Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@13:54:24 GMT

قیمت نجومی یک گلدان زیرخاکی خبرساز شد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۸۱۱۰

قیمت نجومی یک گلدان زیرخاکی خبرساز شد + عکس

یک گلدان چینی متعلق به دهه ۱۷۰۰ با ارزش ۴۵۰ پوند به قیمت ۱/۳۶ میلیون پوند فروخته شده است.

به گزارش شریان نیوز،یک گلدان عتیقه چینی متعلق به دهه ۱۷۰۰ به قیمت ۱/۳۶ میلیون پوند به فروش رفت. گلدان Celadon با طول ۲۰ اینچ از ۸۲ سال گذشته متعلق به یک خانواده ایرلندی بود. یکی از اجداد فروشنده آن را در یک حراج در سال ۱۹۳۸ خریداری کرد، در حالی که تاریخچه قبل آن همچنان یک راز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلدان دارای دسته‌های نادر به شکل دو اژدها است و دارای نشانه شش شخصیت امپراتور چین یونگ ژنگ است

پیشنهادات برای خرید آن از ۴۵۰ پوند آغاز شد اما به دلیل علاقه زیاد مردم این قیمت بالا رفت و در نهایت به یک پیشنهاد‌ دهنده تلفنی از تایوان فروخته شد. قیمت نهایی آن ۱/۱ میلیون پوند بود که با هزینه‌های اضافی، مبلغ ۱۳۶۲۹۰۶ پوند پرداخت شد. مبلغ پرداخت شده نشان‌دهنده این است که برنده این حراج معتقد بوده که گلدان برای یونگ ژنگ ساخته شده است، که بین سال‌های ۱۷۲۲ و ۱۷۳۵ در سلسله چینگ سلطنت می‌کرد.

این فروش همچنان روند بازگشت هنرهای زیبا به خاور دور را ادامه می‌دهد زیرا مجموعه داران ثروتمند آسیایی می‌خواهند میراث از دست رفته خود را پس بگیرند. این گلدان توسط حراجی Sheppard’s of County Laois در ایرلند فروخته شد. فروشنده این گلدان گفت: هم ما و هم فروشنده آگاه بودیم که این شیء تاریخی مهمی است. این یک تخمین محافظه کارانه بود و نقش ما این بود که گلدان را به خریداران بالقوه برسانیم.

این یک نتیجه خارق‌العاده است و با بالا رفتن و افزایش قیمت مناقصه تا زمانی که گلدان توسط یک خریدار از تایوان خریداری شد، یک شور و نشاط عجیبی در سالن فروش ایجاد شد. فقط تعداد کمی از این گلدان‌ها در دسترس است. نمونه مشابه این گلدان که مربوط به همان دوره است در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱۲/۴ میلیون پوند فروخته شد.

 

منبع: شریان

کلیدواژه: میلیون پوند فروخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران