پادکست را بیان کنیم. برای ساخت یک پادکست نیاز است که فرد از تجهیزات پیشرفته یا نسبتا به روز استفاده کند چرا که کیفیت ضبط صدا مهم‌ترین عامل در فرایند ضبط پادکست است و هر چه کیفیت ضبط پایین‌تر باشد، احتمال شنیده شدن پادکست توسط افراد نیز پایین خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیای امروز و با وجود لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و حتی گوشی‌های هوشمند ضبط پادکست به راحتی انجام می‌شود و افراد نگرانی خاصی از این بابت نخواهند داشت. گفتنی است؛ برخی افراد ترجیح می‌دهند که با کیفیت استودیویی به ضبط پادکست مشغول شوند، این کار اصلا برای افراد که به تازگی قصد ورود به دنیای پادکست دارند توصیه نمی‌‌شود چرا که هزینه بسیار بالایی برای دستیابی به این تجهیزات لازم است و حتی برخی از سازندگان بسیار بزرگ پادکست به جای خرید تجهیزات، چند ساعت یک استودیو را کرایه می‌کنند تا از این طریق هزینه‌های آن‌ها کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با نحوه ساخت پادکست/ چگونه با ساخت پادکست میلیونر شویم؟ سخت افزارهای صوتی

بودجه فرد مهم‌ترین عامل برای انتخاب تجهیزات مربوط به ضبط پادکست است و فرد باید در نظر بگیرد که پادکست وی قرار است در چه مرجعی پخش شود و احتمال شنیده شدن آن چه قدر است. بسیاری از افراد در ابتدای کار ترجیح می‌دهند در اتاق خود و با تجهیزات بسیار ساده‌ای اقدام به ساخت پادکست کنند اما برخی دیگر نیز به دنبال خرید تجهیزات صوتی با کیفیت می‌روند که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

میکروفن

همانطور که مشخص است مهم‌ترین عامل در ضبط پادکست استفاده از میکروفن با کیفیت است چرا که هنگام ضبط صدا تنها دستگاه منتقل کننده صدا از فرد به کامپیوتر میکروفن است. دنیای میکروفن‌ها نیز مانند سایر سخت افزارها بسیار گسترده است و نمی‌توان گفت یک نوع میکروفن وجود دارد.

میکرون‌های خازنی و میکروفن‌های داینامیک

پادکسترها در حال حاضر از دو نوع میکروفن خازنی و پویا یا کندانسور استفاده می‌کنند. از لحاظ تاریخی میکروفن‌های پویا قدمتی بالاتر از میکروفن‌های خازنی دارند و این میکروفن‌ها در گذشته توانایی حذف صداهای محیط را نداشتند. اما پس از گذشت زمان و روی کار آمدن میکروفن‌های خازنی عملا استفاده از میکروفن پویا در محیط خانه غیر ممکن شد و افراد به سمت استفاده از میکروفن‌های خازنی رفتند چرا که می‌تواند صدای محیط را تا حد بسیار زیادی حذف کند. اما نباید فراموش کرد که در حال حاضر میکروفن‌های داینامیک فوق با کیفیتی وجود دارد که از آن‌ها در محیط استودیو استفاده می‌شود و با توجه به عایق صوتی موجود در استودیوها، پادکست‌های بسیار با کیفیتی به کمک آن‌ها می‌توان ضبط کرد.

میکروفن‌های USB و XLR

در صورتی که فرد قصد استفاده از رایانه شخصی خود را دارد می‎‌تواند از میکروفن‌های ارزان قیمت USB استفاده کنند. این نوع میکروفن‌ها به طور پیش‌فرض دارای مبدل preamp و A/D هستند و فرد نیازی به استفاده از مبدل جداگانه ندارد. گفتنی است؛ این نوع میکروفن‌ها صدا را خود به خود به صورت دیجیتال ذخیره می‌کنند و برای انتقال آن‌ها به فضای کامپیوتر نیاز به هیچ دستگاهی نیست.

اما میکروفن‌های XLR سیگنال‌های آنالوگ تولید می‌کنند که استفاده از آن‌ها معمولا به وسیله اکولایزر انجام می‌شود اما استفاده از آن‌ها در رایانه نیز امکان پذیر است و با استفاده از یک مبدل صوتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در حال حاضر دو میکروفن Apogee HypeMiC و Snowball Ice delivers دو میکروفن با کیفیت ارزان قیمت هستند که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

هدفون لازم برای ضبط پادکست

هدفون‌ها در ضبط پادکست باعث می‌شوند فرد بتواند صدای خود را در هنگام ضبط بشنود و به این ترتیب ایرادات موجود در ضبط خود را بر طرف کند. در حال حاضر هدفون‌‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که از قیمت ۲۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار را شامل می‌شود. در انتخاب هدفون نیز موارد بسیار مهمی مد نظر است که شامل موارد زیر می‌شود:

کیفیت و راحتی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین عامل در هنگام استفاده از هدفون، کیفیت صدای آن‌ است اما نباید فراموش کرد که هدفون قرار است مدت نسبتا زیادی مورد استفاده قرار گیرد و به این ترتیب وزن زیاد یا کیفیت ساخت پایین ممکن است باعث آزار در افراد شود. توصیه می‌شود برای خرید هدفون به فروشگاه‌هایی که امکان تست هدفون را به افراد می‌دهند مراجعه شود.

نوع هدفون

برای ضبط صدا توصیه می‌شود از هدفون‌های رو گوشی استفاده شود چرا که این مدل هدفون‌ها از نشت صدا و ورود مجدد آن به میکروفن جلوگیری می‌کند و به این ترتیب می‌تواند پادکستی بسیار با کیفیت ضبط کرد.

بی سیم بودن و پشتیبانی از فناوری نویز کنسلینگ

در حال حاضر هدفون‌های بی سیم بسیار زیادی در بازار هستند که از ویژگی نویز کنسلینگ استفاده می‌کنند. این فناوری در استفاده از هدفون برای گوشی‌های هوشمند یا استفاده در خیابان بسیار مفید است اما فعال بودن این ویژگی هنگام ضبط به کمک میکروفن آن در استودیوها ایراداتی دارد؛ برای مثال این فناوری ممکن است برخی اوقات صدای فرد را جزو صدای محیط تشخیص دهد و کیفیت صدا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد، به این ترتیب پادکست ضبط شده عملا به هیچ دردی نمی‌خورد.

علاوه بر این برای ضبط پادکست توصیه می‌شود از هدفون‌های سیم دار استفاده شود چرا که این هدفون‌ها کمترین میزان نویز را دارند و کاربر هرگز نگران بروز صدای اضافی در پادکست خود نخواهد بود.

قیمت هدفون

برای خرید هدفون قیمت‌های بسیار متنوعی وجود دارد اما معقول‌ترین هدفون‌ها که برای ضبط پادکست نیز استفاده می‌شوند قیمتی حدود ۲۰۰ دلار دارند و می‌توان برای استفاده با کمترین ایراد روی آن‌ها حساب کرد.

موارد جانبی اما تاثیرگذار در ساخت پادکست

امکان ساخت پادکست به وسیله کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های پایین رده موجود در بازار نیز امکان پذیر است اما در برخی موارد باید از ابزارهای خاصی برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های لپ تاپ استفاده کرد. برای مثال در صورتی که افراد از میکروفن‌های USB استفاده نکنند مجبور خواهند شد از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال XLR استفاده کنند. گفتنی است؛ پیشرفت علم به ویژه در عرضه کامپیوتر باعث شد تا افراد نیازی به استفاده از رابط صوتی FireWire نداشته باشند و اتصال میکروفن با استفاده از USB امکان پذیر باشد.

در صورتی که بیش از یک فرد در پادکست حضور داشته باشد افراد به یک میکس برد نیز نیاز خواهند داشت تا از این طریق سیستم بتواند به تفکیک و با جزئیات بالا صدای هر دو نفر را ثبت کند. علاوه بر این استفاده از فیلترهای صوتی در طول ضبط یک پادکست می‌تواند تغییرات بسیار بزرگی در پادکست تولید شده ایجاد کند.

حضور در یک استودیو استاندارد و دارای عایق صدا مناسب یکی از دیگر مواردی است که در تولید پادکست نقش بسیار مهمی را دارد،  از طرفی هم کرایه کردن یک استودیو هزینه بسیار بالایی دارد به این ترتیب توصیه می‌شود افراد به طور شخصی و با تعداد کمی عایق صوتی نسبت به ایزوله کردن اتاق خود اقدام کنند.

نرم افزارهای ادیت پادکست

یکی از نرم افزارهای بسیار مشهور و با امکانات بالا نرم افزار DAW است حداکثر هزینه مورد نیاز برای استفاده از این نرم افزار ۶۰۰ دلار است. نرم افزار Adobe Audition نیز در دسترس افراد وجود دارد که هزینه اشتراک ماهیانه آن حدود ۲۱ دلار است. افرادی که به تازگی وارد حوزه ساخت پادکست شده‌اند می‌توانند نرم افزار رایگان Audacity را دانلود کنند، گفتنی است که نرم افزار GarageBand نیز به طور رایگان در رایگانه‌های شرکت اپل در دسترس افراد قرار دارد. در این نرم افزار امکان استفاده از فایل‌های صوتی از پیش ضبط شده در رایانه افراد نیز وجود دارد.

از دیگر نرم افزارهای نسبتا قدرتمند موجود برای ساخت پادکست باید به نرم افزار Cast اشاره کرد که قابلیت‌های پایه و حرفه‌ای برای ضبط یک پادکست را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. گفتنی است؛ نرم افزار Zencastr نیز یک پلتفرم اشتراکی ادیت پادکست است که افراد در آن می‌توانند به صورت مشورتی نحوه ویرایش پادکست و ترفندهای آن را به طور کامل با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نرم افزارهای موبایل ساخت پادکست

گوشی‌های شرکت اپل می‌توانند نرم افزار قدرتمند GarageBand را به طور رایگان دریافت کنند، روی گوشی‌های اندرویدی نیز به کاربران توصیه می‌شود از نرم افزار Pocket Casts استفاده کنند. 

استفاده از این ابزارها برای ضبط یک پادکست ضروری است اما برای شروع کار می‌توان از برخی وسایل ارزان قیمت‌تر استفاده کرد که در بازار ایران نیز موجود است. 

گزارش از علی زحمت کش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت پادکست فایل صوتی مهم ترین عامل استفاده کنند نرم افزارهای توصیه می شود ساخت پادکست حال حاضر ضبط پادکست نرم افزار برای ضبط هدفون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری شهرام زارع،، امروز _شنبه هشت اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه اکسپو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق‌های بازرگانی بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار است، در همین راستا اتاق بازرگانی استان بسته اقتصادی قوی جهت معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آماده کرده است.

وی ادامه داد: تهیه این بسته اقتصادی چهار ماه زمان برده است و در تلاش هستیم هفت سرمایه‌گذار داخلی و هفت سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی استان از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

زارع با دعوت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه اکسپو، تاکید کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند از این فرصت جهت بازاریابی محصولات خود با برقراری ارتباط با تجار سایر کشورها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت‌دایر است، خاطر نشان کرد: بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و معافیت‌های مالیاتی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 748453

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش