Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبلغ استان قم از حضور آیت الله مصباح یزدی در استان فارس و نقش ایشان در خاموش کردن اختلاف سخت بین شیعه و سنی در دو منطقۀ این استان سخن گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام علی قنبری از مبلغان اعزامی استان قم در گفت‌وگو با تسنیم خاطره‌ای درس‌آموز از حضور آیت الله مصباح یزدی در استان فارس جهت اتحاد بین شیعه و سنی شهرهای گراش و اِوَز این استان نقل می‌کند که در ادامه می‌خوانید:

در دهۀ 80 سعادتی داشتم که در شهر گراش استان فارس مشغول تدریس علوم حوزوی و تبلیغ معارف دین باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک زمانی اختلاف سنگینی بین شیعیان گراش و اهل سنت شهر اِوَز اتفاق افتاده بود. این اختلافات متأسفانه به جاهای باریک کشیده شد و تلفاتی را به همراه داشت. این دو منطقه در کشور معروف است به گونه‌ای که می‌گویند شیعه، شیعۀ گراش و سنی، سنیِ اِوَز؛ من عملاً با این مناطق برخورد داشتم.

از علما و خطبای مختلف دعوت کردیم تا اختلافات را حل کنند، اما اثری نداشت تا اینکه در مشورتی که داشتیم، بنا شد از آیت الله مصباح دعوت کنیم به شهرستان گراش بیاید. با این توضیح که گراش جنوب فارس قرار دارد و فاصلۀ آن تا شهر شیراز هشت ساعت است. ایشان وقتی متوجه وضعیت نا به هنجار منطقه شدند، متواضعانه و علی‌رغم کهولت سن، این دعوت را پذیرفتند و دو سه روزی مهمان مردم گراش شدند. چنان دقیق، عالمانه، عارفانه و مدبرانه این اختلاف را حل و فصل کردند که همگان به شگفت آمدیم. ایشان علما، طلاب،ریش‌سفیدان و بازاری‌های گراش را به اِوَز برد و نشستی صمیمی با علمای و مردم آنجا ترتیب دادند. یک بار هم اهل سنت اِوَز را به گراش آوردند و نشستی صمیمانه را با شیعیان گراش شکل دادند. در این نشست‌ها از اهداف دشمن در اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی و ضرورت اتحاد مسلمانان در این بازۀ زمانی سخن گفتند. همگان را دعوت به تبعیت از فرمایشات امام و رهبری در وجوب وحدت کردند. این عمل سبب رونق اتحاد شیعه و سنی در این منطقه شد و تاکنون سالیان سال است که بوی اختلافی نمی‌آید.

دو ویژگی بارز آیت الله مصباح یزدی در بیان شاگرد لبنانی

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل سنت آیت الله مصباح یزدی اهل سنت آیت الله مصباح یزدی آیت الله مصباح استان فارس شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود