Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری از نمایندگان خواست در جریان بررسی لایحه بودجه به خط قرمزهای دولت توجه کنند و گفت: توجه به وضعیت اقشار کم درآمد خط قرمز دولت در بودجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با یادآوری قیام مردم قم در سال ۵۶ اظهار کرد: در ۱۷ دی سال ۵۶، مقاله‌ای اهانت‌آمیز به رهبر انقلاب اسلامی و مرجع تقلید در یکی از روزنامه‌ها نوشته شد و حرکتی در واکنش به آن در ۱۸ دی شروع و تا ۱۹ دی ادامه یافت و به کشتار خونین مردم قم منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به پیشنهاد و طرح لقب امام از سوی وی اظهار داشت: از زمان رحلت حاج آقا مصطفی-فرزند برومند امام خمینی(ره) - حرکتی در ایران آغاز شد و آن حرکت آنچنان شروع شد که من در سخنرانی‌ام در مسجد ارگ به مناسبت رحلت ایشان، پیشنهاد لقب امام را برای مرجع عالیقدرمان آیت‌الله خمینی مطرح کردم که بلادرنگ همه پذیرفتند و در هفته‌های بعد در زبان مردم و مجالس گفته شد که نشان از عشق و علاقه مردم به نهضت اسلامی بود.

 

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه بعد از حرکت آبان و با کار احمقانه رژیم در مقاله توهین‌آمیز، نهضت اسلامی شور و شوق جدیدی پیدا کرد، تصریح کرد: ۱۹ دی سرآغازی برای حرکت مردم در برابر رژیم وابسته و فاسد آن زمان شد. فساد، غیرقانونی بودن، وابسته بودن و غیردینی بودن موجب شد مردم به خیابان‌ها بیایند. ۱۹ دی به ۲۹ بهمن تبریز منجر شد و این چله‌ها ادامه یافت. فروردین ۵۷ در یزد برگزار شد و تا ۱۷ شهریور و تاسوعا و عاشورا ادامه یافت.

 

روحانی اضافه کرد: با صبر، مقاومت، ایستادگی و اراده مردم در برابر رژیم وابسته از زمانی که این حرکت سریع از دی ۵۶ آغاز شد، یک سال بعد در دی ۵۷ به ثمر نشست و شاه مجبور به فرار و خروج از کشور شد که نشان از پیروزی انقلاب بود و در بهمن ۵۷ به پیروزی نهایی رسید.

 

وی ادامه داد: کار دیگری که مردم انجام دادند، در جنگ تحمیلی در سال ۵۹ بود که یک جنگ تحمیلی توسط مزدوران و ابرقدرت‌ها به مردم وارد شد. یک سال بعد شاهد اولین پیروزی‌های بزرگ در این حرکت مردم بودیم. در مهر سال ۶۰ با عملیات ثامن‌الحجج و با شکست حصر آبادان به پیروزی رسیدیم و در آذر ماه بستان آزاد شد.

 

رییس دولت تدبیر و امید افزود: این حرکت در فروردین ۶۱ ادامه یافت و در نهایت خرداد آن سال منجر به آزادسازی خرمشهر شد. مقاومت شدید مردم در برابر یک تجاوز بیگانه ما را در مسیر پیروزی قرار داد.

 

روحانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام ابراز داشت: حرکت سوم مردم سال ۹۷ بود. ۹۷ جنگ تحمیلی اقتصادی به مردم تحمیل شد و فردی که در راس یک قدرت بزرگ جهانی بود، به صراحت مدعی ساقط کردن ایران از طریق فشار اقتصادی به مردم شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی ادامه یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در بازار طلا؛ ۲ سیگنال «رافائل» به بازار سکه

در معاملات پشت خطی سکه بازان صحبت‌های گروسی در فرودگاه وین را رصد کردند. برخی از آن‌ها با اشاره به اظهارات او پیش‌بینی می‌کنند در روز جاری سکه از فاز نزول خارج خواهد شد. عده‌ای هم معتقدند درصورتی‌که دلار و تتر نوسان نزولی یا صعودی را ثبت کند مسیر بعدی سکه بازان مشخص‌تر خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته اکثر بازار‌ها چشم‌انتظار نشست خبری «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس انرژی اتمی بودند و کمتر کسی حاضر بود بی‌گدار به آب بزند و در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد.

البته پس از پایان این نشست گمانه‌زنی‌ها در بین معامله‌گران داغ شد و برخی از سکه بازان می‌گفتند اگر صحبت‌های فعلی گروسی در ایران، با صحبت‌هایی که بعد از خروج از ایران می‌زند یکی باشد می‌تواند سیگنال نزول سکه را تقویت کند.

همچنین در معاملات پشت خطی هم فعالان بازار صحبت‌های او در فرودگاه وین را رصد کردند. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌محض برگشت به وین گفته «ما باید ادامه دهیم… وضعیت فعلی برای من کاملاً رضایت‌بخش نیست. ما تقریباً در یک بن‌بست قرار داریم... و این باید تغییر کند.»

این تمام ماجرا نیست و شواهد گویای آن است که بازار طلا و جواهر هم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و معامله‌گران برای نشان‌دادن مخالفت خود با قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بنگاه‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل درآورده‌اند. البته روز گذشته مهدی موحدی بک، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با مهر جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، را تشریح کرد و تأکید کرد طلافروشان خیالشان راحت باشد که اگر اطلاعات موجودی طلای خود را ثبت کنند، مشمول مالیات بر عایدی نمی‌شوند.

با این‌همه قیمت سکه امامی که در روز دوشنبه در کانال ۴۲ بسته شده بود، معاملات سه‌شنبه را در کانال ۴۱ و در ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز کرد و با کاهش ۵۰۰ هزارتومانی در ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه با کاهش یک‌درصدی به ۱۹ درصد رسید که نشان می‌دهد کاهش سکه بیشتر از دلار است. حباب سکه در سال جاری در بازه ۱۶ تا ۲۶ درصدی بوده است.

قیمت اونس طلا هم دیروز در حول‌وحوش ۲۳۱۹ دلار به فروش رسید. فنی‌های بازار معتقدند محدوده ۲۳۳۰ همچنان مهم است و تا بالای آن تثبیت ندهد احتمال صعود معنادار اونس کم‌رنگ است.

در مجموع معامله‌گران در خصوص روند حرکتی قیمت سکه در روز جاری دو نگاه دارند. برخی از آن‌ها با اشاره به اظهارات گروسی در وین پیش‌بینی می‌کنند در روز جاری سکه از فاز نزول خارج خواهد شد. عده‌ای هم معتقدند درصورتی‌که دلار و تتر نوسان نزولی یا صعودی را ثبت کند مسیر بعدی سکه بازان مشخص‌تر خواهد شد. سکه در حال حاضر مرز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود راد که اگر به آن برسد در گام بعدی برای ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. در غیر این صورت احتمال عقب‌نشینی سکه تا کف کانال ۴۱ میلیون تومان محتمل است.

دیگر خبرها

  • احضار و محرومیت احتمالی برای بازیکن استقلال
  • وضعیت قرمز در بازار طلا؛ ۲ سیگنال «رافائل» به بازار سکه
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد