Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:55:19 GMT

۵۴ سال با غروب خورشید زندگی آقا تختی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۸۹۷۲

۵۴ سال با غروب خورشید زندگی آقا تختی

۱۷ دی ماه گرامیداشت بزرگ مردی که آموخته بود مردم را دوست بدارد و در حد توان به آنها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفدهم دی ماه ۴۶ روزی بود که ایران به سوگ پهلوانی جهانی نشست و نه تنها یک قهرمان بلکه یک پهلوان بی بدیل را از دست داد. او با کشتی شروع کرد و با انسانیت، شرافت، مرام و مردانگی ادامه داد، در خط پایان در عین ناباوری جسدش را در هتل آتلانتیک تهران پیدا کردند و هنوز که هنوز است پس از گذشت حدود نیم قرن از زندگی او، مرگ وی به شکل یک راز مرموز باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تختی در ۵ شهریور ۱۳۰۹ در خانی آباد تهران به دنیا آمد و از بچه‌های جنوب شهر محسوب می‌شود. درس آنچنان که باید نتوانست او را مجذوب کند و پس از ترک تحصیل کار و ورزش را انتخاب کرد و در بیست سالگی اولین مقام کشوری خود را کسب کرد.

هم دست مردم بود و سر دست مردم رفت!

در عرصه ورزش کشور امروز بیش از ورزشکار به چنین پهلوانانی نیاز داریم تا در این شرایط و اوضاع کشور از مناظر مختلف، کمک حال مردم باشند. غلامرضا تختی همیشه خود را در میان مردم می‌دانست و کمک کردن یکی از ارزش‌های والای زندگی او بود. از آقا تختی نقل قولی وجود دار که گفته است: «زندگی در میان مردم کوچه و بازار درس‌هایی به من آموخت که معتبرترین دانشگاه‌ها نمی‌توانست چنین درس‌هایی از زندگی به من بدهد. زندگی به من آموخت مردم را دوست بدارم و در حد توان به آنها کمکم کنم.»

پهلوان تختی شاید آنچنان مال و اموالی نداشت که به تنهایی کارهای بزرگی انجام دهد اما او شگفتی خلق کرد. در آن زمان آقا تختی کیسه به دست گرفت و میان مردم رفت و برای افراد زلزله زده پول جمع آوری کرد. آری او آن زمان به خوبی دست در دست مردم داشت و زمان جبران در تشییع جنازه تختی سیل عظیمی از مردم پیکر او را سر دست کردند تا قدرشناسی خود را نسبت به تختی اثبات کنند.

جهان پس از جهان پهلوان

تختی جز قهرمانان و پهلوانانی است که خیلی زود خاموش شد. او سمبل تاریخ ماست و سال‌های سال باید از منش و رفتار او درس بگیریم. دو روز پیش از پیدا شدن جسد او، وصیت نامه‌ای در یک دفترخانه ثبت کرده بود و سرپرستی فرزند ۴ ماهه خود را به کاظم حسینی سپرده بود و به نظر می‌رسید بسیار راحت از این دنیا رفته است، اما حیف و صد حیف که خورشید زندگی آقا تختی خیلی زود غروب کرد.

کد خبر 466755

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جهان پهلوان تختی غلامرضا تختی جهان پهلوان پهلوانی تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آقا تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک