Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشتی کره جنوبی مقررات مربوط به دریانوردی را رعایت نکرده گفت: باید مشخص شود چرا این کشتی استاندارها را رعایت نکرده؛ در حالی که این استاندارها از سوی مرجع بین المللی تایید شده و لازم الاجرا است.

«عباس مقتدایی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به توقیف کشتی کره جنوبی در تنگه هرمز گفت: با توجه به مقررات بین المللی هر کشتی که دارای پرچم کشوری باشد، در حقیقت به عنوان جزئی از همان کشور محسوب می شود و چنانچه نقض مقررات بین المللی کند، دولت صاحب پرچم باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشتی کره جنوبی نقض مقررات کرده و به آلوده کردن آبهای خلیج فارس اقدام کرده و توسط مقامات قضایی محلی تحت تعقیب قرار گرفته و توقیف شده است عنوان کرد: این کشتی توقیف شده تا مقررات بین المللی رعایت شود و از ایجاد آلودگی آبهای خلیج فارس جلوگیری به عمل آید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مشخص شود چرا این کشتی استاندارها را رعایت نکرده است در حالی که این استاندارها از سوی مرجع بین المللی تایید شده و لازم الاجراست.

مقتدایی با اشاره به اینکه این مسئله را نباید از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار داد بلکه یک موضوع حقوقی است عنوان کرد: ورود کشتی کره جنوبی به تنگه هرمز را باید براساس حقوق بین المللی دریاها مورد بررسی قرار داد، جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین بین المللی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره براساس مقررات بین المللی عمل می کند تاکید کرد: ایران با اقتدار لازم برای حراست از مرزهای آبی و حفاظت از محیط زیست دریایی عمل خواهد کرد.

وی خطاب به دولت کره جنوبی خاطرنشان کرد: مقامات کره جنوبی به جهت اینکه این کشتی دارای پرچم کره جنوبی بوده است باید پاسخگو باشد و به جای ایجاد هیاهوی سیاسی نسبت به انجام تکالیف خود متناسب با حقوق بین‌الملل اقدام کند.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: مقررات بین المللی کشتی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معمای «مثلث برمودا»
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است