Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رونمایی از سامانه تماس اضطراری زمینه برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور فراهم شد.

به گزارش ایسنا ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های فناور بخش خصوصی و ایرانسل با یکدیگر تفاهم کردند تا برای کاهش تصادفات جاده‌ای با کمک ایجاد سامانه تماس اضطراری تلاشی مشترک داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه با شناسایی هوشمند وقوع سانحه، اطلاعات مورد نیاز مانند شدت برخورد، زمان و مکان وقوع تصادف و سایر اطلاعات را برای مراکز مختلف ارسال می‌کند.

امکان برقراری تماس دو طرفه با سرنشینان خودرو برای پیگیری وضعیت مصدومان تا رسیدن ناوگان امدادی در این سامانه که رونمایی شده، پیش بینی شده است.

این سامانه قابلیت اعلام وقوع سانحه به صورت دستی و خودکار را دارا است. در صورت نیاز، کاربر خودرو می‌تواند از طریق دکمه تعبیه شده بر روی داشبورد خودرو، نسبت به ارسال درخواست امدادرسانی اقدام کند. همچنین سامانه نصب شده بر روی خودرو نیز قابلیت شناسایی وقوع سانحه در سه سطح مختلف را دارد. وقایعی مانند آتش‌سوزی خودرو، واژگونی و باز شدن کیسه‌های هوا.

این سامانه به‌نوعی نقش جعبه سیاه خودرو را ایفا می‌کند و می‌تواند اطلاعات جامع‌تری چون سرعت، دور موتور، وضعیت لنت‌ها، چراغ‌های خودرو و سایر اطلاعاتی که از طریق کامپیوتر خودرو قابل دریافت است را در سرور مرکزی ذخیره کند و در زمان نیاز در اختیار دستگاه‌هایی چون پلیس و اورژانس قرار دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، براساس مشخصات سامانه توسعه‌یافته موجود، امکان ارسال اطلاعاتی نظیر دور موتور و سرعت خودرو در 15 ثانیه پیش و پس از برخورد در کنار اطلاعات موقعیتی وقوع تصادف برای مراکز امدادی وجود دارد. در نهایت باتوجه به ماژولار بودن سامانه، قابلیت‌های بسیار زیادی متناسب با نیازهای کاربران و ذی‌نفعان می‌تواند به سامانه اصلی افزوده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه تصادفات جاده ای سامانه تماس اضطراری معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)

در دیدار مردمی معاون قوه قضاییه و مسئولان قضایی و شهری شهرری، بیش از ۱۰۰ نفر مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با حضور در شبستان امام خمینی حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن شرکت در برنامه ملاقات مردمی، به درخواست‌های قضایی و حقوقی مراجعان پاسخ داد.

راهنمایی و ارشاد مراجعه‌کنندگان، صدور دستوراتی برای رفع مشکلات قضایی، ارتباط با مسئولان مرتبط در پرونده‌های قضایی، هماهنگی با مسئولان شهر برای رفع مشکلات بیان شده، از جمله اقدامات اصغر جهانگیر در این ملاقات مردمی بود.

در میز خدمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) علاوه بر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، معاون فرماندار شهرری، دادستان شهرری، رییس دادگستری شهرری، رئیس بهزیستی شهرری، شهردار شهرری و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک شهرری بدون واسطه شنوای درخواست‌ها و صحبت‌های مراجعه‌کنندگان بودند و دستورات لازم برای بررسی پرونده‌های آنها را صادر کردند.

بیش از 100 از مردم شهرری در این برنامه مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: امروز عمدتاً مردم به دلیل اینکه اطلاعات حقوقی بسیار پایینی دارند در هر معامله‌ای که وارد می‌شوند متضرر می‌شوند چون اطلاعات کافی را ندارند. افراد زیادی با توجه به عدم اطلاعات حقوقی و عدم توانایی اخذ وکیل وارد عرصه‌هایی می‌شوند و به نوعی کلاه سرشان رفته و نمی‌توانند حق و حقوق خود را اخذ کنند و متضرر می‌شوند. عمده کسانی که امروز ملاقات کردم کسانی بودند که در سرمایه‌گذاری‌ها از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

جهانگیر گفت: این مژده را بدهم که استانداردسازی یک سری از قراردادها را انجام داده‌ایم و در حال انجام سایر قراردادها هستیم و امیدوارم امسال بتوانیم قراردادهای پرتکرار را ابلاغ کنیم مخصوصاً در حوزه مسکن را تمام کنیم تا ماه‌های آینده به تمام بنگاه‌های املاک و دفاتر مردم بی‌جهت گرفتار کلاهبرداری‌های این چنین نشوند.

جهانگیر ادامه داد: برای اینکه این دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی خارج شود و افراد بتوانند همه حقوق خود را پیگیری کنند تلاش می‌کنیم تا اگر جایی می‌رویم مجموعه‌های اجرایی مثل شهرداری و بخش‌های دیگر هم حضور داشته باشند تا موضوعات همین جا قابل پیگیری باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال