Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ یک گروه از نمایندگان مجلس طرحی پیشنهاد داده‌اند که ماده پنجم آن، دولت را مکلف می‌کند تا ۲۰سال دیگر اسراییل را از میان ببرد. جزئیات این طرح که اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی نام دارد هفته گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و جزئیات آن روز گذشته در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این طرح اما با تعجب بسیاری مواجه شده است. کاربران در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر اعلام کردند که نمایندگان مجلس در کدام کشور قرار دارند که مشکلات ابتدایی و اساسی مردم خود را نمی‌بینند که چنین طرح‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهند!

نماینده پیشین مجلس معتقد است که اقدامات مجلس یازدهم به جریان اصولگرایی در انتخابات  ۱۴۰۰ضربه سنگینی وارد خواهد کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس درباره این طرح در گفتوگو با رویداد‌۲۴ گفت: دولت اسرائیل در منطقه به دولت کودک کش معروف است و خود به خود از صحنه محو می‌شود، اما اگر بخواهد چنین قانونی را تصویب کنند، فارغ از اینکه برخلاف قوانین بین‌الملل و سازمان ملل است، یک اجماعی علیه ایران شکل می‌گیرد و این به ضرر ماست. اکنون مجلس اولویت‌های داخلی بسیار زیادی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند. اسرائیل خود به خود نابود می‌شود و دلیلی ندارد که ایران با وضع قانون بخواهد مسئولیت چنین موضوعی را برعهده بگیرد. این نشان از بی تدبیری ما است.

وی ادامه داد: ما نباید یکسری اقدامات را انجام دهیم که نه تنها اسرائیل را مظلوم کنیم، بلکه یک اجماعی را علیه خودمان در صحنه بین الملل انجام دهیم. ما تا بدین جای کار هیچ سندی را در هیچ کجای دنیا نداشتیم که نشان دهد می‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم و این رفتار، بسیار اشتباه و بی تدبیری است.

تخم‌مرغ ۴۵ هزارتومان شده نمایندگان به دنبال نابودی اسرائیل‌اند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه مصوبات مجلس نشان دهنده این است که یک گپی میان نمایندگان و مردم ایجاد شده است، تصریح کرد: این مصوبات و طرح‌ها نشان می‌دهد که نمایندگان از مشکلات مردم خبر ندارند و اگر خبر داشتند، متوجه می‌شدند که تخم مرغ شانه‌ای ۴۵ هزار تومان است! به جای تصویب قانون نابودی اسرائیل فکری به حال مشکلات مردم کنند.

رئیس بنیاد شهید استان گیلان، با تاکید براینکه از زمانی که این نمایندگان به اصطلاح انقلابی روی کار آمدند، تورم و مشکلات صد برابر شده است، تصریح کرد: این رفتارهایشان نشان می‌دهد که شعار‌های انقلابی گری و حل معیشت مردم صرفا شعار‌های گذرا و انتخاباتی بوده است. این جریان با این رفتارهایش در انتخابات ۱۴۰۰ ضربه بسیار سنگینی می‌خورد و این ضربه را هم اصلاح طلبان نزده‌اند، بلکه عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم این ضربه را به جریان اصولگرا و انقلابی می‌زند؛ هم به لحاظ میزان مشارکت و هم به لحاظ ابعاد سیاسی. درست است که با رای ۱۰ درصدی در مجلس نشسته اند، اما همین ده درصد را هم با عملکردشان ناامید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:طرح جدید مجلس؛ دولت باید تا سال ۱۴۲۰ اسراییل را نابود کند!

مجلس یازدهم برنامه‌ای برای انجام امور کشور ندارد

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس فعلی ظرفیت و توان انجام امور را ندارند. از ابتدای کار خود روی دور توهین افتاده‌اند و کوچکترین برنامه‌ای برای انجام امور کشور ندارند. قوانین اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظامی اداری، گمرکی و ... کجاست؟ مجلس چه می‌کند؟ مگر با قانون اسرائیل نابود می‌شود؟ اساسا کجای دنیا کشوری دشمن خود را اینگونه نابود می‌کند؟

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه 1403) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به نطق پیش از دستور رئیس مجلس گفت: نمایندگان تا ساعت 23 امشب فرصت طرح پیشنهاد درباره بودجه را دارند اما موضوع عجیبی اتفاق افتاده است، دوستان کمیسیون تلفیق اصل گزارش بودجه را ارائه نکردند و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم، نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آیین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر می‌شود و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ماده 182 آیین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد، با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را ارائه دهیم؛ به عنوان مثال بنده اگر به دنبال طرح پیشنهادی درباره درآمدهای اختصاصی استانم باشم باید از وضعیت سایر استان‌ها اطلاع داشته باشم.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق فایلی به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: طی این 4 سال، امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است. آقای مفتح که پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه را مطرح کردند با این هدف بود که نمایندگان نسبت به جداول اشراف داشته باشند. اکنون ما اصلاً جدولی نمی‌بینیم. نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. ما منتظر هستیم تا جداول را بارگذاری کنند و ما پس از ملاحظه این جداول پیشنهادات خود را مطرح کنیم.

زنگنه افزود: خواهش می‌کنم به دوستان تذکر دهید در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در تلفیق رخ داده است.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: خواهش من این است که اگر نقدی هم دارید این نقد را منصفانه بیان کنید. در چهل و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌فرمایید غیرشفاف‌ترین بودجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به مجلس ظلم شود، بیان کرد: مجلس ماده 182 آیین‌ نامه را تصویب و بند (الف) و (ب) برای آن در نظر گرفت؛ هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداولی که تصویب می‌شود را نمی‌دیدند و کمیسیون تلفیق به تنهایی این کار را انجام می‌داده، در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است که اگر نمایندگان پیشنهادی دارند مطرح کنند. از یک طرف بیان می‌کنند که هیأت رئیسه به مجلس بها نمی دهد، مهمترین بها همین اقدام است.

وی اضافه کرد: البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد، برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است. بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بند (ب) ماده (182) آیین نامه داخلی مجلس فقط درباره جداول بودجه است، بخش مربوط به احکام و تبصره‌ها تصویب شده و به قانون تبدیل شده است و در اختیار شما قرار دارد، ادامه داد: جداول بر اساس احکام تنظیم شده است؛ من امروز به صورت خاص گزارش را نگاه می‌کنم که اگر اشکالی وجود داشته باشد این نقد را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی