Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: کمک مومنانه اهالی مسجد شفا به نیازمندان در ایام فاطمیه در قالب توزیع بسته‌های ارزاق و کارت‌های هدیه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین شیرازی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مهم ترین کار یک امام جماعت، اقامه نماز جماعت است، اظهار کرد: انجام فعالیت هایی در حوزه های مختلف هم جزو رسالت های یک امام جماعت است ولی قطعا مهم ترین آنها، اقامه نماز است، بنابراین وقتی یک روحانی نتواند این کار را انجام دهند به مرور زمان شاهد کم رنگ شدن حضور مردم در مسجد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد شفا (واقع در تهران، خیابان ولی عصر (عج)، نرسیده به تقاطع خیابان شهید بهشتی) افزود: تعطیل شدن نماز جماعت در مساجد در پی شیوع ویروس کرونا که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی و جان مردم در مقاطعی به ویژه در ابتدای شیوع این ویروس که خیلی ناشناخته بود، کاملا ضروری بود، موجب کاهش حضور مردم در مساجد شده است که طبیعتا برای نقش آفرینی مساجد در بلند مدت در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی، اثر منفی بر جای می گذارد.

 

وی اضافه کرد: بهتر است کارگزاران مساجد، نماز جماعت را در مساجدی که سقف آنها بلند است و از سوی دیگر، حیاط و فضای باز زیادی دارند، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنند زیرا برگزاری نماز و در پی آن، حضور مردم در این خانه های خدا زمینه ساز جمع آوری بیشتر کمک های مردمی و خدمت رسانی به نیازمندان می شود. ضمن اینکه موجب تبلیغ و انتشار معارف دینی نیز می شود.

 

شیرازی در ادامه به فعالیت های خیریه مسجد شفا در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کمک مومنانه اهالی مسجد شفا به نیازمندان در ایام فاطمیه در قالب توزیع بسته های ارزاق و کارت های هدیه ادامه خواهد یافت.

 

خدمت اهالی مسجد شفا به فعالان مذهبی در دوره کرونا

 

وی اضافه کرد: مسجد شفا در دوره شیوع ویروس کرونا که با تطعیل شدن بسیاری از مراکز دینی و تبلیغی و مجالس آنها همراه شده، هر ماه به برخی از روحانیون و طلاب و مبلغان دینی کمک هایی در قالب بسته های ارزاق و هدیه های نقدی ارائه می کند که گاهی این کمک ها 500 هزار تومان و گاهی نیز 200 هزار تومان است.

 

امام جماعت مسجد شفا درباره برنامه های این مسجد در فاطمیه دوم، اظهار کرد: مراسم عزاداری با سخنرانی بنده و مداحی آقای منتظر، از شب شهادت حضرت زهرا (س) به مدت پنج روز (28 دی ماه تا دوم بهمن ماه) در این مسجد برگزار می شود.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه فاطمیه نماز جماعت فعالیت های مسجدی مسجد شفا امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان