Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه فرانسوی در خصوص آشتی عربی در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس فاش کرد که تنش‌های میان کشورهای محاصره کننده و قطر برطرف نشده و هنوز بی‌اعتمادی وجود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه فرانسوی « لوفیگارو» در گزارشی نوشت که با وجود تایید بیانیه پایانی اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در «العلا» عربستان سعودی در خصوص بازگشت روابط کامل میان قطر و کشورهای تحریم کننده و احترام بر اساس حسن همسایگی، هنوز بی اعتمادی وجود دارد به ویژه اینکه تنش‌های میان این کشورها حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روزنامه لوفیگارو اعلام کرد، که آنچه در این جلسه اتفاق افتاده است کاهش تنش به جای آشتی عربی است. این روزنامه به نقل از « باربارا اسلاوین» پژوهشگر سیاسی نوشت: من نسبت به همکاری ناگهانی کشورهای حاشیه خلیج فارس تردید دارم ، کشورهایی که حتی نتوانستند توانایی نظامی خود را از چهل سال گذشته با یکدیگر هماهنگ کنند و منافع و سیاست‌های متفاوتی در برابر نیروهای خارجی داشته باشند.

روزنامه مذکور در گزارشی نوشت بی‌اعتمادی میان کشورهای خلیج فارس به ویژه میان دوحه از یک سو و ابوظبی و قاهره از سوی دیگر به طور ناگهانی از بین نرفته است و بعید به نظر می‌رسد که امارات حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای قطر باز کند.

اظهارنظر امیر قطر پس از پایان نشست «العلا» درباره شورای همکاری خلیج فارسواشنگتن پست: امارات به دنبال جلوگیری از آشتی با قطر است

لوفیگارو به نقل از «کوئنتین ده پیمودان» ، تحلیلگر موسسه تحقیقات مطالعات اروپایی و آمریکایی نوشت : «امارات بازنده است؛ چراکه سرمایه گذاری زیادی در رسانه‌ها علیه قطر انجام داده است».

این روزنامه فرانسوی تاکید کرد که «جرد کوشنر» ، مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا به دنبال آن است که قاهره ، ابوظبی و منامه از ریاض الگو بگیرند. «فیصل بن فرحان آل سعود »، وزیر امور خارجه عربستان ، در پایان اجلاس العلا اعلام کرد چهار کشور عربی روابط دیپلماتیکی با قطر برقرار کردند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی که یکی از حامیان بزرگ دونالد ترامپ است، گمان می‌کند با ایجاد روابط دیپلماتیک با قطر می‌تواند خدماتی را به « جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا ارائه دهد؛ چرا که وی قصد دارد پرونده حقوق بشر ولیعهد سعودی را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای همکاری بی اعتمادی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود

جنبش‌های حماس و فتح و یک دیپلمات در پکن عصر جمعه اعلام کردند که چین میزبان مذاکرات آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.   به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از ۲ مقام در جنبش‌های فتح و حماس گزارش داد که ریاست هیئت حماس برعهده موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیئت جنبش فتح برعهده عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی این جنبش است.   خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات در پکن که اشاره‌ای به نامش نشده است، گزارش داد که این مذاکرات با هدف حمایت از تلاش‌ها در راستای آشتی میان ۲ جنبش فتح و حماس انجام می‌شود.   پیشتر مسکو میزبان نشست مشابهی در اواخر ماه فوریه برای رایزنی درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و بازسازی نوار غزه بود.   یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود