Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از ارتقای ده پله‌ای جایگاه ایران در استناد به مقالات در سطح جهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، منصور کبگانیان دیروز در حاشیه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه رتبه استناد و دنباله روی مقالات که یکی از شاخص‌های کیفی تولیدات علمی است 10 پله برای کشور صعود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایران از رتبه بیست و سوم جهان به رتبه سیزدهم در میان 25 کشور برتر دست یافته است.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با ابراز خرسندی از این ارتقای رتبه گفت: در واقع این شاخص، پاسخ به افرادی است که حجم بالای مقالات کشور را با کیفیت آن‌ها زیر سوال برده اند.
آقای کبگانیان افزود: در سال 2005 مقالات کشور 74 صدم درصد بود که این شاخص در سال 2020 به یک و 25 صدم درصد افزایش یافته است.
وی گفت: رقم‌های کمتر از یک در این شاخص نشاندهنده مشکلات کیفی و رقم‌های بالاتر از یک نشاندهنده پیشرفت‌های کیفی است.
 
نگرانی اعضای شورای راهبری نقشه جامع علمی از کاهش بودجه پژوهشی
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از نگرانی اعضای شورای این ستاد از کاهش بودجه پژوهش و توسعه (آر ان دی) کشور خبر داد.
آقای دکتر منصور کبگانیان در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور از بودجه 32 صدم درصدی پژوهش در لایحه بودجه سال 1400 ابراز نگرانی کرده اند.
وی افزود: در سال‌های گذشته این بودجه شش تا هفت دهم درصد بود که اکنون به سه دهم درصد رسیده است.
آقای کبگانیان با بیان این که پژوهش و توسعه و ارتقای علمی از راهبرد‌های کلان نظام است گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این باره گزارش دقیقی به شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: این هزینه به منظور پژوهش و توسعه کشور درواقع هزینه جاری محسوب نمی‌شود.

جدایی سنجش از پذیرش در آزمون سراسری
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از برنامه ریزی برای جدایی سنجش از پذیرش در آزمون سراسری خبر داد.
آقای دکتر منصور کبگانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری صد و چهل و دومین نشست شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: در این جلسه در زمینه تفکیک بخش سنجش از بخش پذیرش در آزمون سراسری بحث و بررسی شد.
وی افزود: براساس این طرح بخش سنجش آزمون سراسری بیش از یک بار در سال انجام شده و امتیاز آن در مدت زمان مشخص اعتبار خواهد داشت.
آقای کبگانیان اضافه کرد: در این روش داوطلبان به صورت همسان سنجش شده، اما اعتبار آنان برای انتخاب رشته تا مدت زمان مشخص قابل استفاده خواهد بود و می‌توانند در فرصت‌های بیش از یک بار رشته مورد علاقه شان را انتخاب کنند.
وی گفت: سیاست شماره 4 به منظور تغییر در پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی نیز در این جلسه بررسی شد.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: براساس این طرح نیز بخشی از داوطلبان پذیرفته شده در رشته‌های پزشکی به ویژه در دانشگاه‌های برتر از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی خواهند بود.
آقای کبگانیان یادآور شد: پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی نیاز به برخی استعداد‌ها و علاقمندی‌های فردی دارد و برای همه داوطلبان مناسب نیست.
وی با بیان این که این گونه پذیرش داوطلب می‌تواند در آینده در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی نیز استفاده شود، گفت: علاوه بر نظر این ستاد این مصوبه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با حضور سران سه قوه بررسی و در صورت تصویب اجرا می‌شود.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: این طرح‌ها به هیچ وجه مربوط به آزمون سال 1400 نبوده و دانش آموزان با آرامش برای آزمون سال آینده آماده شوند.
آقای کبگانیان افزود: این تغییرات به تدریج و پس از تصویب آیین نامه‌های اجرایی مورد نظر اجرایی خواهند شد.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مأمور به تدوین آیین نامه اجرایی سیاست شماره 4 به منظور پذیرش داوطلبان رشته پزشکی از بین فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارتقا کیفیت مقالات دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور راهبری نقشه جامع علمی کشور شورای راهبری نقشه جامع علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا عباسی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور از جمله البرز فراهم کرده و اتاق بازرگانی البرز نقش مهمی برای حضور شرکت‌های استان در این رویداد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: به دنبال بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگو‌هایی که با مدیران و فعالان اقتصادی البرز در این نمایشگاه از جمله صنایع غذایی داشتیم، موانع موجود در مسیر کار شرکت‌ها مطرح گردید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بر اساس شعار سال که باید جهش تولید را با مشارکت مردم عملیاتی کنیم، در این میان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه تولید و صنعت و خصوصا بخش‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی البرز به ویژه در حوزه تولید و صنعت گفت: می‌توانیم با همکاری بخش خصوصی البرز از این پتانسیل‌ها در استان برای تحقق هرچه بهتر شعار سال بهره‌برداری کرده و اقتصاد استان و به تبع آن کشور را شکوفا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به استقرار درصد قابل توجهی از صنایع کشور در استان البرز عنوان کرد: البرز مزیت‌های بسیاری دارد که موجب شده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور در این استان شکل گیرد، این فرصت‌ها شامل نزدیکی به پایتخت، مسیر‌های ارتباطی و بازار چند میلیون نفری در دسترس است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در استان البرز فعال است، گفت: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت شرکت‌ها و نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان شاغل در این حوزه برای بهبود سیمای اقتصادی و فرصت‌های صادراتی و افزایش ارزش افزوده استان البرز استفاده شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ارتقای ارزش افزوده ارز آوری کشور تقویت گردد.

دیگر خبرها

  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم