Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری صبح روز چهارشنبه به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور بر سر مزار این قهرمان ملی در آرامستان ابن بابویه شهرری افزود: ورزشکاران زیادی آمدند و روی سکوهای قهرمانی مدال های رنگارنگ طلا، نقره و برنز گرفتند، اما ورزشکارانی ماندگار شدند که از قهرمانی به سمت پهلوانی رفتند و در دل و جان مردم وارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پوریای ولی و مرحوم تختی جزو ورزشکارانی بودند که با حرکت به سوی پهلوانی در دل مردم لانه کردند و موجب معرفت افزایی در جامعه شدند.
این مسئول با بیان اینکه امروز نسل جدید ورزشکاران کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند روحیه پهلوانی مرحوم تختی هستند، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری ورزشکاران در میان مردم تبعیت از روحیه جوانمردی تختی است.
صالحی امیری یادآور شد: حضور ورزشکاران و ورزش دوستان هر سال بر سر مزار مرحوم تختی برای ترویج روحیه جوانمردی، پهلوانی و زنده نگاه داشتن نام و یاد این اسطوره ورزش ایران است.

این مسئول با اشاره به اینکه در موزه ملی المپیک و پارالمپیک یک غرفه اختصاصی برای مرحوم تختی ایجاد شده است، اعلام کرد: وصیت نامه، لباس، دست نوشته ها و وسایل شخصی این پهلوان به نمایش گذاشته و همچنین تندیس مرحوم تختی در این موزه به عنوان نماد قهرمانان و پهلوانان قرار داده شده است.
رییس کمیته می المپیک اضافه کرد: یادآوری زندگی نامه، منش و روش مرحوم پهلوان تختی به هیات های ورزشی، جوانان و نوجوانان موجب ترویج روحیه پهلوانی در جامعه می شود که امروز از هر زمان دیگری بیشتر به آن نیازمندیم.

صبح امروز چهارشنبه ۱۷ دی ماه به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی، رییس کمیته ملی المپیک، فرماندار ویژه شهرستان ری، حمید سوریان نایب رییس فدراسیون و قهرمان المپیک، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون، امامی سخنگوی فدراسیون و داور ارزنده کشتی با حضور بر سرمزار این پهلوان پرآوازه کشورمان در آرامستان ابن بابویه شهرری و اهدای فاتحه و تاج گل یاد و خاطره جهان پهلوان را گرامی داشتند

غلامرضا تختی پنجم شهریور ۱۳۰۹ در محله خانی آباد تهران متولد شد، تختی در دوران فعالیت‌های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.

تختی طی سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۲ موفق به کسب ۴ مدال طلا و ۴ مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(۳ مدال المپیک، ۴ مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.

جهان پهلوان تختی در ۱۷ دی ماه ۱۳۴۶ درگذشت و پیکرش در ابن بابویه شهرری به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها شهرستان ری سید رضا صالحی امیری فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سید رضا صالحی امیری فدراسیون کشتی شهرستان ری سید رضا صالحی امیری فدراسیون کشتی اخبار کنکور جهان پهلوان مرحوم تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ ، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

کد خبر 6094219

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان