Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@17:46:53 GMT

عرضه ماسک‌های جراحی و N95 پلاسمایی به بازار

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۸۹۱۲

عرضه ماسک‌های جراحی و N95 پلاسمایی به بازار

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از فناوری پلاسما ماسک‌های آب دوست و با قابلیت جذب بالا به بازار عرضه کردند و به گفته این محققان در تولید این ماسک‌ها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است.

دکتر محمدرضا خانی، مجری طرح در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه جدیدترین محصول این شرکت دستگاه تولید فیلترهای آنتی ویروس و آنتی باکتریال با استفاده از فناوری پلاسما است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور به دنبال ارائه محصولی برای کاهش عوارض این ویروس بودیم که ایده‌ای از سوی یکی از دانشجویان این دانشگاه به نام علیرضا حسینی مطرح شد و ما بر اساس این ایده طرحی را ارائه کردیم که مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در این طرح موفق به طراحی و ساخت دستگاه صنعتی شدیم، ادامه داد: ظرفیت این دستگاه 40 هزار فیلتر آنتی ویروس و آنتی باکتریال در روز است که برای تولید ماسک‌های جراحی و N95 قابل کاربرد است.

خانی ادامه داد: فیلترهای تولید شده با این دستگاه با استفاده از پلاسما دارای ساختار آب دوست می‌شوند، ضمن آنکه با استفاده از مواد آنتی باکتریال مورد تایید سازمان غذا و دارو سازمان تجهیزات پزشکی بر روی آن لود می‌کنیم.

وی انجام فرآیند تثبیت را از دیگر مراحل انجام کار دانست و یادآور شد: ماسک‌های تولید شده با این دستگاه این قابلیت را دارد که هم برای افراد سالم و هم بیماران مبتلا به کرونا قابل کاربرد است؛ چرا که این ماسک قابلیت جذب آئروسل‌های خارج شده از دهان بیماران را دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: ما سعی کردیم در این طرح با افزایش تولید به ظرفیت 40 هزار فیلتر، قیمت ماسک‌های تولیدی را کاهش دهیم تا بتوانیم به تولید صنعتی برسانیم و این آمادگی در این شرکت وجود دارد که با سایر شرکت‌ها در زمینه افزایش ظرفیت تولید همکاری کنیم.

خانی با تاکید بر اینکه این فناوری به ویژه برای تولید ماسک مورد نیاز کادر درمانی کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: استفاده از پلاسما باعث شده که ماسک‌های تولید مواد آنتی ویروس را جذب کنند و پایداری و ماندگاری این مواد بر روی ماسک افزایش یابد. این ماسک‌ها محصولی است که در آن هیچ ماده شیمیایی  استفاده نشده است، ولی پلاسما موجب عامل دار شدن سطح  خواهد شد.

به گفته وی عامل دار شدن سطح موجب افزایش جذب می‌شود و این امر با لود و اعمال مواد آنتی باکتریال و آنتی ویروس بر روی سطح ارتقا خواهد یافت.

خانی با بیان اینکه ظرفیت تولید این شرکت تولید 40 هزار فیلتر در روز است، ادامه داد: امکان افزایش 200 هزار فیلتر در روز وجود دارد و در این زمینه در تلاش هستیم تا با افزایش ظرفیت قیمت تمام شده این محصول را کاهش دهیم.

این محقق دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: با همکاری یکی از شرکت‌ها در حال حاضر ماسک‌های حاوی فیلترهای پلاسمایی به بازار عرضه شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003Clk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک آنتی باکتریال آنتی ویروس هزار فیلتر ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار