Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در یکصدمین سالروز تاسیس ارتش عراق برخی از مقامات، نمایندگان پارلمان عراق و گروه‌های مقاومت این کشور پیام‌ها و بیانیه‌هایی صادر کردند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، نیز در پیامی توئیتری روز ارتش را تبریک گفت و اعلام کرد: در مقابل فداکاری‌های قهرمانان شجاع سرفرود می‌آوریم و مجددا به داشتن موسسات نظامی خود افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، تاکید کرد که ارتش دیواری سرافراز در مقابل تمامی کسانی خواهد بود که می‌خواهند به کشور و دستاورد‌های آن آسیب برسانند.

او در بیانیه‌ای ضمن تبریک این روز به فرمانده کل نیرو‌های مسلح، وزیر دفاع، فرماندهان و سربازان اعلام کرد: ارتش عراق پشتیبانی قدرتمند باقی خواهد ماند و از کشور و مردم خود دفاع خواهد کرد و دیواری استوار در برابر متجاوزان خواهد بود.

ائتلاف فتح: تاریخ ثبت خواهد کرد چه کسی از ملت عراق حمایت کرد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق، نیز در بیانیه‌ای روز ارتش را به تمامی نیرو‌های ارتش تبریک گفت و تاکید کرد: حمایت از حاکمیت، موجودیت، خاک و مرز‌های عراق مسئولیت تاریخی و ملی همه ماست و تاریخ خواهد نوشت که چه کسانی در کنار حمایت از ملت خود و دفع خطرات از مردم و جامعه خود بوده است.

العامری افزود: تاریخ ثبت خواهد کرد که چه کسانی در سنگر‌های مقاومت و رشادت در مقابله با دشمن داعشی ایستادگی کردند. ارتش در کنار سایر فرزندان غیور کشور در الحشدالشعبی، پلیس فدرال، دستگاه مبارزه با تروریسم و تمامی صفوف مجاهدان تاریخی جدید را ساختند و با حضور شجاعانه در میدان‌های جنگ، بزرگترین و والاترین پیروزی را در تاریخ بشریت و تاریخ ملت خود به ثبت رسانده و جاودان کردند.

رئیس ائتلاف فتح در پایان اعلام کرد: ارتش طی صد سال حامی این کشور و دیواری در مقابل دشمن بوده‌اید و با شما مردان وفادار و قهرمان کشوری یکپارچه و مستقل خواهیم داشت.

عصائب اهل الحق: نظامیان آمریکایی باید از عراق خارج شوند

شیخ خزعلی، دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق»، به مناسبت روز ارتش با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک و تقدیر از حمایت‌های ارتش از سایر نیرو‌های نظامی و امنیتی این کشور، بر لزوم خروج نظامیان بیگانه از سراسر خاک عراق تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: در یکصدمین سالروز تاسیس ارتش عراق، بر پایان یافتن مداخلات بیگانگان در بغداد تاکید می‌کنیم چرا که مانعی در برابر حق عراق برای ساختن نیروهایش و اعتماد به نفس برای حفاظت از خاک خود است.

دبیر کل عصائب اهل الحق افزود: همچنین بر پایبندی همگان به لزوم محدود شدن سلاح در دست دستگاه‌های امنیتی و همچنین بر تکمیل حاکمیت و استقلال عراق با خروج نظامیان بیگانه از سراسر خاک این کشور تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش عراق محور مقاومت اخراج آمریکا از عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند که کنترل گذرگاه رفح توسط هیچ طرفی را نخواهند پذیرفت و آن را شغالگری می‌دانند.

در این بیانیه آمده است که با هر طرحی برای کنترل گذرگاه رفح همان‌گونه که با رژیم اشغالگر تعامل می‌شود، تعامل خواهد شد.

در بیانیه گروه‌های فلسطینی آمده است که مدیریت اوضاع داخلی مسئله‌ای کاملاً فلسطینی است که توافق بر سر آن در سطح ملی از طریق مکانیسم‌های مورد توافق نجام می‌گیرد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد روز گذشته حملات سنگین خود را علیه رفح آغاز کرده و همزمان به شرق رفح یورش زمینی داشته است، صهیونیست‌ها در جریان این حمله گذرگاه رفح را تحت اشغال خود درآورده و عملاً موجب مسدود شدن آن شده اند.

کد خبر 6100407 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه باالعامری/ تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه
  • ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق
  • تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • مقاومت عراق برای چندمین بار بندر ایلات را هدف قرار داد
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی