Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بخشی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند برگزاری دوره پایه جست و جو و نجات در حوادث حمل و نقل (تخصصی جاده) گفت: این دوره از نیمه دی ماه سال جاری آغاز و به مدت دو هفته برای ۲۰ نجاتگر هلال احمر در بیرجند برگزار می شود.

وی افزایش توان عملیاتی امدادگران در حوادث جاده ای و ارتقای اطلاعات علمی نیروها را از جمله اهداف برگزاری این دوره دانست و گفت: شرکت کنندگان این دوره با مباحثی از جمله شرح وظایف و مسئولیت های نجاتگران، آمادگی قبل از عملیات و هماهنگی با دیگر ارگان های دخیل در عملیات آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی ادامه داد: مبانی و پایه های جست و جو و نجات، مدیریت صحنه، جست وجو و روش‌های دسترسی به مصدوم، رهاسازی و حمل مصدوم، تریاژ و خدمات فوریت های پزشکی از دیگر محورهای این دوره است.

وی بیان کرد: همچنین در این دوره شرکت کنندگان مباحث آشنایی با تجهیزات آمبولانس و نحوه کاربری آنها، آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، کاربری کارگاه‌های نجات در جاده، نحو اطفا حریق خودروها با سوخت مختلف آشنا می شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند با بیان اینکه آموزش یکی از ارکان اساسی در تربیت نیروی انسانی متخصص است، گفت: دوره پایه جست و جو و نجات در حوادث حمل و نقل، آموزش هایی برای تربیت نیروهای متخصص در راستای پوشش حوادث احتمالی را ارائه می دهد.

بخشی اظهار کرد: به شرکت کنندگانی که در آزمون کتبی و عملی دوره امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه معتبر از طرف موسسه عالی علمی و کاربردی جمعیت هلال ایران و سازمان امداد و نجات کشور اعطا می شود.

وی ادامه داد: همچنین گواهی این دوره آموزشی در کسب امتیاز و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران اثرگذار و مهم خواهد بود.

کد خبر 5115440

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد بخشی هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان بوشهر عکس استانها جبهه مقاومت شهرستان کرج شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان

ساعتی قبل شش کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان توسط تیم امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر کرمان، ساعت ۱۳ امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ و در پی اعلام گزارش گیر افتادن ۶ کودک در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج)، بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و گیر افتادگان پس از رهاسازی از دیواره به محل امن منتقل شدند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: افراد گرفتار در کوه برای استفاده از تله‌کابین به کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) رفته بودند و هنگام بازگشت مسیر را گم کردند که با تلاش تیم تخصصی امداد و نجات و در صحت و سلامتی نجات یافتند.

کد خبر 750305

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور